gti VI dsg goed zuinig!
gti VI dsg goed zuinig!
heb vandaag een zeer wisselende rit gemaakt van ruim 100 km, ging daarbij 35 km snelweg (124 op de klok), compleet door nijmegen (waalbrug tot a73( via weezenhof)) een een heel stuk 80 en bbk (elsendorp t/m nieuwkuijk via vucht binnendoor) aircotje lekker aan met een prachtig verbruik van 1 liter op 14.5. nice!
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: gti VI dsg goed zuinig!
En dan Nondeju mij niet even bellen
Ik woon een wijk naast de wezenhof!
Had ik eindelijk een keer die auto kunnen zien vergeet die me weer

Ik woon een wijk naast de wezenhof!
Had ik eindelijk een keer die auto kunnen zien vergeet die me weer

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
strak schema helaas
cruise control ben ik nou echt helamaal fan van, is zoveel minder kracht nodig van mijn handen, had ik echt in mijn vorige auto's moeten hebben

Aircootje stond vandaag op < 16. Koelt goed inclusief de frisdrank in het dashboardkastje.bzb schreef:aircotje lekker aan met een prachtig verbruik van 1 liter op 14.5. nice!
Verbruik onbekend, maar het gorgelde in de tank.

Gr. Wehoo.

- MkVI Nmgn
wehoo schreef:Aircootje stond vandaag op < 16. Koelt goed inclusief de frisdrank in het dashboardkastje.bzb schreef:aircotje lekker aan met een prachtig verbruik van 1 liter op 14.5. nice!
Verbruik onbekend, maar het gorgelde in de tank.![]()
Zoals het hoort Wehoo

@Bzb als je toch Fan bent van je cruise control waarom ga je niet mee naar die ringrit?

Kun je meteen kennis maken met het rest van het zooitje ongeregeld

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =10&t=2146
Groetjes Tonnie
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
bij mij stond die vandaag ook op LOW , maar alleen om de boodschappen te koelen die ik in de voetenruimte had gezetwehoo schreef:Aircootje stond vandaag op < 16. Koelt goed inclusief de frisdrank in het dashboardkastje.bzb schreef:aircotje lekker aan met een prachtig verbruik van 1 liter op 14.5. nice!

ga vast wel een keer mee 

Eind zomer, najaar: Francorchampsrit.bzb schreef:ga vast wel een keer mee
link: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=10&t=619
Gr. Wehoo.

Net verbruik hoor!
Ik haal zelf als ik rustig rij (en buiten geen winter is, daar hij dan ook meerverbruikt) op de cruise control, 100km/u en een stuk 80km/u (rit van 60 km die ik vaak naar ouders rij), 1 op 13,8 gemiddeld op die rit...
Hoger dan dat haal ik bijna niet met een fluwelen voet?!?
Zou het nieuwe tsi blok wat zuiniger zijn dan mijn 2005 tfsi/240pk abt?
Ik haal zelf als ik rustig rij (en buiten geen winter is, daar hij dan ook meerverbruikt) op de cruise control, 100km/u en een stuk 80km/u (rit van 60 km die ik vaak naar ouders rij), 1 op 13,8 gemiddeld op die rit...
Hoger dan dat haal ik bijna niet met een fluwelen voet?!?
Zou het nieuwe tsi blok wat zuiniger zijn dan mijn 2005 tfsi/240pk abt?
1x 1 op 15.8 gehaald vanuit het oosten naar het westen. Alleen maar 105 gereden.
Maar meestal zo rond de 1 op 9-10.
Maar meestal zo rond de 1 op 9-10.
- MkVI Nmgn
op 1001km heb ik 1 op 15 gereden.
Groetjes Tonnie
Dan doe ik zeker iets verkeerd met 1 op 9 gemiddeld..
En dat is met netjes rijden, schakelen rond de 2000/2200

Dat is het gemiddelde verbruik van mijn R32 bij rustig rijdenWimGTI schreef:Dan doe ik zeker iets verkeerd met 1 op 9 gemiddeld..

Ach... Volgende auto wordt iets met 1 op 25. Lijkt me weer lachen ipv huilen bij de pomp.
Ieder voordeel heeft z'n nadeel.
Verder speelt de buitentemp en de kracht en richting van de wind ook erg mee merk ik.
Ach... Volgende auto wordt iets met 1 op 25. Lijkt me weer lachen ipv huilen bij de pomp.
Ieder voordeel heeft z'n nadeel.
Euhh... lijkt wel een T-Prius zuinigheidstopic.Timvgti schreef:... op de cruise control naar Zwitserland, 1 op 15 halen. .......Ach... Volgende auto wordt iets met 1 op 25.

Gr. Wehoo.

- MkVI Nmgn
Dat is zeker waar Wehoo,wehoo schreef:Euhh... lijkt wel een T-Prius zuinigheidstopic.Timvgti schreef:... op de cruise control naar Zwitserland, 1 op 15 halen. .......Ach... Volgende auto wordt iets met 1 op 25.Naar Zwitserland via de Deutsche Autobahn...... 3-baans zonder snelheidbeperking, vraagt (indien mogelijk) bijna topsnelheid van de GTI. Al ware het om de Porsches en M-AMG's bij te houden.
De GTI is toch echt de verkeerde auto om zuinig me te (kunnen) rijden.
Maar zo iets heb ik maar een stukje gedaan omdat ik wel met me gezin in de auto zat en op de Autobahn bijna full time regen was

Groetjes Tonnie
Haha ja idd ga lekker mee, kun je de cruise control op 250 + zettenMKV Nmgn schreef:wehoo schreef:Aircootje stond vandaag op < 16. Koelt goed inclusief de frisdrank in het dashboardkastje.bzb schreef:aircotje lekker aan met een prachtig verbruik van 1 liter op 14.5. nice!
Zoals het hoort Wehoo![]()
@Bzb als je toch Fan bent van je cruise control waarom ga je niet mee naar die ringrit?![]()
Kun je meteen kennis maken met het rest van het zooitje ongeregeld
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =10&t=2146

Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Ik rij bijna alleen korte stukjes woon werk verkeer, veel 50 km/h en 80 km/h wegen. Ik had verwacht daar wel 1 op 11 te kunnen halen, daarom valt 1 op 9 mij iets tegen. Maar verder, de smile als ik instap maakt het wel weer goed.Vince82 schreef:Dat is het gemiddelde verbruik van mijn R32 bij rustig rijdenWimGTI schreef:Dan doe ik zeker iets verkeerd met 1 op 9 gemiddeld..
En om te voorkomen dat het spul lui gaat worden (

naar werk rijd ik 1/13, onder de 20km ver is dat
Ik rij 7.5 km heen en 7.5 km terug.
Te lui om te fietsen
Te lui om te fietsen

Heb net een nieuwe 6 met dsg.
Als ik in de stad met een fluwelen voet heb gereden, haal ik 1 op 7.
Heb daarna 456 km gereden met een tank waarvan 280 op de snelweg met alleen de cruisecontrol op 80, 100 en af en toe 120.
Gemiddeld 1 op 9,2.
Heb ik een extreem dorstige gti?
Nunet voorbij de 1000 km en als ik ga sporten
rij ik 1 op 5.
Graag jullie mening...
Thanx
Heb daarna 456 km gereden met een tank waarvan 280 op de snelweg met alleen de cruisecontrol op 80, 100 en af en toe 120.
Gemiddeld 1 op 9,2.
Nunet voorbij de 1000 km en als ik ga sporten

Graag jullie mening...
Thanx
Op welke wijze bereken je dit? Boordcomputer, met actueel verbruik? (Dan haal ik 1 op 2pvgti schreef:Heb net een nieuwe 6 met dsg.
Gemiddeld 1 op 9,2.
Nunet voorbij de 1000 km en als ik ga sportenrij ik 1 op 5.
Graag jullie mening...
Thanx

Moet het extreem zuuuunig (gaat met moeite, vanweg het rijgedrag) komt ie op (alweer met moeite) 580 km.
De GTI behoort tot de onzuinige voertuigen als het gaat om brandstofverbruik.

Gr. Wehoo.

Ik wil de GTI niet per definitie onzuinig noemen. Kijk een blue motion zal het niet worden, maar t.o.v. bijvoorbeeld een Golf R32 is de 2.0T van Vag gewoon zuinig.
Met mijn vorige V GTI haalde ik rond de 1:12 bij normaal woon werk verkeer. Bij de R32 was dit 1:8/9 en nu met de TT zit ik zelfs tussen de 1:13 en 1:14, dus echt wel nette waardes.
Met mijn vorige V GTI haalde ik rond de 1:12 bij normaal woon werk verkeer. Bij de R32 was dit 1:8/9 en nu met de TT zit ik zelfs tussen de 1:13 en 1:14, dus echt wel nette waardes.
Deels gemiddeld verbruik op de boordcomputer per rit, maar uiteindelijk bij de pomp.wehoo schreef:Op welke wijze bereken je dit? Boordcomputer, met actueel verbruik? (Dan haal ik 1 op 2pvgti schreef:Heb net een nieuwe 6 met dsg.
Gemiddeld 1 op 9,2.
Nunet voorbij de 1000 km en als ik ga sportenrij ik 1 op 5.
Graag jullie mening...
Thanx). Of kijk je naar het gemiddelde verbruik van de boordcomputer? (is meer relevant). Gemiddeld verbruik van 1 op 10 is niet vreemd voor een GTI. Bij "topsport" haal ik (soms met moeite) 400 km uit een tank. (Aral Ultimate 102, waarvan men zegt dat dit zuiniger is).
Moet het extreem zuuuunig (gaat met moeite, vanweg het rijgedrag) komt ie op (alweer met moeite) 580 km.
De GTI behoort tot de onzuinige voertuigen als het gaat om brandstofverbruik.
Laatst 308 km gereden( echt heel rustig) kon ik 43,5 liter tanken. 1 op 7 dus.
Tank alleen bp ultimate 98. Ga het nog in de gaten houden als ik wat meer snelweg ga rijden.
Maar goed, wel heel veel plezier van mijn GTI.
Dank voor de reply!
Gr, Phil
mijn gti wijst op 66 km woon werk rit elke dag 1/14km aan, rij gewoon 120/130 maar meer 100/80 en file
haal makkelijk 660 op een tank rij hem ook nooit tot 0 maar eerder nog 30/40 te gaan zoiets. de eerste km staat hij idd op 1/5
1/7 met rustig rijden? daar moet lijkt mij echt iets fout zitten denk ik dan

1/7 met rustig rijden? daar moet lijkt mij echt iets fout zitten denk ik dan