BZB grote audio draad, mk6 gti

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
bzb

BZB grote audio draad, mk6 gti

Bericht door bzb »

in wording :D

klein beginnen of te wel hoofdstuk tweeters,
BELANGRIJKE MELDNG!! gebleken is dat er een voorschakel condensator op de tweeter moet om lage freq's uit te filteren, ik zal z.s.m. uitzoeken welke dit moet zijn

zolang ik mijn rns510 nog heb (dat deze niet wordt geleend door bepaalde iemanden) houd ik het op het verbeteren van de deuren, met de rns kan ik vrijwel geen moer met mijn huidige high end processor en sinfoni versterkers, achter schroef ik het geluid zoizo al weg want een echt podium komt van voor, omdat de afstel mogelijkheden nihil zijn zal ik gebruik maken van fase verdraaing t.b.v. een beter center (niet echt aanwezig maar het gaat om het idee :lol: ) ik zal kijken of verder passive truckjes nog wenselijk zijn.

ik moet nog even opzoeken hoe de deurpanelen van een 3 deurs er af gaan zonder schade (link iemand?) maar de tweeter behuizingen ploppen er prima af, normaal zou ik de hele stijl verkloten om een mooie tweeter erin te plaatsen maar laat nu alles zoveel mogelijk oem. na wat licht dremel werk komt de orginele tweeter er af, op zich zit hij er niet slecht uit maar naar mijn smaak te schell (niet warm) hier naar de vervanger een vifa xt (zelfde als exact (ik heb de exact set ook) )

Afbeelding

Afbeelding

nu past de vifa nooit, dus even de ring eraf gesloopt en vervolgens met een lijmpistool de nieuwe (nou ja nieuw ;) ) tweeter gefixeerd:

Afbeelding

schuimpje er weer op, terugsolderen klaar.

o ja ik heb inmiddels weer het tapegeluid in de auto:

Afbeelding

gewoon omdat het kan

next episode: gti's in een gti :) :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bzb op 01 jun 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Sciroccofrank
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: BZB grote audio draad, mk6 gti

Bericht door Sciroccofrank »

Auto reverse :D omdat het kan 8-)
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

huh waarom dat haha? Antiek geluid, tsja daarom klinkt het niet zo goed BZB........ ;)
bzb

Bericht door bzb »

goede bandjes gebruiken renekes ;) veel meer warmte (klank dan he), al moet ik toegeven dat deze walkman niet voldoende hifi is, zoek nog een top aiwa of sony d6c, maar ik geef toe dat het meer om de feeling gaat :)

nu stop ik met bekennen :mrgreen:
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

wanneer start episode II :)
MVG EMServices

Afbeelding
bzb

Bericht door bzb »

uit het raam turen doet... wellicht vant weekend

iemand foto's van deurpaneel uitbouw, dan weet ik of ik een schroevendraaier of een slijptol moet klaarleggen
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Ziet er goed uit!

Waar ben je van plan de sub te plaatsen? Ik wil altijd nog een sub(je) onder mijn stoel hebben. Dit niet om de ramen zozeer te laten trillen, maar meer voor net dat extra beetje bass in de auto.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Back@GTI
Type auto: ED35

Bericht door Back@GTI »

Goed bezig BZB!

Ben benieuwd wat je nog meer van plan bent. Het geluid van de RNS510 is inderdaad niet top maar verder
vind ik het wel een erg fijn en mooi apparaat.

Een Sinfoni versterker staat/stond ook hoog op mijn lijstje. Erg mooi spul.
Groeten Michel.

--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
bzb

Bericht door bzb »

zeker zeker, even een BELANGRIJKe melding gedaan in de start post i.v.m. klapperende tweeters op hoog volume :) (beginnersfoutje zullen we maar zeggen) maar eigenlijk positief want nu kan zelf de kantel frequentie bepalen.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”