Fotografie (boeken)

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
GTI_MaRsS-72
Type auto: Golf 6 GTI

Fotografie (boeken)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Hoi allen,

Naast mijn GTI wil ik me gaan verdiepen in een andere hobby.....namelijk fotografie.
Ik heb een Panasonic Lumix GH2 systeemcamera en daarmee wil ik mooie foto's/filmpjes mee maken.
Uiteraard heb ik al een beetje research gedaan en uitgeprobeerd maar het valt me toch allemaal een beetje tegen.
Fotografie vind ik best wel een complexe materie. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een goed boek over fotografie (en dan het liefst 1 waar ik mijn GH2 mee kan gebruiken).

Ik ben niet zo van de theorie dus het moet wel een makkelijk te begrijpen boek zijn (niet al te moeilijke taal) met duidelijke voorbeelden e.d.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen...

Alvast bedankt
Ex-Belg Olivier
Contacteer:

Re: Fotografie (boeken)

Bericht door Ex-Belg Olivier »

Fotograferen leer je vooral door het veel te gaan doen, doen, doen. Composities maken, kijken hoe anderen het doen (ansichtkaarten, foto-websites, etc.)..trek er op uit! De theorie over sluitersnelheden, diafragma's etc. kan je lezen in boeken, maar probeer ook uit in de praktijk wat het allemaal oplevert.

"Noodzaak" is eigenlijk wel dat je voor fraaie platen een spiegelreflex gaat aanschaffen in plaats van een point and shoot camera.

Boekje waar ik veel aan heb gehad is de National geographic fotogids (ISBN: 90-76963-11-8) maar ik vrees dat deze alleen tweedehands nog te koop is.

Kijk voor mijn hobby maar eens op http://www.olivierdescamps.nl
wehoo

Bericht door wehoo »

GTI_MaRsS-72 schreef:Ik ben niet zo van de theorie dus het moet wel een makkelijk te begrijpen boek zijn (niet al te moeilijke taal) met duidelijke
Niet denigrerend bedoeld, maar dit boek geeft wel waardevolle informatie:

Afbeelding

Tijdelijke link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/D ... (2006).pdf

Misschien zit in onderstaand overzicht iets voor je (of voor anderen).
(kan het eventueel online zetten).

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GTI_MaRsS-72

Ex-Belg Olivier schreef:Fotograferen leer je vooral door het veel te gaan doen, doen, doen. Composities maken, kijken hoe anderen het doen (ansichtkaarten, foto-websites, etc.)..trek er op uit! De theorie over sluitersnelheden, diafragma's etc. kan je lezen in boeken, maar probeer ook uit in de praktijk wat het allemaal oplevert.

"Noodzaak" is eigenlijk wel dat je voor fraaie platen een spiegelreflex gaat aanschaffen in plaats van een point and shoot camera.

Boekje waar ik veel aan heb gehad is de National geographic fotogids (ISBN: 90-76963-11-8) maar ik vrees dat deze alleen tweedehands nog te koop is.

Kijk voor mijn hobby maar eens op http://www.olivierdescamps.nl
Thanx voor de info. Ik heb bewust voor de Panasonic GH2 gekozen vanwege het formaat, de goede (film)kwaliteit/mogelijkheden en omdat het de kwaliteit van een DSLR benaderd. De camera kost zelfs meer dan een instap DSLR, kan dit moeilijk een point and shoot camera noemen :mrgreen:
GTI_MaRsS-72

wehoo schreef:
GTI_MaRsS-72 schreef:Ik ben niet zo van de theorie dus het moet wel een makkelijk te begrijpen boek zijn (niet al te moeilijke taal) met duidelijke
Niet denigrerend bedoeld, maar dit boek geeft wel waardevolle informatie:

Afbeelding

Tijdelijke link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/D ... (2006).pdf

Misschien zit in onderstaand overzicht iets voor je (of voor anderen).
(kan het eventueel online zetten).

Afbeelding
Niet denigrerend opgevat hoor :D Thx voor het overzicht. Ben op zoek naar boeken in het nederlands geschreven.
Inmiddels heb ik op internet aardig wat positieve dingen gelezen over Scott Kelby....
Meeste boeken gaan inderdaad uit van een DSLR (bv. Canon of Nikon).
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”