RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

bzb schreef:krijg dat niet compleet van nzb, of ik snap het niet wat par nou doet, ik krijg niet 1 mooie iso of wat kan de comp[lete file niet uit rar krijgen (foutmeldingen) beetje combi gebrek aan hackers kennis en het lukt niet :)
Zal je even een goede downloadlink via pm geven, met wat uitleg. ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Da Master
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Da Master »

is het ook mogelijk om een melding te krijgen van flitspalen?? via een geluidje of zo
staffpride
Contacteer:

Nee helaas (nog) niet.
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

Da Master schreef:is het ook mogelijk om een melding te krijgen van flitspalen?? via een geluidje of zo
Dat zal ook niet komen. De (grootste) afzetmarkt van VW en Continental (fabrikant van RNS510) is Duitsland, Oostenrijk en eventueel Zwitserland. In al deze landen is het hebben van satnav.- flitspalen-waarschuwingen verboden. Ook voor buitenlanders. Gevolg is in beslagname van je satnav.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
bzb

Bericht door bzb »

ah :) inmiddels kan ik melden dat na 20 pb'tjes met staffpride zoiets het helemaal is gelukt, heb alles maar even opnieuw gedownd en was nu wel goed, tdk + dl gebruikt, werkt goed
Matr1x
Type auto: Sharan 2.0 TDI

Bericht door Matr1x »

Ik heb sinds een paar weken een VW Sharan met RNS510 en ik volg dit forum met veel belangstelling. Omdat ik wilde weten welke versie er in mijn auto zit, heb ik (met zweet op mijn handen) de cd met VIM_Berto89.ISO gebruikt. Ik kreeg in eerste instantie ook de melding van clamp state, maar na een reset ging het in één keer goed. Zowel service menu als VIM werkt nu en daar ben ik heel blij mee.

Omdat de navigatiesoftware van 2010 is (v7 dus) heb ik ook maar even v8 op dvd gezet. Ik heb zowel versie 7692 als de laaste versie 7698 van KlouxOne. Ik heb ze nog niet op harddisk gezet, maar de dvd versie al uitvoerig getest. Versie 7698 heeft hele fraaie icoontjes en voor elk tankstation een apart icoontje. Fantastisch! Maar versie 7698 heeft geen aparte POI's en icoontjes meer voor de verschillende supermarkten. Klopt dit, want dit zat namelijk wel in versie 7692. En volgens mij mis ik ook de Aldi's, Lidl's etc.

Hoe weet je welke POI's er in welke versie zitten? Je kunt de inhoud van de ISO wel bekijken, maar de POI's zitten allemaal in één bestand.
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Matr1x schreef:Hoe weet je welke POI's er in welke versie zitten? Je kunt de inhoud van de ISO wel bekijken, maar de POI's zitten allemaal in één bestand.
Volgens mij zitten de POI's inderdaad in 1 bestand. KlouxOne heeft deze POI's toegevoegd aan zijn versie. Ik denk dat hij daarom ook het best antwoord kan geven op jouw vraag :-)
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

de 7692 is een versie die ergens anders vandaan komt dei 7698 is een versie totaal door mij aangepast. ik heb de supermarkten en naakt kampeer gelegenheden inderdaad verwijderd. haha. Dit omdat ik heb zelf niet handig vind en niemand van hier het interessant vond.

je kan per dvd bekijken wat erop staat via POI inspector. het is nog lang niet uit ontwikkeld want ik ben ook nog bezig met mobile fliters los te koppelen etc. maar dit bak ik pas in als er een nieuwe kaart versie komt.

zelf maak ik gebruik van 3970 firmware. hier kan ik zelf pois via SD toevoegen dat is veel makkelijker. hoef je geen dvd's meer te branden :) voor de Pio;s dan. voor de kaarten nog wel.

wat voor firmware draai je op je RNS martix?
wehoo

Bericht door wehoo »

De poi's in de 7698 "Klouxone-versie":

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Matr1x

Bericht door Matr1x »

KlouxOne schreef:wat voor firmware draai je op je RNS martix?
SW-Version 2840

Deze versie stond er op toen de auto geleverd werd:

1T0 035 680 C: Prodotto: November 2009 bis Mai 2011
HW52 / SW2840 (C_EU_9.242_txxx)

De FW werkt prima, maar ik wil natuurlijk ook wel de nieuwste FW 4020 er op zetten. Maar ik kan niet in één keer van 2840 naar 4020 volgens mij en bovendien wil ik 2840 terug kunnen zetten als het mis gaat.

Ik heb geprobeerd FW van http://www.vwitalia.it/forum/f37/lista- ... -6383.html te downloaden, maar de links werken niet allemaal. Is er nog een andere site of file share?
staffpride
Contacteer:

Je kan wel in 1x over naar 4020, maar dan maakt hij geen 3e partitie aan voor je personal poi. Je mist dan de functie om poi via sd te laden in je systeem.

Als je upgrade altijd via 3890 doen en dan verder.

Hier zijn zo'n beetje alle fw versies te vinden.

http://www.my-gti.com/category/in-car-e ... ertainment

Lees dit draadje ook een door ;)

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=2033
MVG EMServices

Afbeelding
Matr1x

Bericht door Matr1x »

KlouxOne schreef:zelf maak ik gebruik van 3970 firmware
Waarom installeer je geen 4020 KlouxOne?
staffpride schreef:Hier zijn zo'n beetje alle fw versies te vinden.
http://www.my-gti.com/category/in-car-e ... ertainment
Die had al gevonden, maar downloaden via rapidshare duurt een eeuwigheid helaas.
staffpride schreef: Lees dit draadje ook een door ;)
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=2033
Deze had ik uiteraard ook al gelezen.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

het is precies zoals staffpride beschrijft. ik kan er weinig aan toevoegen. Ik zou zelf wel voor een 3de partitie kiezen. dit is echt enorm handig. Je voegt in een mum van tijd nieuwe Poi's toe zonder dvd te branden en op het systeem te kopieren. want hij zet dan ook gelijk de kaarten mee.

ik zelf draai nog geen 4020. dit omdat ik er nog niet zeker van ben hoe het reageert op mijn C versie. en ik vraag me nog steeds wat wat nou exact de verschillen zijn tussen 3970 en 4020. mijn RNS is nu al zoveel sneller en beter als hij was met zn oude 27xx firmware.
Matr1x

Bericht door Matr1x »

Dan hoop ik nog aan FW versies 3890 en 3970 te komen. Via RapidShare gaat het me niet lukken (langzaam en vaak corrupt) dus zoek ik een andere bron.
staffpride
Contacteer:

Matr1x schreef:Dan hoop ik nog aan FW versies 3890 en 3970 te komen. Via RapidShare gaat het me niet lukken (langzaam en vaak corrupt) dus zoek ik een andere bron.
Via usenet is 3970 ook te vinden

http://binsearch.info/?q=+fw+3970&max=1 ... 00&server=

3890 werkt gewoon via de mygti.com download (geduld is een schone zaak :lol: )
MVG EMServices

Afbeelding
Matr1x

Bericht door Matr1x »

staffpride schreef:3890 werkt gewoon via de mygti.com download (geduld is een schone zaak :lol: )
Geduld heb je zeker nodig... ben al 2 dagen bezig en heb pas 2 van de 6 bestanden.

Edit: heb ze eindelijk binnen: 3890 en 3970. Nu 4120 no ;)
Laatst gewijzigd door Matr1x op 08 jun 2012, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Matr1x

Bericht door Matr1x »

Maar goed dat ik v8 met flitslocaties nog niet op de harddisk gezet heb. Denk dat ik komende vakantie nog even de v7 zonder flitslocaties gebruik.
Is uw Volkswagen Sharan uitgevoerd met een origineel navigatiesysteem? Dan is de
kans groot dat deze is uitgevoerd met flitspaalsignalering. We willen u erop attenderen dat onder andere in landen
als Zwitserland, Liechtenstein en Frankrijk deze optie verboden is.

Onlangs is in Frankrijk deze regelgeving aangescherpt en worden er bekeuringen gegeven van €1500,- als deze functie op uw navigatiesysteem zit. Al gebruikt u deze functie niet, het aanwezig zijn van deze optie is al strafbaar.
Alennno
Type auto: Golf 5 fsi

Bericht door Alennno »

Beste Forum leden, ik heb sinds kort een Golf 5 gekocht bouwjaar 2004 met een Rns 510. Wel zitten hier nog de v6 kaarten op deze willen ik upgraden naar de v8 kaarten wie kan me helpen aan een linkje en eventuele handleiding?..
wehoo

Bericht door wehoo »

Alennno schreef:Beste Forum leden, ik heb sinds kort een Golf 5 gekocht bouwjaar 2004 met een Rns 510. Wel zitten hier nog de v6 kaarten op deze willen ik upgraden naar de v8 kaarten wie kan me helpen aan een linkje en eventuele handleiding?..
De zoekfunctie van dit forum verwijst je naar deze link: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ken#p31630
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Alennno

Bericht door Alennno »

wehoo schreef:
Alennno schreef:Beste Forum leden, ik heb sinds kort een Golf 5 gekocht bouwjaar 2004 met een Rns 510. Wel zitten hier nog de v6 kaarten op deze willen ik upgraden naar de v8 kaarten wie kan me helpen aan een linkje en eventuele handleiding?..
De zoekfunctie van dit forum verwijst je naar deze link: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ken#p31630
Mij dank is groot branden op een Dl layer dvd? en lage snelheid zag ik staan. Ik heb trouwens wel dat me Gps lang er over doet om 3tot 5 satelieten te vinden. Ik heb hem hoog geplaatst en vast geplakt ver boven de rns bij de bovenste plastic kap. Is dit normaal of is er iets dat ik hem kan versnellen?.. Wel heb ik van iemand gehoord dat mij Rns niet hoort uit te gaan als ik de sleutel uit het contact haal, aangezien die hierdoor weer helemaal de satellieten opnieuw moet zoeken.
Matr1x

Bericht door Matr1x »

Ja op lage snelheid op een kwaliteit DL dvd branden, bijvoorbeeld Verbatim. Als je de dvd in je RNS510 stopt kun je het beste de dvd een tijdje testen voor je de bestanden op harddisk zet. Kan best zijn dat de RNS510 de dvd moeilijk kan lezen namelijk en dan wil je niet dat de bestaande versie al verwijderd is.

Mijn RNS510 heeft vrij snel een fix, maar deze is er ook door de fabriek ingebouwd (en niet achteraf). RNS510 hoort inderdaad ook te werken zonder sleutel in contact. Als je de FW bijwerkt moet je dit bijvoorbeeld doen zonder sleutel in contact.
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Alennno schreef:
wehoo schreef:
Mij dank is groot branden op een Dl layer dvd? en lage snelheid zag ik staan. Ik heb trouwens wel dat me Gps lang er over doet om 3tot 5 satelieten te vinden. Ik heb hem hoog geplaatst en vast geplakt ver boven de rns bij de bovenste plastic kap. Is dit normaal of is er iets dat ik hem kan versnellen?.. Wel heb ik van iemand gehoord dat mij Rns niet hoort uit te gaan als ik de sleutel uit het contact haal, aangezien die hierdoor weer helemaal de satellieten opnieuw moet zoeken.
Een betere plek zou zijn achter de A-stijl. Onder je dashboard langs voeren en dan links omhoog. Dus in het linkerhoekje voor. Heb altijd meteen verbinding.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

als je dan toch kabels gaat trekken kan je beter gelijk een Vin kopen en hem op het dak aanlsuiten. anders gewoon onder het dashboard aanlsuiten.
Alennno

Bericht door Alennno »

Beste ik heb al een haai vin maar deze is denk ik voor de fm radio? en Waar zit de A-stijl had hem eerder links in het opbergvakje onder het stuur?

groetjes
wehoo

Bericht door wehoo »

Alennno schreef:Mij dank is groot branden op een Dl layer dvd? en lage snelheid zag ik staan. Ik heb trouwens wel dat me Gps lang er over doet om 3tot 5 satelieten te vinden. Ik heb hem hoog geplaatst en vast geplakt ver boven de rns bij de bovenste plastic kap. Is dit normaal of is er iets dat ik hem kan versnellen?.. Wel heb ik van iemand gehoord dat mij Rns niet hoort uit te gaan als ik de sleutel uit het contact haal, aangezien die hierdoor weer helemaal de satellieten opnieuw moet zoeken.
Bij mijn achteraf ingebouwde RNS510 is de gps-ontvanger onder de klokken geplaatst. Klokkenset is na verwijderen van het flexibele afdek"plaatje" en (ik dacht) 2 schroeven, zo te verwijderen. Ontvangst van de satellieten is goed.
Je RNS510 gaat na 20 minuten uit. Na het verwijderen van de contactsleutel blijft hij "aan" in standbymode. Dit om te voorkomen dat hij steeds bij een korte stop uit en weer aan gaat. Als je de bestuurdersdeur opent (fysiek open), start je RNS510 al op de achtergrond (standbymode) op.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”