inhoud remsysteem
inhoud remsysteem
Binnenkort gaan klouxone en ik onze r32 remmen monteren. Daarom wil ik remolie aanschaffen (dot 4 OEM vw). Alleen nu wil ik graag weten hoeveel remolie er in het systeem gaat van een gti/r32.
En verlies je veel olie als je je remklauw eraf haalt? Bij klouxone is het alleen de voorremmen. Maar bij mij ook de achtrrremmen.
Bedankt alvast!
En verlies je veel olie als je je remklauw eraf haalt? Bij klouxone is het alleen de voorremmen. Maar bij mij ook de achtrrremmen.
Bedankt alvast!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Re: inhoud remsysteem
1 a max 2 liter moet je echt meer voldoende aan hebben, wel alles even doorspoelen etc (dan heb je hem meteen vers).
Motul RFB 600 dot 4.1 is erg goed.
Motul RFB 600 dot 4.1 is erg goed.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
VW Audi Original 1L DOT 4 Golf GTI•Teilenummer: B000750M3GolfL schreef:Binnenkort gaan klouxone en ik onze r32 remmen monteren. Daarom wil ik remolie aanschaffen (dot 4 OEM vw). Alleen nu wil ik graag weten hoeveel remolie er in het systeem gaat van een gti/r32.
BOSCH 1 987 479 061 DOT4 1987479061 VAG 501.14 VISKOSITÄTSKLASSE SAE700

Elsa:

Gr. Wehoo.

thx heren! 

Inderdaad bedankt!
Inmiddels is de (OEM) olie besteld, danwel 2 liter voor 2 auto's.
@Race Eend, wij zijn toch voor standaard VW dot 4 gegaan. Ivm mixen van olie, en aangezien wij toch niet het uiterste van onze remmen vragen (temperatuur). Toch bedankt voor de tip!
Inmiddels is de (OEM) olie besteld, danwel 2 liter voor 2 auto's.
@Race Eend, wij zijn toch voor standaard VW dot 4 gegaan. Ivm mixen van olie, en aangezien wij toch niet het uiterste van onze remmen vragen (temperatuur). Toch bedankt voor de tip!
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik had al aangegeven dat ik wel wilde helpen heb ook het gereedschap wat er nodig is voor monteren ontluchten enzovoort
Laat het maar weten, En ik had net zo goed die olie ook mee kunnen nemen had je er flinke korting op gehad
Laat het maar weten, En ik had net zo goed die olie ook mee kunnen nemen had je er flinke korting op gehad

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hey tonnie! Ja we houden het in ons hoofd! eerst even alles voorbereiden!
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Komt goed! Ga vanavond de Rvs leidingen plaatsen
Groetjes Tonnie
Je mag vloeistoffen van verschillende merken altijd mixen, als het maar dezelfde of hogere (met uitzondering van 5.0) dot codering heeft.
5.1 mag dan dus weer wel. 5.0 is op basis van silicone dit is een ander type vloeistof. Dot 5.1 heeft weer een hoger kookpunt dan 4 dus nog betere kwaliteit.
Weten jullie of het ontluchten van zo'n modern remsysteem echt per se met zo'n afpers apparaat moet? Of kan dit ook gewoon handmatig (zelf op het pedaal trappen)
5.1 mag dan dus weer wel. 5.0 is op basis van silicone dit is een ander type vloeistof. Dot 5.1 heeft weer een hoger kookpunt dan 4 dus nog betere kwaliteit.
Weten jullie of het ontluchten van zo'n modern remsysteem echt per se met zo'n afpers apparaat moet? Of kan dit ook gewoon handmatig (zelf op het pedaal trappen)
Kan ook met de hand
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5