Chris5gti schreef:dan moet ik je hellaas tegenspreken het maakt in princiepe helemaal niet uit welke velgen je koopt of het bbs zijn van 3000 euro of een imitatie van 800 euro .. als de velgen met banden goed zijn gebalanceerd zal je er geen verschil in merken (als de band het zelfde is tenminste ) bij een klein verschil in et waarde is ook geen verschil merkbaar . En er komen zeker geen trillingen doordat het imitatie zijn . Is gewoon een slecht uitgebalanceerd wiel dan . Ik heb het wel over nieuwe , niet als je tweedehandse koopt waar een slag in de velg zit of dergelijke ...
Het enige verschil wat je kan merken is het gewicht van de velg als je bijv een OZ lichgewicht velg hebt is je onafgeveerde massa minder dus krijg je meer vermogen (geen wereld van verschil maar een beetje ) , en als je een goedkopere velg hebt waar toevallig het gewicht erg hoog is is dat natuurlijk nadelig . Maargoed als een velg gemaakt is voor een golf 5 gti dus de velg is berekend op het gewicht ed. dan is er niks aan de hand .
@Chris5gti: Kun je daadwerkelijk uit ervaring spreken en heb je wel eens met orginele Denver/Detroits gereden tegenover slechte imitatie? Er zit veel verschil in de velgen in het gebruikte materiaal, het gewicht ervan, hardheid van de wielen, hechting/kwaliteit van de lak en pasvorm van de naaf, kortom kwaliteit. In zowel het geval van de 5 GTI als van de Audi ging het ook in beide gevallen over nieuwe imitaties. Nieuwe banden, nieuwe velgen, nieuw gebalanceerd. Bij de GTI was de ET te breed, en ondanks dat de pasvorm goed zou zijn, gingen ze net iets te makkelijk van de naaf op en af. Kan zijn dat het onbalans daar zat maar dat weet je niet want het is tenslotte namaak. De voordelen van de originele ET merk je vooral in bochtenwerk, maar eigenlijk in alle rijgedrag. Ik had de imitaties voor de GTI toen gekocht in verband met de banden en de noodzaak wielen te hebben terwijl ik de originele detroits opnieuw liet afdraaien en spuiten. Een enorm verschil toen ze er weer oplagen! Bij de Audi staat het onderstel van een A4 avant B8 bekend als een onderstel dat gevoelig is voor trillingen/onbalans. Omdat de wielen nieuw waren heb ik geen tijd en geld gestoken in het opnieuw laten balanceren van wielen waar ik toch niet in geloof. Niet iedereen heeft een zero tolerance als het om onbalans gaat, maar ik wel... het is niet alleen "the looks that count". Ik heb de afgelopen 10 jaar 4 keer imitatie wielen gehad 1 van mindere en 3 sets van zogezeg betere kwaliteit. Ik kan niet anders zeggen dat mijn ervaringen slecht waren met 3 van de 4 sets, en voor een beetje extra heb je z.g.a.n. origineel als je goed rondkijkt. Zoals bijv. de GTI 6 wielen de V_UnitedGrey nu gaat verkopen, daar is iemand anders voor een scherpe prijs heel goed mee geloof me.
@V_UnitedGrey: Je moet natuurlijk doen met je auto wat je zelf wil. Ik als ex eigenaar zou ik het gewoon zonde vinden want hij was zo mooi origineel en mooi in proportie. Nu ga je geld investeren en de waarde van de auto zal absoluut niet hoger worden bij verkoop want kopers zullen de optelsom niet maken. Het is een keuze maar afhankelijk van hoe lang je de auto houd, zou je later nog spijt kunnen krijgen. Sommige dingen zoals het spuiten van lijsten zijn moeilijk meer terug te draaien. Ik had ze zwart gelaten omdat als je ze spuit de auto er meer uit ziet als een standaard Golf, en de carroserie hoger lijkt door dezelfde kleur, in tegenstelling tot de zwarte lijn die nu de auto alleen langer en lager doet lijken. Daarnaast verminder je de uitstraling als GTI in het algemeen, tja, ik weet, het is slechts een mening van iemand die al 20 jaar als liefhebber auto`s rijd, maar daar is een forum voor toch?
