Probleem golf 5 gti

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Jelmer91
Type auto: Golf MK5 GTI

Probleem golf 5 gti

Bericht door Jelmer91 »

Ik heb sinds een tijdje al last van het volgende probleem, af en toe schokt de wagen tijdens het rijden. Het lijkt dan net of die de hik heeft 1 seconde of dat er 1 seconde geremd wordt. Dit probleem kwam eerst 1 x in de maand voor toen 1 x in de week en nu bijna dagelijks. Soms lijkt wel of tijdens het rijden het gehele vermorgen wegvalt en of de auto af gaat slaan, bij vol gas gebeurt er dan vrijwel niks. Vandaag is me zelfs voor een stoplicht de auto 2 x afgeslagen, maar er gaat geen lampje branden ofzo.

Hopelijk kan me hier iemand nog iets over dit probleem vertellen voordat ik bij de dealer sta. Het is dus niet constant aanwezig, heb al eens gegoogeld en lees dat het de luchtmassameter zou kunnen zijn?
MK5 GTI
KlouxOne

Re: Probleem golf 5 gti

Bericht door KlouxOne »

heb je de terug roep actie al gedaan op je bobines? en wanneer zijn je bougies voor het laatst vervangen?

het zou ook nog je luchtmassa meter kunnen zijn
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Gok zelf ook bobine's maar wederom uitlezen! Kunnen we meer aan afleiden.
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

laat hem ook een keer uitlezen of je cilinder overslag hebt en effe loggen of je benzine druk niet wegvalt .
Jelmer91

Bericht door Jelmer91 »

Hoe zit dat eigenlijk met de terug roep actie op de bobines? Heb laatst 1 bobine laten vervangen die het had begeven voor €80 euro niemand heeft me iets gezegd daar over die terug roep actie? Een bobine lijkt het me deze keer niet te zijn dat heb ik al eens meegemaakt. Gister eens een flink stuk met de wagen gaan rijden nadat hij goed op temperatuur was eens flink doorgetrokken daarna nergens meer last van gehad op zo'n 100km. Maar ga sowieso even langs de garage dan om hem te laten uitlezen.

Wagen heeft trouwens 2 maanden terug een grote beurt gehad, incl 4 nieuwe bougies.
MK5 GTI
wehoo

Bericht door wehoo »

Jelmer91 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de terug roep actie op de bobines?
Het is geen terugroepactie, maar een werkplaatsactie. D.w.z. als je in de VW(dealer) werkplaats komt en je voertuig heeft de foutieve bobines (te checken via identificatienr. door de dealer), worden ze gratis vervangen. Dit geldt alleen bij een VW-dealer of VW-servicepunt en je wordt niet (zoals bij een terugroepactie) opgeroepen. In het systeem van de VW-dealer wordt dit aangegeven als je voor een beurt komt.

De zoekfunctie van dit forum brengt je hier: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ctie#p2040
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Jelmer91

Bericht door Jelmer91 »

Was toch wel benieuwd of ik in aanmerking kwam om de bobine's te laten vervangen. Maandag de Wealer (volkswagen dealer in Heerlen) opgebeld en gevraagd of ik hiervoor in aanmerking kwam, moest even mijn kenteken en chassisnr doorgeven. Al snel kreeg ik telefoontje dat ik inderdaad de bobines kon komen laten vervangen meteen een afspraak gepland voor vanmorgen 10:00. Had verwacht natuurlijk weer eerst een half uur te moeten wachten, maar werd direct geholpen om 09:55 en werd me verteld dat het een uurtje zou duren. Precies 30 minuten later was het klusje al geklaard en zijn er gratis 4 nieuwe bobines geplaatst. Top :D
MK5 GTI
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

zei je wel ;) :P en rijd het beter?
Jelmer91

Bericht door Jelmer91 »

Ja heb erna nog maar een heel klein stuk gereden had wel idee dat ik verschil merkte maar dat kan ik na morgen pas zeggen !
MK5 GTI
iroc-dennis
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Bericht door iroc-dennis »

wat was er met die terug roep actie dan? vanaf welk bj geld dat?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”