GTI "Tjielp" geluid
- wisqo
- Type auto: Golf MK5 GTI 5D
- Contacteer:
GTI "Tjielp" geluid
http://www.youtube.com/watch?v=rvLEtKKc7Vw
Ik start net mijn auto (koude motor) en er komt dit geluid uit. Iemand enig idee wat het kan zijn? Na een paar honderd meter rijden was het verdwenen.
Ik start net mijn auto (koude motor) en er komt dit geluid uit. Iemand enig idee wat het kan zijn? Na een paar honderd meter rijden was het verdwenen.
- Verlengsnoer
Re: GTI "Tjielp" geluid
Dat heb ik bij elke "koude" start , als de motor op temperatuur begint te komen is het weg.
Ik ga dinsdag dan ook naar vag techniek voor een complete distributie wissel incl waterpomp. Hiermee moet het verholpen zijn
Ik ga dinsdag dan ook naar vag techniek voor een complete distributie wissel incl waterpomp. Hiermee moet het verholpen zijn
- wisqo
- Contacteer:
Auto is 4 jaar oud en heeft 104.000 op de teller, is dat niet wat vroeg om te vervangen? bij 102.000 is de riem afgesteld.
Ik heb precies hetzelfde probleem mijn auto maakt dit geluid nu +- al een maand bij koude start na paar honderd meter is het weg. Auto heeft pas 70.000 gelopen.
MK5 GTI
- Verlengsnoer
Mijn wagen is uit oktober 2008 en heeft met 69k gereden.
De getande riem dient DACHT ik na 5 jaar of 180.000 vervangen worden.
Er zijn niet veel draaiende delen die dit geluid kunnen produceren. Eerlijk gezegd rij ik er nu al zeker sinds december mee en ga ik er nu pas wat aan doen.
De getande riem dient DACHT ik na 5 jaar of 180.000 vervangen worden.
Er zijn niet veel draaiende delen die dit geluid kunnen produceren. Eerlijk gezegd rij ik er nu al zeker sinds december mee en ga ik er nu pas wat aan doen.
- Its John
- Type auto: Tiguan 4-Motion
Had dit geluid ook, na het vervangen van de distributie was het weg.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Dat is de distributieriem die je hoort, misschien even inspuiten met silicone wil ook wel helpen. Mijn vorige Seat Fr had dit ook.
Ik geloof dat de riem bij 120.000 vervangen dient te worden, althans dat zeiden ze bij de Seat voor mijn Fr, en dit is toch de zelfde motor.
Ik geloof dat de riem bij 120.000 vervangen dient te worden, althans dat zeiden ze bij de Seat voor mijn Fr, en dit is toch de zelfde motor.
Gr
Menno
Menno
- wisqo
- Contacteer:
Dat is dus het vreemde. Ik het boekje staat inderdaad 120.000. Maar als ik de dealer(s) bel zeggen zij 180.000schaef schreef:Dat is de distributieriem die je hoort, misschien even inspuiten met silicone wil ook wel helpen. Mijn vorige Seat Fr had dit ook.
Is inderdaad getande riem. Ik heb het ook gehad bij een km stand van 80.000km.
Was hiermee naar de dealer gegaan, en hier is onder bovag garantie mijn getande riem en spanner vervangen. Dus ben er nu van af.
Was hiermee naar de dealer gegaan, en hier is onder bovag garantie mijn getande riem en spanner vervangen. Dus ben er nu van af.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
In het instructie boekje staat 180.000 en een uitgebreide controle vanaf een bepaalde leeftijd en km stand.
Bij deze controle wordt de distributie op beschadigingen E.d. gecontroleerd.
Bij deze controle wordt de distributie op beschadigingen E.d. gecontroleerd.
Voor de GTI geldt 180.000 km (zie serviceplan/instructieboek) of 5 jaar. (getande riem is distributieriem, geribde riem is V-snaar).wisqo schreef:Dat is dus het vreemde. Ik het boekje staat inderdaad 120.000. Maar als ik de dealer(s) bel zeggen zij 180.000schaef schreef:Dat is de distributieriem die je hoort, misschien even inspuiten met silicone wil ook wel helpen. Mijn vorige Seat Fr had dit ook.
Het controleren op beschadigingen gebeurt door te luisteren (evt. met stethoscoop), niet door te kijken. Dat laatste vergt nogal wat demontage (sommigen hebben één afdekplaat en bij sommigen is die in tweeën gedeeld) en zit niet in de controlebeurt. Koude start, airco off (geen ventilatoren die draaien), evt. loskoppelen geribde riem.
Gr. Wehoo.

wehoo schreef:Voor de GTI geldt 180.000 km (zie serviceplan/instructieboek) of 5 jaar. (getande riem is distributieriem, geribde riem is V-snaar).wisqo schreef:Dat is dus het vreemde. Ik het boekje staat inderdaad 120.000. Maar als ik de dealer(s) bel zeggen zij 180.000schaef schreef:Dat is de distributieriem die je hoort, misschien even inspuiten met silicone wil ook wel helpen. Mijn vorige Seat Fr had dit ook.
Het controleren op beschadigingen gebeurt door te luisteren (evt. met stethoscoop), niet door te kijken. Dat laatste vergt nogal wat demontage (sommigen hebben één afdekplaat en bij sommigen is die in tweeën gedeeld) en zit niet in de controlebeurt. Koude start, airco off (geen ventilatoren die draaien), evt. loskoppelen geribde riem.
Wehoo. waar haal je het vijf jaar verhaal vandaan? ik zie dat niet in het service boekje staan alleen 180.000
VW-dealer, waar mijn voertuigen in onderhoud zijn.KlouxOne schreef:wehoo schreef:Wehoo. waar haal je het vijf jaar verhaal vandaan? ik zie dat niet in het service boekje staan alleen 180.000

Gr. Wehoo.

- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
klopt idd wat wehoo zegt , na 5 jaar moet die vervangen worden , aangezien mijne van 2005 is werd de riem in 2010 vervangen door de vw dealer (1200 euro
). En dat zelfs bij 28.000 km 

De prijs is aan de hoge kant, zeker als die (prijs) al 2 jaar oud is.Chris5gti schreef:klopt idd wat wehoo zegt , na 5 jaar moet die vervangen worden , aangezien mijne van 2005 is werd de riem in 2010 vervangen door de vw dealer (1200 euro). En dat zelfs bij 28.000 km
Vorige week een officiele VW prijsopgave ontvangen hiervoor. Getande riem vervangen inclusief spanrollen en waterpomp. Prijs tussen de 700 - 800 euro.
Gr. Wehoo.

- Chris5gti
ja er stond op de rekening ook waterpomp , riem enz . en nieuwe olie hadder ze er ook meteen in gedaan . tja heeft de vorig eigenaar betaald gelukkig . Ik zelf vind het ook vrij duur . Is in ik dacht rotterdam bij een vw dealer gedaan . Ach ja het zit erop
Alleen hadden ze toen wel al de ketting,spanner en nokkenasverstelling mogen maken , want die heb ik vorige week wel zelf mogen betalen 

dan moet die van mij er dus ook af als ik het goed begrijp. hmm. toch maar is gaan kijken danChris5gti schreef:ja er stond op de rekening ook waterpomp , riem enz . en nieuwe olie hadder ze er ook meteen in gedaan . tja heeft de vorig eigenaar betaald gelukkig . Ik zelf vind het ook vrij duur . Is in ik dacht rotterdam bij een vw dealer gedaan . Ach ja het zit eropAlleen hadden ze toen wel al de ketting,spanner en nokkenasverstelling mogen maken , want die heb ik vorige week wel zelf mogen betalen
-
- Type auto: Gti v 30edition
Tip voor de mensen die dit moeten laten doen... Vag techniek... Geloof 500euro all in
Volgensmij is het na 6 jaar of bij 180.000 want ze rekenen 30.000 km per jaar x 6 = 180.000 dacht dit ook ergens in het boekje te hebben gelezen
MK5 GTI
Vandaag de distributieriem laten vervangen en het "tjielp" geluid bij koude start is inderdaad verdwenen! 

MK5 GTI
- Chris5gti
das mooiJelmer91 schreef:Vandaag de distributieriem laten vervangen en het "tjielp" geluid bij koude start is inderdaad verdwenen!

Ja ik ook als er iets mankeert laat ik dat het liefst zsm verhelpen! De monteur heeft de waterpomp trouwens niet meevervangen zei dat dit nog niet nodig was, maarja rijd in ieder geval weer top! 

MK5 GTI
- Its John
- Type auto: Tiguan 4-Motion
Jammer dat tie niet vervangen is,
want het maar een paar schroefjes extra
Bij mij was het niet nodig, maar hans zei gewoon doen
En gelijk 1 met metalen schoepen ipv plasticke schoepen.
want het maar een paar schroefjes extra
Bij mij was het niet nodig, maar hans zei gewoon doen
En gelijk 1 met metalen schoepen ipv plasticke schoepen.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
- Verlengsnoer
Ik heb de waterpomp preventief laten vervangen. Bij vag techniek Is de waterpomp bij de distributie wissel inbegrepen. Ik dacht dat elke bedrijf dit Standaard verving bij een distributie wissel.
Ach je tjirpt iniedergeval niet meer
Ach je tjirpt iniedergeval niet meer
Bij een standaard distributieriemwissel raadt VW aan om de waterpomp mee te vervangen. De keuze is uiteraard aan de klant. De reden hiervoor is dat de verwachte levensduur van een waterpomp geen 360.000 km. is.Verlengsnoer schreef:Ik dacht dat elke bedrijf dit Standaard verving bij een distributie wissel.

Gr. Wehoo.