Koppelings Problemen.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Koppelings Problemen.

Bericht door MkVI Nmgn »

Heren.

Straks toen ik met ±4000/5000 Toeren weg trok bleef mijn koppelings-pedaal halverwege vast hangen/Plakken,
Toen ik overschakelde naar de 2e versnelling was die weer normaal je rook wel de koppeling want die slipte natuurlijk en daarna gewoon reed ik weer gewoon en met doorschakelen was alles weer normaal,
Daarna exact het zelfde geprobeerd ±4000/5000 Toeren trok ik weg had ik nergens geen last van alleen een beetje wielspin maar geen slippende koppeling of wat dan ook.

Nu is mijn vraag waar kan dit aan liggen?
koppeling?
drukgroep?
Hulpkoppelingscilinder?
Of ??????
En heeft iemand de informatie hoe ik de hulpkoppelingscilinder kan vervangen ( en of het veel werk is ) want ik denk zelf dat het daar aan ligt,
of het ligt aan mijn drukgroep die bleef hangen (wat ik niet hoop!) :?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Koppelings Problemen.

Bericht door yal »

Koppelingscilinder die blijft hangen , komt wel vaker voor.

Grtn yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Koppelings Problemen.

Bericht door MkVI Nmgn »

De hoofdkoppelingscilinder of hulpkoppelingscilinder ? :P

@wehoo waar ben je met je plaatjes :roll:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Koppelings Problemen.

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb 2 cilinders 1 in de bak en de andere op het koppelingspedaal heb de gene besteld achter het pedaal en ook meteen even de olie vervangen en kijken of het niet meer voorkomt anders word het bak uitbouwen en alles nieuw erin maar daar zit ik even niet op tewachten en word het uitbesteed aan dhr. Sloot
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Koppelings Problemen.

Bericht door yal »

Ik hoop dat het degene in pedaal is , succes!

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Koppelings Problemen.

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat hoop ik ook,
Maar kan ook zijn dat die bleef hangen op de druk groep omdat ik normaal nooit zo weg rijd.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Koppelings Problemen.

Bericht door wehoo »

MKV Nmgn schreef:De hoofdkoppelingscilinder of hulpkoppelingscilinder ? :P

@wehoo waar ben je met je plaatjes :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Koppelings Problemen.

Bericht door MkVI Nmgn »

Wehoo super bedankt,
Ik zal morgen vroeg eerst kijken of ik geen remvloeistof lekkage heb, Denk zelf van niet anders was er wel een lampje gaan branden dat het niveau te laag was en dat is niet het geval, De Retourscilinder heb ik wel nieuw gekocht denk zelf niet dat dit het probleem was want ik kreeg op een andere fora een antwoord op deze zelfde vraag wat ik best wel kan inzien dat dit het probleem is geweest,
Maar voor de zekerheid volgende week de Retourscilinder plaatsen en even verse olie erin!
Dat het pedaal even blijft hangen kan komen als de vingers van de drukgroep even in die 'positie' blijven staan..Zeker als hij dat alleen maar heel af en toe doet, als de motor goed warm is en je zo optrekt.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten