De VW dealer heeft toen beide draagarmen (1K0407151BC & 1K0407152BC) vervangen, waarna het keurig verholpen was.
Sinds een tijdje hoor ik echter weer een nieuw 'geluid' uit het vooronder. Het volgende:
Als ik een bocht neem, voornamelijk hoorbaar als ik deze bocht wat sportiever neem of op rotondes, etc. dan hoor ik per stuurbeurt éénmalig een 'tik/clunk' uit het vooronder komen.
Ik voel deze 'tik' dan ook een beetje in mijn pedaal/op de voetsteunplaat waar mijn linkervoet op staat.
Dit is zowel met sturen naar links als naar rechts en zoals ik al zei altijd éénmalig per keer sturen op te wekken.
Soms voel/hoor ik het ook bij een voor/achterwaartse beweging, als ik bijvoorbeeld ineens wat vlot rem.
Het is absoluut niet altijd voelbaar/hoorbaar/merkbaar, soms heb ik er een gehele rit geen een keer last van en het is ook niet altijd 'express' op te wekken.
Nu kunnen we met zijn allen gaan roepen: vervang al je rubbers (en kies dan gelijk powerflex), maar ik weet niet of dit de oplossing is en verder meen ik dat dit ook nog al wat kost (rubbers in mijn draagarmen zijn natuurlijk nog vrij nieuw, daar deze begin 2011 vervangen zijn).
In mijn eigen zoektocht las ik op oa het Engelse forum veel over 4 stuks subrame bouten. Dit zou een kwaal bij de mk5/mk6 zijn. De bouten zouden teveel rekken en op den duur los zitten.
Hierdoor kan het subframe ietsje bewegen en dit zorgt dus voor die ene beweging/tik/clunk-geluid per stuurbeurt.
Er zouden door VW zogenaamde 'spacertjes' en iets andere bouten ontwikkeld zijn, welke dit euvel verhelpen.
Bouten: N90823501
Spacers: 7M3499349A
Wie heeft hier ervaring mee en zou dit mijn euvel verhelpen?
Youtube filmpje:

(De binnenste bouten aan beide kanten worden vervangen en de buitenste moeten met het juiste aanhaalmoment weer correct vast gedraaid worden, zie filmpje.