Hulp bij foutmeldingen.
-
- Type auto: Golf V GTI
Hulp bij foutmeldingen.
Goedemorgen Forumleden,
Ik heb nu sinds 6 dagen een Golf 5 GTI gekocht.
Nu geeft hij alleen 2 foutmeldingen aan, waar ik graag jullie hulp bij zou krijgen.
Fout 1: Geel lampje in het dashboard, deze opgezocht in het boekje, dit moet het EDC? lampje zijn, en er staat bij, storing in het uitlaat systeem.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Heb hem al laten resetten, toen is het lampje maar 1 dag uit gebleven.
Fout 2: Wanneer ik de motor net start, kom er in mijn display 'Airbag Fault' nu zei de garage waar ik hem heb laten resetten dat dit kwam doordat het stekkertje onder mijn stoel los is, deze is los zodat de vorige eigenaar er zonder gordel in kon rijden, zonder dat hij ging piepen...
klopt dit? is dit dus puur een kwestie van het stekkertje weer aansluiten?
Alvast bedankt !
Mike
Ik heb nu sinds 6 dagen een Golf 5 GTI gekocht.
Nu geeft hij alleen 2 foutmeldingen aan, waar ik graag jullie hulp bij zou krijgen.
Fout 1: Geel lampje in het dashboard, deze opgezocht in het boekje, dit moet het EDC? lampje zijn, en er staat bij, storing in het uitlaat systeem.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Heb hem al laten resetten, toen is het lampje maar 1 dag uit gebleven.
Fout 2: Wanneer ik de motor net start, kom er in mijn display 'Airbag Fault' nu zei de garage waar ik hem heb laten resetten dat dit kwam doordat het stekkertje onder mijn stoel los is, deze is los zodat de vorige eigenaar er zonder gordel in kon rijden, zonder dat hij ging piepen...
Alvast bedankt !
Mike
-
Re: Hulp bij foutmeldingen.
Misschien nog handig om erbij te vermelden..
Ik merk niets vreemds, of anders met het rijden sinds het lampje brand...
Ik merk niets vreemds, of anders met het rijden sinds het lampje brand...
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Fout 1: Kan heel veel zijn nogmaals uitlezen foutcode opschrijven.
Fout 2: Nooit van gehoord dat je Gordel niet meer gaat piepen als je de airbag los koppelt.
dus even de sleutel uit het contact en de stekker er weer op zetten of eventueel aan elkaar vast solderen zodat die niet meer los komt.
(maar heb je dit niet eerder gezien dan dat het lampje branden ? *toen je de auto kocht bijvoorbeeld?* )
Fout 2: Nooit van gehoord dat je Gordel niet meer gaat piepen als je de airbag los koppelt.
dus even de sleutel uit het contact en de stekker er weer op zetten of eventueel aan elkaar vast solderen zodat die niet meer los komt.
(maar heb je dit niet eerder gezien dan dat het lampje branden ? *toen je de auto kocht bijvoorbeeld?* )
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Airbag fault komt meestal door de stekkers onder je stoelen, geen kwalijke zaak, soms helpt alleen verwijderen van de melding, soms solderen van de stekker als hij steeds terug komt. Heb het zelf ook een tijdje gehad, maar nu al lange tijd weg.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Dan is gewoon de hele stekker eruit getrokken. De stoel airbag heeft niets te maken met de druksensor in de stoel. Dit zijn 2 losse systemen echter komen deze wel bij elkaar in een stekker.
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID!!!
-een foutmelding in het airbag systeem betekend dat het gehele airbag systeem wordt uitgeschakeld ook bijrijder, stuur, gordijn en achterin..... Ik hoop natuurlijk dat je ze nooit nodig zal hebben maar als je ze nou toch nodig zou hebben dan weigeren ze dan is dat redelijk onhandig....
6 dagen....... Teruggaan en melden dat het gemaakt moet worden. Dit is niet wat je van het product verwachtte toen je het kocht. Tevens mag je voor het bedrag wat je ervoor betaald hebt verwachten dat je een deugdelijk product koopt. Daarom geef je de verkopende partij hierbij de kans om het mankement te herstellen. Liefst gelijk schriftelijk doen... Of eerst vriendelijk vragen alleen vriendelijk en auto handelaren gaan meestal niet samen....
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID!!!
-een foutmelding in het airbag systeem betekend dat het gehele airbag systeem wordt uitgeschakeld ook bijrijder, stuur, gordijn en achterin..... Ik hoop natuurlijk dat je ze nooit nodig zal hebben maar als je ze nou toch nodig zou hebben dan weigeren ze dan is dat redelijk onhandig....
6 dagen....... Teruggaan en melden dat het gemaakt moet worden. Dit is niet wat je van het product verwachtte toen je het kocht. Tevens mag je voor het bedrag wat je ervoor betaald hebt verwachten dat je een deugdelijk product koopt. Daarom geef je de verkopende partij hierbij de kans om het mankement te herstellen. Liefst gelijk schriftelijk doen... Of eerst vriendelijk vragen alleen vriendelijk en auto handelaren gaan meestal niet samen....
Golf MK1 GTI
In het woord 'vriende'lijk zit ook vriend, en ik heb inderdaad ook niet het idee dat het vrienden zijn
Ze spelen dat als ze je wat willen verkopen. Als je hem net hebt moet er geen lampenshow branden. (Dat moet alleen als je Chris inhuurt met zijn super mobile disco show
)

Laatst gewijzigd door rabies op 28 jun 2012, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
-
-Bedankt voor de antwoorden, er zijn inderdaad 2 stekkers (vanuit 1 draad geloof ik) die los zitten onder mijn stoel, deze moet ik dus weer vastmaken en dan is in principe de 'Airbag Fault' verholpen ?
-Over het gele lampje; deze is al een keer gereset, dus nu had de VW dealer het erover dat deze doorgemeten moet worden om achter de oorzaak te komen?
Ik had inderdaad het liefst gezien dat dit allemaal opgelost zou worden door de dealer waar ik hem gekocht heb, maar dit zijn niet de meest behulpzame mensen.. en bovendien ook nog eens erg ver weg voor mij.
Bedankt weer.
-Over het gele lampje; deze is al een keer gereset, dus nu had de VW dealer het erover dat deze doorgemeten moet worden om achter de oorzaak te komen?
Ik had inderdaad het liefst gezien dat dit allemaal opgelost zou worden door de dealer waar ik hem gekocht heb, maar dit zijn niet de meest behulpzame mensen.. en bovendien ook nog eens erg ver weg voor mij.
Bedankt weer.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Contact op nemen met de Vw dealer.MikevanEijk93 schreef:-Bedankt voor de antwoorden, er zijn inderdaad 2 stekkers (vanuit 1 draad geloof ik) die los zitten onder mijn stoel, deze moet ik dus weer vastmaken en dan is in principe de 'Airbag Fault' verholpen ?
Bedankt weer.
Zeggen dat je de auto naar een dealer wilt brengen in de buurt en dat de kosten na hun kunnen gaan omdat je niet elke keer een dag vrij kan nemen en je eigen scheel betaald aan de brandstof, anders laat je de auto maar ophalen met transport en daar heen transporteren voor hun kosten, Je moet wat meer eisen gaan stellen want dat je lampjes gaan branden is niet goed binnen 6 dagen,
Groetjes Tonnie
-
- Type auto: golf mk5 gti
wat een slimmerik die vorige eigenaar stekkertje losgooien ivm piepen gordel
( vagcom schakel je hm zo uit )
En idd handelaren zijn meestal niet de meest fijne mensen om mee samen te werken maar zowiezo zou ik het
er niet bij laten zitten, of je moet garantie hebben tot de deur en dan houd het al gauw op
succes nog verder

En idd handelaren zijn meestal niet de meest fijne mensen om mee samen te werken maar zowiezo zou ik het
er niet bij laten zitten, of je moet garantie hebben tot de deur en dan houd het al gauw op
succes nog verder
-
Ik heb de auto niet gekocht bij een VW dealer, maar bij een gewone autogarage/handelaar...
Heb enkel de vagcom uit laten lezen bij een VW dealer, deze heb ik vandaag ook weer gecontacteerd dat het lampje opnieuw brand, nu zeggen zij dat de auto systematisch doorgemeten moet gaan worden om de oorzaak te achterhalen..
Nog 1x voor de duidelijkheid, heb er zelf weinig verstand van
..
Laat ik hem nu eerst nog een keer uitlezen, of dus inderdaad systematisch laten doormeten?
En klopt het als ik de stekker(s) onder mijn stoel weer aansluit de 'Airbag Fault' weg zou moeten zijn?
Alvast bedankt weer.
Ps. als laatste vraag, zijn er goedkopere alternatieven dan de VW dealer.. ? woon in Rotterdam
Heb enkel de vagcom uit laten lezen bij een VW dealer, deze heb ik vandaag ook weer gecontacteerd dat het lampje opnieuw brand, nu zeggen zij dat de auto systematisch doorgemeten moet gaan worden om de oorzaak te achterhalen..
Nog 1x voor de duidelijkheid, heb er zelf weinig verstand van

Laat ik hem nu eerst nog een keer uitlezen, of dus inderdaad systematisch laten doormeten?
En klopt het als ik de stekker(s) onder mijn stoel weer aansluit de 'Airbag Fault' weg zou moeten zijn?
Alvast bedankt weer.
Ps. als laatste vraag, zijn er goedkopere alternatieven dan de VW dealer.. ? woon in Rotterdam
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
-
@Spuugemmer ; Nee dat is zeer goed aan te rijden ! .. maar ben nog niet zo bekend in dit wereldje.. wie in Hellevoetsluis kan mij hiermee helpen ?
haha

- Its John
- Type auto: Tiguan 4-Motion
systematisch doormeten
wat een dealer zeg, gewoon de stekker erin zonder dat het sleutel in het contact zit.
en het gele lampje even uit laten lezen, dan heb je een foutcode met de exacte nummer waar je naar kan handelen.(stappenplan)
Spuugemmer woont toch in Hellevoetsluis?
Succes!

en het gele lampje even uit laten lezen, dan heb je een foutcode met de exacte nummer waar je naar kan handelen.(stappenplan)
Spuugemmer woont toch in Hellevoetsluis?
Succes!
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
MikevanEijk93 schreef:Fout 2: Wanneer ik de motor net start, kom er in mijn display 'Airbag Fault' nu zei de garage waar ik hem heb laten resetten dat dit kwam doordat het stekkertje onder mijn stoel los is, deze is los zodat de vorige eigenaar er zonder gordel in kon rijden, zonder dat hij ging piepen...
Mike

Gr. Wehoo.

-
Bedankt voor de beschrijving wehoo, hier ga ik dit weekend is even naar kijken.
Het gele lampje is al een keer uitgelezen, met het contact aan.. hierbij is hij alleen gereset maar heb ik geen code meegekregen.
Het gele lampje is al een keer uitgelezen, met het contact aan.. hierbij is hij alleen gereset maar heb ik geen code meegekregen.