@wehoo: sinds ik ook actief ben op het Audiforum weet ik dat er regelmatig problemen zijn met de tuning software van Abt. Vermogen en koppel wat niet in de buurt komt van de opgegeven waardes, onregelmatige loop en als grootste probleem de onwillige houding van Pon om het op te lossen.
Eigenlijk moeten we niet spreken van een Abt probleem, want ik geloof ook wel dat Abt een fatsoenlijk product maakt. Het gaat veel meer om de halsstarrige houding binnen de Pon-organisatie.
Abt is zeker bereid tot service. Van één van de Audiforum-leden heeft zijn A5 zelfs meer dan een week bij Abt in Kempten gestaan omdat ze zelf wilden proberen het probleem op te lossen. Dit overigens pas nadat er rechtsstreeks met Abt contact was geweest en Pon buitenspel was gezet.
Overigens is een JD-gechipte A4 1.8 TFSI even snel als een Abt-gechipte. Poosje terug leuk vergelijk met MT@ gedaan die een Abt-gechipte heeft en het was echt komisch om te zien dat er geen millimeter verschil tussen de twee auto's zat. Zelfs onze schakelmomenten lagen gelijk!
P.S. Er gaat een heel sterk gerucht dat de Volkswagen-groep met al zijn merken zeer ontevreden is over de samenwerking met Pon en zelfs overweegt om Audi zelf te gaan doen. Het probleem is dat de fabrieksgarantie door Pon wordt overgenomen maar dat er te veel klachten zijn over de afhandeling. Doordat Pon de garantie zelf doet, kopen ze goedkoper in bij de fabrikant, maar proberen ze wel om in geval van een claim de boot zoveel mogelijk af te houden. In de tevredenheids-statistieken scoort Audi overal zeer goed, behalve in Nederland. En dat is een doorn in het oog van de mannen in Ingolstadt.
Vermogen GTI Edition 240
Re: Vermogen GTI Edition 240
Laatst gewijzigd door VroemTFSI op 29 jun 2012, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Ha die Vroem,
Is dat van de garantieovername door PON ook van toepassing op VW, kan een mogelijke verklaring zijn waarom PON zo moeilijk doet over garantieclaims.
Hoe staat het trouwens met het GTI virus waar je laatst toch wel weer wat last van kreeg (het naar GTI meetings gaan, mee willen rijden in een GTI, een brede grijns van oor tot oor als je een GTI ziet rijden, kippenvel als er ergens een GTI langs rijdt, je jezelf betrapt dat je toch wel erg vaak op het internet kijkt naar Ed35`s, enz.).
Is dat van de garantieovername door PON ook van toepassing op VW, kan een mogelijke verklaring zijn waarom PON zo moeilijk doet over garantieclaims.
Hoe staat het trouwens met het GTI virus waar je laatst toch wel weer wat last van kreeg (het naar GTI meetings gaan, mee willen rijden in een GTI, een brede grijns van oor tot oor als je een GTI ziet rijden, kippenvel als er ergens een GTI langs rijdt, je jezelf betrapt dat je toch wel erg vaak op het internet kijkt naar Ed35`s, enz.).

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Hoi Rens, het is idd zo dat Pon voor alle merken (VW, Seat, Skoda, Audi etc) op deze manier werkt. Ik weet niet of het ook voor Porsche & lambo geldt, maar wel voor de bread & butter-merken.
En ja, die symptomen herken ik zeer! Gisteren werd ik nog ingehaald door een schitterende zwarte Ed35 5-deurs en toen kreeg ik meteen klotsende oksels
Probleem is dat mijn vrouw niet in een GTI wil rijden omdat ze weet dat ik hem de hele dag sta te poetsen, stofzuigen, rondje om de kerk rijden etc. En ook dat ik meteen naar buiten loop als ze aankomt om te kijken of er geen schade aan de velgranden zit. Dus uit zelfbescherming kiest ze dan liever voor iets makkelijks met ballonbanden.
Maar het laat me niet los. A4 alleen zakelijk rijden was een idee, maar onze overheid heeft daar een andere mening over. Ik speel ook met de gedachte om te wachten op de GTI VII en dan toe te slaan. Kortom, het ei is nog niet gelegd.
En ja, die symptomen herken ik zeer! Gisteren werd ik nog ingehaald door een schitterende zwarte Ed35 5-deurs en toen kreeg ik meteen klotsende oksels

Maar het laat me niet los. A4 alleen zakelijk rijden was een idee, maar onze overheid heeft daar een andere mening over. Ik speel ook met de gedachte om te wachten op de GTI VII en dan toe te slaan. Kortom, het ei is nog niet gelegd.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket