r32 remschijven
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
r32 remschijven
Ook ik ben met de mode mee gegaan en heb een setje r32 remmen op de kop getikt.
Echter wil ik het allemaal weef als nieuw hebben dus vervang ik de schijven
Nu de vraag welke?
Persoonlijk vind ik de mtec remschijven erg mooi, je kan kiezen welke afwerking je ze wil hebben.
Geboord/gegroeft, door en door geboord,
Ook kan je nog voor een anti roest kkeur behandeling kiezen.
http://www.mtecbrakes.co.uk/index.php?m ... mit=Search
Of anders toch voor oem (ate) remmen gaan (wel bij de juiste maat kijken)
http://www.onderdelendirect.nl/volkswag ... emschijven
Totaal prijzen zullen nagenoeg hetzelfde zijn.
Echter wil ik het allemaal weef als nieuw hebben dus vervang ik de schijven
Nu de vraag welke?
Persoonlijk vind ik de mtec remschijven erg mooi, je kan kiezen welke afwerking je ze wil hebben.
Geboord/gegroeft, door en door geboord,
Ook kan je nog voor een anti roest kkeur behandeling kiezen.
http://www.mtecbrakes.co.uk/index.php?m ... mit=Search
Of anders toch voor oem (ate) remmen gaan (wel bij de juiste maat kijken)
http://www.onderdelendirect.nl/volkswag ... emschijven
Totaal prijzen zullen nagenoeg hetzelfde zijn.
Re: r32 remschijven
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: r32 remschijven
Haal er 1-0 vanaf en het zou de moeite zijn.
Ga in geen 1000 jaar 1000e voor een remschijf betalen
Re: r32 remschijven
Het is ook voor 2.
het is inderdaad ook veel te duur maar veel beter worden ze niet.
Gr Dennis

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Re: r32 remschijven
Is toch n 2 delige schijf dus dat zit wel goed.
Goede blokken erbij zoeken voor wat jij ermee wil.
Alleen jammer dat je met die 1 zuiger remklauw zit.
Dat blijft troep als je echt wil remmen.
Iets met 1 zuiger moet dus schuiven,
Dat blijft knoeien.
Goede blokken erbij zoeken voor wat jij ermee wil.
Alleen jammer dat je met die 1 zuiger remklauw zit.
Dat blijft troep als je echt wil remmen.
Iets met 1 zuiger moet dus schuiven,
Dat blijft knoeien.
Re: r32 remschijven
Ik zou persoonlijk OEM schijven nemen. en anders alleen geboord. gegroefd zou ik niet doen. Mtec zou ik zeker niet doen. tenzij je er goede ervaring mee hebt. ik zou eerder voor brembo of zimmerman schijven gaan.
Die oem schijven zou ik maar niet op die site bestellen waar je net mee komt. dat is volgens mij bijna allemaal troep.
gegroefde schijven koop je voor koeling. maar denk niet dat jij er zo vaak hard mee gaat remmen dat je het nodig hebt. groeven zijn om het stof af te voeren. scheelt zeker wel maar daar staat tegen over dat het herry maakt, blokken vreet en het voelbaar is tijdens het remmen. zou het niet doen. extreem harder rem je er niet mee. je kan beter investeren in goede remblokken zoals ferodo DS2500. en neem stalen leidingen
Die oem schijven zou ik maar niet op die site bestellen waar je net mee komt. dat is volgens mij bijna allemaal troep.
gegroefde schijven koop je voor koeling. maar denk niet dat jij er zo vaak hard mee gaat remmen dat je het nodig hebt. groeven zijn om het stof af te voeren. scheelt zeker wel maar daar staat tegen over dat het herry maakt, blokken vreet en het voelbaar is tijdens het remmen. zou het niet doen. extreem harder rem je er niet mee. je kan beter investeren in goede remblokken zoals ferodo DS2500. en neem stalen leidingen

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: r32 remschijven
KlouxOne schreef:
Die oem schijven zou ik maar niet op die site bestellen waar je net mee komt. dat is volgens mij bijna allemaal troep.
Het is allemaal Imitatie spul dus de kans op kromtrekken is een stuk groter als bij originele schijven,
Maar de keus ligt natuurlijk bij jezelf ik persoonlijk koop ook geen imitatie goedkoop is meestal duurkoop.
of je ergert je eigen helemaal geel en groen als ze krom trekken
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: r32 remschijven
Mtec is imitatie dat klopt!
Maar ik rij wel geregeld hard maar stamp.niet om de 10seconden op me rem.
Extra remvermogen heb ik niet persee nodig.. Is een combi iets betere remmen en de looks
Maar die andere site zijn gewoon (oem) remschijven. ATE
ATE zijn ook de (oem)r32 remklauwen van (kan.je ook zien staan diverse merk tekens in )dus is gewoon goed.
Orgineel? Vw maakt zelf geen remschijven.maar koopt deze in bij bv ATE
Dat de dealer meestal.nog wat meer vraagt dan een onderdelen shop is meer regel dan uitzondering
Maar ik rij wel geregeld hard maar stamp.niet om de 10seconden op me rem.
Extra remvermogen heb ik niet persee nodig.. Is een combi iets betere remmen en de looks
Maar die andere site zijn gewoon (oem) remschijven. ATE
ATE zijn ook de (oem)r32 remklauwen van (kan.je ook zien staan diverse merk tekens in )dus is gewoon goed.
Orgineel? Vw maakt zelf geen remschijven.maar koopt deze in bij bv ATE
Dat de dealer meestal.nog wat meer vraagt dan een onderdelen shop is meer regel dan uitzondering
Re: r32 remschijven
Dat het van ATE komt weet ik. en wat je zegt klopt wel. maar schijven van 50 euro? nee dat word hem niet.
als je voor looks wil gaan zou ik voor een brembo set gaan gaan. maar looks zijn persoonlijk. ik vind gegroefde schijven lelijk. geperforeerd vind ik wel weer mooi maar vind ik niet horen op een standaard klauw van VW. dikkere systemen komen van brembo ipv ATE.
ik ben nog steeds van mening dat je beter OEM (ATE) schijven kan nemen. en Ferodo DS2500 blokken met stalen leidingen.
als je voor looks wil gaan zou ik voor een brembo set gaan gaan. maar looks zijn persoonlijk. ik vind gegroefde schijven lelijk. geperforeerd vind ik wel weer mooi maar vind ik niet horen op een standaard klauw van VW. dikkere systemen komen van brembo ipv ATE.
ik ben nog steeds van mening dat je beter OEM (ATE) schijven kan nemen. en Ferodo DS2500 blokken met stalen leidingen.
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: r32 remschijven
Heb ooit op mijn corrado gegroefde schijven van brembo gehad. staat idd leuk, maar maakte wel meer herrie met
het remmen (ook voelbaar in het pedaal).
Qua remkracht kon ik nou niet echt zeggen dat het merkbaar beter was
Had overigens wel standaard blokken er op
het remmen (ook voelbaar in het pedaal).
Qua remkracht kon ik nou niet echt zeggen dat het merkbaar beter was

Had overigens wel standaard blokken er op
Re: r32 remschijven
Andere schijven en blokken stel je je fading iets mee uit.
Remmen is simpel. Kracht maal arm.
Jij wil remkracht , omhoog met die diameter.
Blokken, olie, leidingen, enz helpt mee
Maar het moet toch uit je diameter komen.
Remmen is simpel. Kracht maal arm.
Jij wil remkracht , omhoog met die diameter.
Blokken, olie, leidingen, enz helpt mee
Maar het moet toch uit je diameter komen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten