Airco (pomp) maakt geluid.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Konjo
Type auto: Golf GTI MK6

Airco (pomp) maakt geluid.

Bericht door Konjo »

Beste mede forum gebruikers,

Ik heb een GTI VI uit 2010. Er staat ongeveer 30.000 km op de teller en over het algemeen bevalt de auto prima. Er zijn echter 2 dingen die terug blijven komen. Het ratel geluid van wastegate en een geluid vanuit de airco(pomp). De Wastegate is goed afgehandeld met de bekende klem en is al een stuk minder maar het airco geluid blijft terugkomen.

De Airco pomp is al een keer vervangen maar het geluid is weer terug. Het is een beetje een zingend geluid wat vooral voorkomt als de motor stationair draait. Als ik een beetje gas geeft in zijn vrij dan gaat het geluid mee met de toerenteller in toonhoogte. Als ik op het off knopje van de airco duw dan is het geluid weg. IK hoor het door de muziek heen en ervaar dit toch als vrij irritant.

Iemand die dit probleem kent of het ook heeft?

mvg,

Konjo
bzb

Re: Airco (pomp) maakt geluid.

Bericht door bzb »

Hoor je het over de radio of van de aircopomp zelf?
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Heb dit ook gehad, een soort gezoem.

Bij mij was het toen "stromingsgeluiden", omdat mijn aircovloeistof te weinig was. Dit is bijgevuld en hij doet het alweer een aantal maanden niet meer(airco wel, gezoem niet :mrgreen:!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Konjo

Bericht door Konjo »

Ik hoor het van de Airco pomp zelf(via de middelste 2 roosters op het dashboard). Via de radio zou het eigenlijk niet kunnen of de sound generator zou iets moeten doen in dit verhaal. Het zou goed kunnen dat de vloeistof te weinig is maar dat zou wel heel snel op zijn dan of er zit een lek. Ik zal het wel meenemen in het gesprek met de dealer.

Edit:Meer info
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Bij mij was het eerst ook bijgevult bij de dealer, en na 1 maand had ik het weer. En nu is het bijgevult door VAGtechniek, en ik rij nu al een halfjaar zonder suizen.

Het is in ieder geval goedkoper als een nieuwe aircocompressor.

En anders moet je vragen of ze "fluor" in je aircosysteem willen doen. Gaat het weer suizen, dan kan je mbv een UV-lamp zien of er ergens een lekkage is.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Konjo

Bericht door Konjo »

Ja het valt nu nog onder de garantie net als de eerste keer maar in oktober zal dit afgelopen zijn. Zit er nog wel aan te denken om de garantie te verlengen. Maar we zien het even aan. Zeker met de TSI verhalen. Dank je voor de 'fluor' tip
GTI usa
Type auto: Golf MK5 GTI usa

Bericht door GTI usa »

Konjo schreef:Ja het valt nu nog onder de garantie net als de eerste keer maar in oktober zal dit afgelopen zijn. Zit er nog wel aan te denken om de garantie te verlengen. Maar we zien het even aan. Zeker met de TSI verhalen. Dank je voor de 'fluor' tip
Volgens mij valt de aircocompressor onder een coulance-regeling.

Heb het ook gehad(welliswaar met een 5), viel toen buiten de garantie maar was 100% coulance.

Mvg Marcel
Konjo

Bericht door Konjo »

Was uiteindelijk een lek bij de condensator van de airco.
Is gemaakt en nu maar kijken of geluid niet terug komt.
R1 Schiedam
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door R1 Schiedam »

Konjo schreef:Beste mede forum gebruikers,

Ik heb een GTI VI uit 2010. Er staat ongeveer 30.000 km op de teller en over het algemeen bevalt de auto prima. Er zijn echter 2 dingen die terug blijven komen. Het ratel geluid van wastegate en een geluid vanuit de airco(pomp). De Wastegate is goed afgehandeld met de bekende klem en is al een stuk minder maar het airco geluid blijft terugkomen.

De Airco pomp is al een keer vervangen maar het geluid is weer terug. Het is een beetje een zingend geluid wat vooral voorkomt als de motor stationair draait. Als ik een beetje gas geeft in zijn vrij dan gaat het geluid mee met de toerenteller in toonhoogte. Als ik op het off knopje van de airco duw dan is het geluid weg. IK hoor het door de muziek heen en ervaar dit toch als vrij irritant.

Iemand die dit probleem kent of het ook heeft?

mvg,

Konjo
Hi, ik heb nu (al een tijdje eigenlijk) hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het weer aan de motor lag, aangezien ik al twee keer een motor heb moeten laten wisselen. Mijn GTI is van september 2009. Gisteren bij toeval ontdekt dat het inderdaad met de airco te maken en nu lees ik dit hier. Ik was al een paar keer hiervoor naar de dealer geweest, maar toen was het geluid elke keer niet aanwezig. Irritant is dat..Nu ik weet waar het precies aan ligt, is het makkelijk praten.
Patrick B
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door Patrick B »

Het fluiten wat je hoort kan het ventiel zijn van de inspuiting.

dit is wat ik zelf wel eens meemaak in het koel wereldje

Fluor in de olie zou ik als laatste redmiddel doen het tast namelijk de rubberen pakkingen aan.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
R1 Schiedam
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door R1 Schiedam »

Vanochtend de auto bij VW Maas in Alphen aan den Rijn gebracht om de aircopomp te laten vervangen. Het probleem ligt blijkbaar aan de lager van de pomp. De fabrikant is bij een bepaalde serie 'vergeten' een extra rubber ring bij het lager. De lager veroorzaakt dus het geluid.

Als het goed gaat, krijg ik hem vanmiddag terug..
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”