Ik heb een RNS 510 met het passieve 10 speaker systeem (in voorste deuren 3 speakers per kant, in achterdeuren 2 speakers per kant, was dit standaard of is dit al een 'uitgebreider' systeem in de mk5 gti?)
Ik heb op dit moment (nog) geen behoefte om de standaard speakers te upgraden. Hoewel ik ergens wel graag een Focal of Audiosystem X-ion 200 pasklaar setje in de voordeuren wil, al dan niet versterkt aangestuurd. In vorige auto's ook Focal gehad en beviel bijzonder goed...
Ik wil beginnen met de uitbreiding van een subwoofer op het standaard systeem.
In Nederland zijn pasklare woofertjes/behuizingen voor in de achterbak (aan de zijkant) erg moeilijk te krijgen/erg duur.
Een bak maken in de vloer/reservewiel zie ik niet zo zitten en zodoende ben ik geïnteresseerd geraakt in de actieve woofertjes die onder de stoel(en) passen.
Er zijn tal van platte actieve subwoofers te koop, van goedkopere merken als Excalibur (X700.1USR) tot aan Focal(ibus 20).
Mijn vragen zijn:
- Wie heeft hier ervaring mee?
- Plaats je deze onder de bestuurders of de bijrijdersstoel?
(ik heb lederen stoelen welke niet electrisch verstelbaar zijn, behalve dan de lendesteunen. Ik heb geen extra opberglades onder de stoelen, ik heb geen carkit modules onder de passagiersstoel)
- Hoeveel plek / welke subwoofers passen?
- Hoe aan te sluiten op de rns 510? Liefst via high-input (dus een actieve woofer voorzien van high input)? Of rca/low input en dan daarvoor een high-low converter plaatsen?