Dsg probleem?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Mister s
Type auto: Golf mk5 gti dsg

Dsg probleem?

Bericht door Mister s »

Beste mensen,

Ik heb een golf 5 gti uit nov 2006 met dsg. 3 maanden geleden gekocht met 97.000 op te teller, Nu ongeveer 101.000 gereden en begin bijgeluiden uit de dsg bak te horen en het schakelen Verloopt minder soepel dan in het begin. De dsg olie is vervangen bij aankoop en ik
Heb ook nog 9 maanden garantie bij vw.

De geluiden lijken op een soort van mechanische klik bij het schakelen, volgens mij alleen bij de r(alleen bij koude motor), 2, 4 en soms 6 (ook bij warme motor). Hoe hoger de versnelling, hoe minder het te horen is. Vooral van 3 naar 2 schakelen is het geluid het best te horen en dan houd de motor of versnelling in zodat er een schokje te voelen is.

Heeft iemand hier meer verstand van? Graag zou ik dit onder de garantie willen laten maken bij vw. Ik zag wel bij golfl dat hij ook last heeft gehad van zoiets maar bij hem moest de hele bak vervangen worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Golf VI GTI Adidas
Type auto: Golf 6 GTI Adidas

Re: Dsg probleem?

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Klinkt niet echt helemaal koosjer... Als het niet naar behoren werkt, gewoon mee terug gaan aangezien je toch garantie hebt. Verhaal voorleggen en moet worden opgelost lijkt mij
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Mister s

Bericht door Mister s »

Was ik ook zeker van plan. Is het beter om te wachten totdat het erger wordt of nu zo snel mogelijk naar de dealer? Je moet er wel goed op letten anders merk je het niet heel snel. Misschien dat iemand met dezelfde ervaringen mij zou kunnen vertellen waar dit mogelijk aan zou kunnen liggen.

Gr. Tom
bzb

Bericht door bzb »

zou er toch zo snel mogelijk mee aan de gang gaan, anders krijg je weer het verwijt dat "je te lang heb doorgereden-dit had je kunnen horen" klets gedoe, wellicht een beginnend lager foutje ergens in de bak.
wehoo

Bericht door wehoo »

Op tijd bij zijn, terug naar je dealer:

Man kann es auf dem Video kaum hören - beim langsamen Anfahren macht das Getriebe ein klapperndes bzw rasselndes Geräusch...
Es stellte sich heraus, dass das Rolllager, welches die Hauptwelle im Getriebe lagert defekt ist. Das Geräusch wurde schlimmer und schlimmer und würde sich mit der Zeit festfressen.
Jetzt muss das DSG komplett getauscht werden nach nur 50000km und da ich seit 6 Monaten aus der Garantie bin, soll ich nun 2000€ für den Austausch bezahlen...
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Mister s

Bericht door Mister s »

Bedankt voor de reacties. Bij het filmpje gaat het bij mij om het geluid bij 0.49 seconden.
Ik zal snel contact opnemen met de garage. Eerst op vakantie (niet met de auto)

Ik zal hier posten wat eruit is gekomen als ik langs ben geweest.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Een DSG bak maakt altijs bijgeluiden. die van mij heeft het ook. in alle DSG autos waarin ik heb gereden hoor je wel is een tik uit de bak komen bij terug schakelen. voor van 3 naar 2 bv. dat de bak minder soepel schakelt kan te maken hebben met je gasklep. als deze nar basis instellingen is gezet schakelt het al merkbaar beter. Dit geld ook voor het goed inleren van de DSG bak zelf. heb het zelf al bij meerdere auto;s gedaan en iedereen was/is er positief over. Officeel moet je een gasklep al opnieuw inleren als de Accu los is geweest.

mocht je dealer er nou niks mee doen. wil ik je wel helpen eventueel.
Mister s

Bericht door Mister s »

KlouxOne schreef:Een DSG bak maakt altijs bijgeluiden. die van mij heeft het ook. in alle DSG autos waarin ik heb gereden hoor je wel is een tik uit de bak komen bij terug schakelen. voor van 3 naar 2 bv. dat de bak minder soepel schakelt kan te maken hebben met je gasklep. als deze nar basis instellingen is gezet schakelt het al merkbaar beter. Dit geld ook voor het goed inleren van de DSG bak zelf. heb het zelf al bij meerdere auto;s gedaan en iedereen was/is er positief over. Officeel moet je een gasklep al opnieuw inleren als de Accu los is geweest.

mocht je dealer er nou niks mee doen. wil ik je wel helpen eventueel.
Bedankt voor de info! Ik zal het eerst proberen op te lossen via de garantie en anders neem ik wel contact op.
Mister s

Bericht door Mister s »

Vandaag bij de dealer geweest met mijn probleem.

Sinds een paar dagen branden ook het emissielampje dus meer reden om een afspraak te maken. Vandaag is de auto uitgelezen en zij gaven aan dat er iets niet goed is met het inlaatspruitstuk. Deze moet misschien vervangen worden. Volgens de dealer moesten de problemen daarna verholpen zijn. Even afwachten dus.
Golf VI GTI Adidas
Type auto: Golf 6 GTI Adidas

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik zou zeggen dat dat los staat van het DSG probleem...
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Mister s

Bericht door Mister s »

Golf VI GTI Adidas schreef:Ik zou zeggen dat dat los staat van het DSG probleem...
Ja dat klopt wel maar ik ben zelf niet echt technisch. Als het niet verholpen is ga ik gewoon weer terug. Misschien dat ze weer iets vervangen, eens even afwachten. Woensdag ga ik langs de dealer.

Bedankt voor t meedenken.

Gr. Tom
Mister s

Bericht door Mister s »

Vandaag de auto weer opgehaald en hij schakelt weer beter. Wat er precies is gebeurt is mij niet helemaal duidelijk maar er zijn een paar kabels vervangen, dsg software update en volgens mij nog iets met de nokkenas.

De klik of tik is bij een van de twee koppelingen wel nog steeds te horen. Ik zal het in de gaten houden.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”