wehoo schreef:
Ik heb nooit anders begrepen dan dat de conclusies die iemand trekt, van hemzelf zijn. Het was ook geen vraag, eerder een constatering. Het helpen van mensen die problemen met iets hebben, lijkt mij een goede karaktereigenschap. Maar... (en dat is wel een vraag).... gebeurt dit allemaal gratis?
(volgens mij heb ik het antwoord al eens gelezen, maar omdat het nu ter sprake komt, stel ik deze vraag)
Tuurlijk zijn de conclusies die je trekt van jezelf, maar omdat dit niet de eerste keer is dat
jij dit aanhaalt reageer
ik er nogmaals op.
Als antwoord op je vraag Ja en nee.
Uitleg: Advies over inbouw/codering/instellingen is gratis.
Maar als ik een middag aan het sleutelen ben voor iemand die daar om vraagt (bv Updaten, div reparaties of 2e microfoon inbouwen en coderen voor spraakbediening) vraag ik daar idd een vergoeding voor.
Krijg het idee dat jij dat vreemd vind, omdat je het aan blijft halen?
Het is een vrije keus of je iets laat doen door mij en dwing dat niet af.
Je kan dergelijke dingen die ik doe ook bij een dealer(als ze de kennis al hebben) of een inbouwcentrum laten doen.
Maar verwacht dat die ook een vergoeding vragen.
wehoo schreef:
De 5de is een meeting/toerrit. Van mij uit geen demonstraties, Vagcomcoderingen, Elsa, Etka of wat dan ook. Ik neem van dat alles niets mee. Ik kom voor de gezelligheid, het kijken en het rijden. ) [/size]
Dit antwoord verwachte ik al een beetje

, maar ik kom uiteraard ook voor de gezelligheid en een praatje (irl een praatje maken komt gelukkig doorgaans beter over als een stukje tekst op een forum) kijk dan ook al uit naar de 5e
wehoo schreef: Frequentiewisseling op de RNS510 tuners kun je zien door een langer stuk te rijden, waarbij de tuners voor de goede ontvangst van de ingestelde zender, van frequentie moeten wisselen. Om beurten pakt dan de ene, danwel de andere tuner een TMC zender. Deze zenders worden opgeslagen in zijn geheugen. Ontvangst van verkeersinformatie (via de oproeptoets) gebeurt dan in seconden. Test dit systeem maar eens in Duitsland, waar veel verkeersinfo-zenders zijn en er regelmatig gewisseld wordt van zender. De gevoeligheid van ontvangst is in te stellen, waarbij je de mogelijkheid hebt om te voorkomen dat regionale (sterke) zenders een andere zender kunnen "wegdrukken".
(deze laatste optie hadden radio's 30 jaar geleden al; het was toen beter zichtbaar door een apart knopje)
Het is mij allemaal bekend Werner en weet ook alle mogelijke instellingen van de rns, ga er dan nu ook niet verder op in. Ik heb mijn bevindingen mbt de antenne aansluitingen en ontvangst al geuit en ga daar niet over in discussie (anders wordt het weer zo'n welles nietes verhaal).
Een ieder heeft zijn eigen keus hoe hij de 2 tuners van antenne signaal voorziet, ik ga het liefst voor de oem setup, die is niet voor niets zo ontwikkeld denk ik dan maar!