achteras krom !!
-
- Type auto: Golf VII GTI Perf.
achteras krom !!
heey
vandaag even een klein wielspacertje van 6 mm tussen de achter velgjes gezet.
had afgelopen weekend een setje 18 inch detroit MKVI eronder gezet met de standaard ET waarde van 51.
ik vond dat de velgen iets te diep in de kast lagen achter, vandaar de spacer van 5 mm.
nu lijkt het er erg op dat links achter verder in de kast ligt dan rechts achter.
met name de bovenzijde van het wiel.
als ik er goed langsheen kijk valt het erg op dat het wiel rechts bijna mooi recht staat en als het waren gelijk ligt met de wielrand.
links is dat echter helemaal niet zo,daar zit nog zeker wel 2 cm verschil in.
het kan goed bedrog zijn,dus ga hem morgen op de brug even nameten en nakijken.
nu is mijn vraag daarbij, is de achteras/wielophanging van een golf 6 GTI het zelfde als die van een golf 5 GTI ?
ik heb namelijk nog wat liggen van een Golf 6, dan zou ik hem dus mooi kunnen repareren.
Dennis
vandaag even een klein wielspacertje van 6 mm tussen de achter velgjes gezet.
had afgelopen weekend een setje 18 inch detroit MKVI eronder gezet met de standaard ET waarde van 51.
ik vond dat de velgen iets te diep in de kast lagen achter, vandaar de spacer van 5 mm.
nu lijkt het er erg op dat links achter verder in de kast ligt dan rechts achter.
met name de bovenzijde van het wiel.
als ik er goed langsheen kijk valt het erg op dat het wiel rechts bijna mooi recht staat en als het waren gelijk ligt met de wielrand.
links is dat echter helemaal niet zo,daar zit nog zeker wel 2 cm verschil in.
het kan goed bedrog zijn,dus ga hem morgen op de brug even nameten en nakijken.
nu is mijn vraag daarbij, is de achteras/wielophanging van een golf 6 GTI het zelfde als die van een golf 5 GTI ?
ik heb namelijk nog wat liggen van een Golf 6, dan zou ik hem dus mooi kunnen repareren.
Dennis
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: achteras krom !!
Ik denk dat het gewoon effe een kwestie is van goed laten uitlijnen !! Het camber is bijv al stelbaar bij een golf achter . Dus gewoon effe naar de lokale banden garage en laten opmeten en waar nodig bij stellen .
-
maar de vraag is eigenlijk of het gewoon weg past ?
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Maar hoezo zou je je draagarm gaan vervangen als je alleen aan de exentriek hoeft te draaien en het wiel weer recht staat ?
iroc-dennis schreef:maar de vraag is eigenlijk of het gewoon weg past ?
het past toch al?
-
hoe bedoel je " het past toch al "