MkVI Nmgn *GESLOTEN*

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: MkV Nmgn Page 31: Stage 2 Jd Engineering

Bericht door JonasV »

top man!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 31: Stage 2 Jd Engineering

Bericht door MkVI Nmgn »

Vandaag de auto flink onderhanden genomen met schoonmaken want het was al weer een aantal weten geleden! :oops:
Want morgen worden er een aantal onderdelen vervangen, Had een aantal weken geleden aan Hans Sloot gevraagd wanneer hij tijd had maar hij zat behoorlijk vol geboekt en zolang wou ik niet meer wachten dus heb ik afgelopen week een collega gevraagd en die zag het wel zitten om een extraatje te verdienen dus word morgen vervangen:

Afbeelding
( http://www.ecstuning.com/Search/06F198088D/ES281244/ ) Repair Set For Camshaft Adjuster - With Housing 06F198088D ( Deze deed pijn in de broekzak :lol: )

Afbeelding
( http://www.ecstuning.com/Search/06F109217A/ES1899417/ ) Timing Chain Tensioner 06F109217A
Afbeelding
( http://www.ecstuning.com/Search/06D109229B/ES280410/ ) Timing Chain - For Camshaft Adjuster 06D109229B

Voor diegene die niet weet waarom ik dit allemaal vervang met de koude start had ik voor twee seconde een Diesel
En met warme motor hoorde ik af en toe Tikken van de nokkenas versteller daarom word dit alles nu in 1x vervangen en hopen dat ik van me Diesel geluid af ben en het Tikken :roll:
Ik heb nu wel een kleine €193,- korting anders had ik dit niet gemaakt maar de auto ingeruild voor een ander en had het geld wel ergens anders in gestoken maar gelukkig valt het nu allemaal mee en ga ik hierna weer voor 1000% genieten van de GTI!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door Chris5gti »

Dan ga je zeker genieten ervan! Heb het ook net achter me . Goed dat je de behuizing mee vervangt , want iedereen die dit niet heeft gedaan had een half jaar erna weer het zelfde getik .Het is echt heerlijk als je naderhand je auto gewoon stationeer kan laten lopen zonder dat getik , mij vroeg toen iemand of ik een TDI had :shock: En op zon opmerking zit je natuurlijk niet te wachten :lol: Maar je moet maar zo denken het is het allemaal waard !! Ben benieuwd hoe jou moter van binnen uitziet . Bij sommige kom je toch wel aardig wat zwarte aanslag in het blok tegen .
Bij mij was het mooi schoon zie hier :

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ben er morgen niet de hele dag bij, Heb een Papa dag maar ik ga wel even langs en hopelijk ligt hij dan nog een beetje open zodat ik ook even een foto kan maken, Oja de nokkenas versteller is Los duurder als in een Complete set dus inclusief huis daarom snap ik niet waarom iemand in godsnaam die versteller los zal kopen :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: MkV Nmgn Page 31: Stage 2 Jd Engineering

Bericht door Girlzdad »

MKV Nmgn schreef:
Voor diegene die niet weet waarom ik dit allemaal vervang met de koude start had ik voor twee seconde een Diesel
En met warme motor hoorde ik af en toe Tikken van de nokkenas versteller daarom word dit alles nu in 1x vervangen en hopen dat ik van me Diesel geluid af ben en het Tikken :roll:
GTI!
Dat heb ik ook bij een koude start,is dat alleen vervelend of ook slecht ?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door MkVI Nmgn »

Mij werd vertelt dat het niet goed is nee,
Want je kettingspanner doet zijn werk niet naar behoren en als de ketting gaat klapperen kan die tanden verspringen en in het ergste geval gaat de auto heel erg slecht lopen en verkeerde momenten brandstof verbranden en dan in de kortste keren heb je dan een gat in de zuiger.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door RobScania »

Ik heb dit afgelopen jaar ook laten vervangen, en ik moet zeggen de motor loopt een stuk rustiger!
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door Timvgti »

Bij mij is ook, onder VW garantie een tijdje terug al het bovenstaande vervangen ivm dieselgeluid.
Ik heb de factuur ervan gezien. Wat een hoop geld!
Gelukkig hoefde ik niks te betalen.
En Tonnie voor jou gelukkig dat je een hoop korting krijgt en arbeidsloon er niet voor betaald.
Ben benieuwd of het je bevalt.

Ik zelf hoorde duidelijk verschil en blok ligt weer netjes 'stil' bij stationair lopen.
Echter klinkt hij in een andere vorm nog steeds als een 'diesel' wat komt door die tikkende injectoren, wat normaal is, maar geen mooi gehoor.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door MkVI Nmgn »

Timvgti schreef:Bij mij is ook, onder VW garantie een tijdje terug al het bovenstaande vervangen ivm dieselgeluid.
Ik heb de factuur ervan gezien. Wat een hoop geld!
Gelukkig hoefde ik niks te betalen.
En Tonnie voor jou gelukkig dat je een hoop korting krijgt en arbeidsloon er niet voor betaald.
Ben benieuwd of het je bevalt.

Ik zelf hoorde duidelijk verschil en blok ligt weer netjes 'stil' bij stationair lopen.
Echter klinkt hij in een andere vorm nog steeds als een 'diesel' wat komt door die tikkende injectoren, wat normaal is, maar geen mooi gehoor.

Hey Tim,

Je hebt inderdaad gelijk dat ik geluk heb dat ik een hoop korting krijg en geen arbeidsloon anders was dit geen reparatie waarvan je vrolijk word, hoop dat ik van me Diesel af ben :mrgreen: En de injectoren blijf je inderdaad altijd horen echt een TFSI motor :roll:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door MkVI Nmgn »

Men zegt weleens Soms zit het mee en soms zit het Tegen,
In ieder geval zit wel de ketting spanner nokkenas versteller erin en ben ik van het tikken af,
Alleen verder zit het even heel erg tegen,

Zie Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week komen er 2 nieuwe nokkenassen in en alles wat erbij komt kijken :evil: :x :cry:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door Chris5gti »

Ow Tonnie dat ziet er niet zo best uit ! Wat een tegenslag zeg . Gelukkig krijg je een aangename korting op die nokkenassen , mja je zit nog altijd met de arbeidstijd he . Was je distributieriem al vervangen ?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door MkVI Nmgn »

Chris5gti schreef:Ow Tonnie dat ziet er niet zo best uit ! Wat een tegenslag zeg . Gelukkig krijg je een aangename korting op die nokkenassen , mja je zit nog altijd met de arbeidstijd he . Was je distributieriem al vervangen ?
Ja die is 10.000km geleden vervangen inclusief alles wat erbij kwam kijken,
Maar ik kan je zeggen Chris zelfs met korting doet het heel erg pijn in de broekzak,
kun je 2x de nokkenas versteller en ketting voor laten vervangen dus ik ga even in Duitsland kijken deze week voor de goedkoopste oplossing want heb ook 16x een rolsleeptuimelaar nodig en compensatie element, Hydr. Dus word deze week een keer niet uit eten :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door Chris5gti »

Denk wel 2 weken niet uit eten ;-) Ik heb ook een goed adres voor onderdelen (ook gebruikte met weinig km ) Maar dat wist je volgens mij al . Als je vragen hebt hoor ik het wel .
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 32: Reparatie

Bericht door MkVI Nmgn »

Iemand anders dit al mee gemaakt ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door kevin78 »

Wat is er nu dan precies gebeurd ?? Zie dat er iets kapot is maar wat en hoe? Ben benieuwd.. Iedergeval sterkte altijd balen zware onvoorziene uitgaven.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Mij werd vertelt dat het door de PCV kwam en korte stukken rijden maar ik betwijfel het,
Misschien dan Race Eend een verklaring ervoor heeft ik zelf in ieder geval niet.
Weet alleen dat het er niet helemaal gezond uitziet,
Had gister nog wel Hans Sloot even gebeld met de vraag of hij toevallig nog een setje nokkenassen had liggen en die zei dat dit vaker voorkwam maar heb alleen toen niet gevraagd wat de oorzaak kon zijn.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Bascollin
Berichten: 352
Lid geworden op: 11 dec 2011, 19:21
Type auto: Golf gti USA 2007
Locatie: Zoetermeer

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Bascollin »

Hè Tonnie
Waarom kijk je niet voor een set schick nok assen
Of een set ed 30 nok assen daar is de lift iets anders van

Gr. Bas
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Timvgti »

Wat is er nu precies stuk/versleten aan de nokkenassen?
En hoe merk je dit aan gedrag motor/tijdens het rijden?
Ben ook benieuwd naar 'hoe' dit ontstaat.

Heeeel veel succes Tonnie. Maar misschien moest heg wel zo zijn.
Als je nml niet de andere reparaties mbt het tikken/dieselgeluid had aangepakt, dan had je de nokkenstokken nooit gezien en was het misschien erger geworden...
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Renekesgti »

aaaah nee hè, verdomme dat is kl*te, kan je halve blok weer uit elkaar.
Succes met het herstellen.

René
200vwpaardjes
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 sep 2011, 23:23

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door 200vwpaardjes »

tonnie das mooi kut man!!! ik wens je succes met herstel maar denk dat jij daar wel uitkomt maat!!

benny
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Timvgti schreef:Wat is er nu precies stuk/versleten aan de nokkenassen?
En hoe merk je dit aan gedrag motor/tijdens het rijden?
Ben ook benieuwd naar 'hoe' dit ontstaat.

Heeeel veel succes Tonnie. Maar misschien moest heg wel zo zijn.
Als je nml niet de andere reparaties mbt het tikken/dieselgeluid had aangepakt, dan had je de nokkenstokken nooit gezien en was het misschien erger geworden...

Je merkt helemaal niks met rijden geen tikken niks, en hoe het ontstaat is voor mij ook nog een raadsel, en zoals je ook zegt als ik de nokkenas versteller niet vervangen had en de ketting inclusief spanner dan was het waarschijnlijk een keer te laat geweest, maar het tikken van de ketting is wel en van de nokkenas versteller.
Bascollin schreef:Hè Tonnie
Waarom kijk je niet voor een set schick nok assen
Of een set ed 30 nok assen daar is de lift iets anders van

Gr. Bas
Hey Bas
Als ik andere type nokken zal plaatsen dan moet ik ook de chip op maat aanpassen en dat zie ik niet zitten nog meer extra kosten weet wel als ik ze vervang dat ik wel meer pk's krijg als ik nu had.
Renekesgti schreef:aaaah nee hè, verdomme dat is kl*te, kan je halve blok weer uit elkaar.
Succes met het herstellen.

René
Inderdaad moet het halve blok weer uit elkaar, inclusief distributie eraf en Alles wat erbij komt kijken dus dat is een volledige dag sleutelen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door GolfL »

Hopelijk zijn je stoters ook niet beschadigt nu! Heeft hij altijd de goeie smering gekregen trouwens. Misschien is er vroeger (buiten jou bezit) wel is fout gesmeerd...
Zal je nooit achterkomen helaas, :(

Erg zuur
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Joey »

Het zit je niet mee kerel!
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door staffpride »

Dat is mooi f#cked up Tonnie,

Zo lopen de kosten wel op ja, zal vast een oorzaak voor dit probleem zijn. Zal daar maar eens induiken voordat je weer hetzelfde hebt straks.
MVG EMServices

Afbeelding
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Mackdennis »

Kut man maar ik had van de nood ook een deugt gemaakt en voor snelle.nokkenassen gegaan. En vokgens mij hoef je niet perse je software dan weer aan te passen... (wel beter)..

Wat wel leuk is bijna niemand heeft die snelle nokkenassen erin.
Maar wat je keus ook is het blijft ff slikken

Hier ben.ik ze ooit eens tegen gekomen geen idee of het duur is?
http://www.kmdtuning.com/index.php?_a=v ... ductId=996
Gesloten

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten