Het gaat hier om een Golf 1 1.8 GTI DX uit 1983 met 112 pk, 875 kg en 235.000 km gelopen. Wel op origineel NL kenteken

Het transport meteen na aankoop vanuit Zuid-Holland. Op naar Limburg

Na een hoognodige poetsbeurt:

De eerste update: een nieuwe grill

En de huidige staat:

Plannen: zat

Uiteindelijk is het de bedoeling om een totale restauratie te gaan doen, maar tot die tijd maak ik nu eerst even een tussenstap.
Komende zomer ga ik de Golf een nieuw (origineel VW-) kleurtje geven. Verder heb ik een nieuw dashboard, nieuwe kunststof bumpers en verlichting al gekocht. Vanmorgen heb ik een nieuwe motorkap en sloten opgehaald. Bij diezelfde man kan ik volgende week ook een nieuwe deur ophalen. Zowel de motorkap als deur waren voorzien van een niet originele (grote) deuk en dus aan vervanging toe

Daarnaast heb ik ook een setje velgen klaarliggen. Hier gaat om 14 inch BCW Steffan's, 3x 7J en 2x 8J. Gekocht van een clublid. Meteen een leuk reservewiel dus

De velgen bij het passen:

Ik heb van de week op kosten van mijn ouders (verjaardagscadeautje) een nieuwe CL onderlip en chromen sierstrips besteld.
Het huidige interieur heb ik eigenlijk niet. De 2 (gare) Corrado voorstoelen zijn vastgelast aan de bodem en een achterbank heb ik niet..

Als ik over een enkel jaar eindelijk mijn eigen huis heb (en mijn vriendin haar droomkeuken (zijn haar woorden