MkVI Nmgn *GESLOTEN*

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

GolfL schreef:Hopelijk zijn je stoters ook niet beschadigt nu! Heeft hij altijd de goeie smering gekregen trouwens. Misschien is er vroeger (buiten jou bezit) wel is fout gesmeerd...
Zal je nooit achterkomen helaas, :(

Erg zuur
Hey Liu!

Ik weet wel zeker dat me stoters ook kapot zijn die zijn ook een beetje aangevreten.

16x Prijs: € 7,97 incl. btw
FEBI - Klepstoter

16x Prijs: € 7,43 incl. btw
FEBI - Hydraulische stoter/tuimelaar

Afbeelding
Afbeelding
staffpride schreef:Dat is mooi f#cked up Tonnie,

Zo lopen de kosten wel op ja, zal vast een oorzaak voor dit probleem zijn. Zal daar maar eens induiken voordat je weer hetzelfde hebt straks.
Ik denk dat het komt dat elke keer de vochtige lucht naar de pcv gezogen word en dat de vorige eigenaar waarschijnlijk veel korten stukken reed en het vocht en ijzer gaat niet samen dus denk dat het een beetje roestig geworden is door alle kleine stukken rijden en dan krijg je denk ik dit.
Joey schreef:Het zit je niet mee kerel!
Zit zeker even niet mee maar na dit komt er vast wel weer wat anders :mrgreen:
Mackdennis schreef:Kut man maar ik had van de nood ook een deugt gemaakt en voor snelle.nokkenassen gegaan. En vokgens mij hoef je niet perse je software dan weer aan te passen... (wel beter)..

Wat wel leuk is bijna niemand heeft die snelle nokkenassen erin.
Maar wat je keus ook is het blijft ff slikken

Hier ben.ik ze ooit eens tegen gekomen geen idee of het duur is?
http://www.kmdtuning.com/index.php?_a=v ... ductId=996
€1800,- Vind ik behoorlijk veel geld Dennis,
Nieuwe kosten mij bij de Dealer in Nederland €470,- en dan nog €300,- voor klepstoters en tuimelaars en dan een €200,- voor het plaatsen Dus een kleine €1000,- ben ik wel kwijt.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Mackdennis »

Ja dan had ik het lekker bij.oem gehouden!!!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door bzb »

echt but allemaal, ik heb het met je te doen
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door NICO! »

Vervelend Tonnie, Ik hoop dat je er een beetje voordelig uit komt.

Mijn vrouw wilde je vandaag nog bedanken voor de MDI, maar dat komt een andere keer wel.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door schaef »

Balen zeg, hoop schade. Vroeger hadden de opel kadettjes 1.3 er ook last van na 70.000km hele nokkenas weg gesleten.

Maar dit mag niet natuurlijk. Heeft je auto al veel gelopen dan??

Misschien iets van coulance??
Gr
Menno
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

NICO! schreef:Vervelend Tonnie, Ik hoop dat je er een beetje voordelig uit komt.

Mijn vrouw wilde je vandaag nog bedanken voor de MDI, maar dat komt een andere keer wel.
Komt wel goed nico eerst even me auto weer maken.
was niet echt in de stemming voor een meeting als ik weet dat ik me blok in puin kan rijden
schaef schreef:Balen zeg, hoop schade. Vroeger hadden de opel kadettjes 1.3 er ook last van na 70.000km hele nokkenas weg gesleten.

Maar dit mag niet natuurlijk. Heeft je auto al veel gelopen dan??

Misschien iets van coulance??
Coulance 0%
km stand 111.000
Dus de km vallen reuze mee,
daarom raad ik wel de jongens aan die toch al de 100.000 gepasseerd zijn om alleen een keer de kleppendeksel pakking te vervangen en meteen even naar de nokken te kijken.
een hele kleine moeite 30min werk en je weet meteen hoe je ervoor staat.
Ik denk zelf dat dit al was voor dat ik de auto kocht want dit gebeurt niet zomaar in een paar duizend km dit is een lange termijn gevolg.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Its John »

Tonnie dit is echt balen zo :(
maar kan het zo zijn dat de oliepomp niet helemaal lekker meer is, of de zeef gedeeltelijk verstop zit?
waardoor er te weinig olie bovenin het blok komt?
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Edition30 »

Zo dat is een dikke tegenvaller Tonnie.

Inderdaad een goede tip om eens boven de ton er een keer er naar te laten kijken,

Succes!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Its John schreef:Tonnie dit is echt balen zo :(
maar kan het zo zijn dat de oliepomp niet helemaal lekker meer is, of de zeef gedeeltelijk verstop zit?
waardoor er te weinig olie bovenin het blok komt?
De olie zeef is 10.000km geleden vervangen,
En als er echt te weinig olie in het boven blok zal komen dan was deze denk ik al vast gelopen een keer, Maar dit is ook geen slijtage van te weinig olie boven in het blok dit is eerder dat er roest op de nokkenassen gezeten heeft dus zoals ik zelf al dacht dat de vorige eigenaar deze auto in de winter heel weinig gebruikt heeft dus roestvorming gehad heeft en als je dan gaat rijden krijg je putjes in de nokken zoals te zien is op de foto, de pcv die zuigt vochtige dampen en andere vieze rommel aan en dat is op de nokken komen te zitten en dit is het resultaat.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Crokko »

Damn echt balen zeg!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Het is allemaal al weer geregeld, Deze week word alles nieuw bestelt en komt alles nieuw erin en dan rijden we er nog 12maandjes met deze auto om de kosten wat te bezinken en dan ruil ik de auto in voor een ander.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door BND »

inruilen, wat zijn zo de kandidaten ? :)
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

200+ pk's
De vrouw reed 1 dag een 1.4 polo en kon me wel schieten dus dat gaat het niet worden :lol:
Waarschijnlijk de opvolger van de 5. en anders word het maar een Honda die rijden altijd. :mrgreen:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
200vwpaardjes
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 sep 2011, 23:23

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door 200vwpaardjes »

eindelijk je r32 tonnie???
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Floppie »

Balen man en ook ik laat er ff na kjjken vanaf een ton.
Thanks voor de tip.
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door Vince82 »

Dus Tonnie over een jaartje een R32 turbo :P
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Nee eerder een type 6 Gti als een R32,
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn Page 33: Nokkenassen :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Vandaag is de hele mikmak vervangen Twee nieuwe nokkenassen, Tuimelaars, Klepstoters, ziet er allemaal uit als nieuw,
Had graag wat foto's willen plaatsen maar ben vergeten de Iphone lader in het stopcontact te doen gisteravond dus die was vanmorgen leeg :( Na al deze kosten heb ik behoorlijk genoeg gekregen van deze auto en ben ik tijdje opzoek naar een opvolger eerst wist ik wel zeker dat het een R32 zou worden maar na dat ik een aantal type 6 GTI's gereden heb ben ik eerlijk gezegd toch wat gekker op een GTI als op een R32, Het geluid van een R32 is dan ook niet te vergelijken met die van een GTI de 6cil blijft gewoon klinken als P*rno maar omdat me vriendin behoorlijk veel korte stukken rijd is zo een zuip kanon niet helemaal de oplossing Daarom word het dan ook een GTI,
Ik heb Twee potentiële opvolgers gevonden de ene is zilvergrijs metallic 58.000km met het hele boekje erop inclusief schuifkanteldak xenon leder interieur enzovoort en de andere is een Zwart metallic 50.000km ook met het hele boekje erop ook met een Schuifkanteldak xenon leder interieur en nog veel meer, De eerste heeft al een schappelijk bod gedaan op mijn auto en de Tweede heb ik nog geen mailtje van ontvangen maar als die een mooi bod doet dan ga ik aankomende week toch even kijken, beiden auto's hebben Das welt Garantie en zijn Ex Lease auto's dus volledige geschiedenis kom ik wel achter en wat voorn schades eraan gezeten heeft.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: MkV Nmgn

Bericht door schaef »

Zou voor Zilver gaan :D :D
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: MkV Nmgn

Bericht door Back@GTI »

Zou voor Zwart gaan! :lol:

Neem nou geen overhaaste beslissingen tonnie. Eerst een grote reparatie en dan gelijk verkopen?
Ik geloof niet dat ik dat zou doen.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkV Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb deze maand €1500,- uitgegeven door wat tegenvallers,
En als ik nu een nieuwe auto koop ook al word het de zwarte of de grijze :P dan heb ik geen onnodige uitgaves meer want Das welt Garantie is... auto op me werk neer zetten laten maken en na het werk weer mee nemen of dag erna zonder dat het met een cent kost en als bijvoorbeeld nu me turbo de geest geeft of weet ik veel wat is het alleen maar kosten die ik nooit meer terug verdien.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: MkV Nmgn

Bericht door bzb »

die km standen zouden mij afschrikken maar in ieder geval zal er geen roestvorming in de motor zijn :)

en neem gewoon een carbon steel grey, dat is eenoudigweg das farbe :)
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: MkV Nmgn

Bericht door JonasV »

Ben benieuwd wat het gaat worden kerel1
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: MkV Nmgn

Bericht door Schippersss »

bzb schreef:die km standen zouden mij afschrikken maar in ieder geval zal er geen roestvorming in de motor zijn :)

en neem gewoon een carbon steel grey, dat is eenoudigweg das farbe :)
Vind raar dat jullie een gti met 50.000km al afgeschreven vinden..zo wagen moet toch rustig 250.000km kunnen lopen..als er nou 200.000km op zou staan kan je wel eens je zelf dingen gaan afvragen.
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: MkV Nmgn

Bericht door Back@GTI »

MKV Nmgn schreef:Ik heb deze maand €1500,- uitgegeven door wat tegenvallers,
En als ik nu een nieuwe auto koop ook al word het de zwarte of de grijze :P dan heb ik geen onnodige uitgaves meer want Das welt Garantie is... auto op me werk neer zetten laten maken en na het werk weer mee nemen of dag erna zonder dat het met een cent kost en als bijvoorbeeld nu me turbo de geest geeft of weet ik veel wat is het alleen maar kosten die ik nooit meer terug verdien.
Tuurlijk. Dat is een duidelijk verhaal. Alleen hij is nu net naar je zin. Wielen, remmen, uitlaat en niet te vergeten de Stage 2 van JD.

@bzb
Zouden deze kilometer standen je afschrikken??
50.000 en 58.000 km, dat zijn toch normale en nette kilometer standen.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gesloten

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten