RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
wehoo

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

Choco schreef:Hallo wehoo

Het gaat over het vrijschakelen van het VIM..
De hidden menu is al vrijgeschakeld..
De navigatie v8 met flitspalen werkt dat op op een b versie?
En kun je mij wat wegwijs maken met men radio te updaten?

Alvast bigg thx voor je snelle respons!
VIM vrijschakelen gebeurt met speciaal (gehackte) software. (zoek op VIM berto89). Ik weet ook niet waarom ik in de vorige post op Bertone kwam. Waarschijnlijk omdat de Bertones iets met auto's van doen hebben. (petrolhead) :lol: :lol:

Kaartmateriaal (ook V.8) werkt (bijna) met elke SWversie en elk apparaat. (met een originele B zeker).

Update (op eigen risico uiteraard) zie onderstaande plaatjes. (SWversies (ook genoemd firmware) circuleert op het www)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(p.s. bij mij werkte de VIM Berto89 methode niet. Deze moet trouwens herhaald worden bij een SWupdate. En werkt ook niet bij alle SWversies. Vandaar dat hier een VIM vrijschakeling met de RNSmanager heeft plaatsgevonden. Die blijft voor altijd: De codering t.a.v. de snelheidsbeperking 2 of 4 km wordt namelijk op > 300 km gezet. (Haalt een GTI en Jetta toch niet :lol: )
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Choco
Type auto: Vw Jetta

Bericht door Choco »

haha ja ik vond het ook al heel raar ''bertone'' :p
maar goed die berto89 file vind ik hier gewoon op het forum?
jammer dat ik niet echt goed duits kan :D dus dat gaat al een ramp worde :D

hoe of waar kan ik die SW updates vinden? kan ik mss ook aan die V8 kaart + flitsers ergen bemachtigen?

alvast bedankt voor de grote hulp en info!!
wehoo

Bericht door wehoo »

Choco schreef:haha ja ik vond het ook al heel raar ''bertone'' :p

hoe of waar kan ik die SW updates vinden? kan ik mss ook aan die V8 kaart + flitsers ergen bemachtigen?

Usenet (nieuwsgroepen). ;)
Op dit forum is geen downloadtopic.
Info op my gti: http://www.my-gti.com/category/in-car-e ... ertainment
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Choco

Bericht door Choco »

wehoo schreef:
Choco schreef:haha ja ik vond het ook al heel raar ''bertone'' :p

Usenet (nieuwsgroepen). ;)
Op dit forum is geen downloadtopic.
Info op my gti: http://www.my-gti.com/category/in-car-e ... ertainment

en weet je mss welk ik hiervan moet gebruiken?
wehoo

Bericht door wehoo »

Choco schreef:en weet je mss welk ik hiervan moet gebruiken?
Dat is natuurlijk afhankelijk van het risico dat je wilt lopen. Zie ook het topic van Klouxone: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... hilit=4020
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Choco

Bericht door Choco »

het VIM heb ik werkend gekregen!! :D

in de berto file staat een record en een VIM file..

Blijkbaar is RECORD voor het trg af te halen van het systeem.. dus na enkele uren K****N is het gelukt! :D
nu ga ik eens proberen te updaten en de V8+flitsers proberen te bemachtigen!
Matr1x
Type auto: Sharan 2.0 TDI

Bericht door Matr1x »

Ik wil binnenkort de FW van 3970 --> 3890 --> 4020 bijwerken om zo een 3e partitie te hebben voor personal POI. Ik heb een tijdje terug met de berto89 file de VIM werkend gekregen. Deze installatie is dus goed gegaan, maar de firmware update vind ik een beetje eng. Om teleurstellingen te voorkomen, heb ik voor de experts hier even wat vragen:

1. Ben ik na installatie de garantie kwijt? Ik heb een leaseauto en de garage zal mij nu met RNS510 problemen gewoon helpen. Daarna niet meer?
2. Kan ik de FW gewoon op lage snelheid op een CD branden en gebruiken voor installatie?
3. Soms lees ik dat de sleutel niet in het contact moet zitten bij een installatie. De radio werkt weliswaar zonder contact, maar volgens mij maar 20 minuten. Een installatie kan wel eens langer duren. Dus toch maar gewoon de sleutel in het contact plaatsen? Auto ook starten?
4. Bij het aanmaken van de 3e partitie ben ik dus ALLES op harddisk kwijt en zal ik weer opnieuw de Navigatie (laatste versie) en muziek moeten installeren. Ook verwacht ik dat ik de telefoon en radiozenders opnieuw moet instellen. Is er een risico dat bijvoorbeeld de telefoon of andere functie ineens niet meer werkt?
5. Ik heb ook een achteruitkijk camera met parkeerhulp. Blijft dit na firmware update ook gewoon werken?
6. Voor personal POI heb je een programma nodig op je computer. Welk programma is dit?
7. Dit programma voor personal POI synchroniseert volgens mij met data op een SD kaart. Werkt dit 2 kanten op? Kan je hiermee ook weer POI's op je RNS510 verwijderen (bijvoorbeeld flitsers)?
8. Ik vind mijn huidige systeem best traag. Als ik 's morgens het contact in schakel, zijn niet direct alle functies beschikbaar en duurt het wel een minuut voordat je kunt navigeren of telefoneren. Ook duurt het soms wel een seconde of 2 voor de RNS510 op een aanraking reageert. Ik kan daar wel mee leven, maar ik heb ergens gelezen dat met firmware 4020 de response van de RNS510 een stuk sneller is. Klopt dit?
9. Is er een weg terug? Kan ik een volledige backup maken en deze terugzetten als het mis gaat? Ik wil de harddisk niet uit de auto halen, maar de garage kan misschien wel eenvoudig een backup maken.

Met andere hard- en software installeer ik ALTIJD de laatste versies en test ik er met veel plezier op los. Maar dit is een leaseauto en dus niet mijn eigendom. Een garage mag het systeem wel bijwerken, dus als een update goed gaat heb ik geen problemen. Maar als het mis gaat en ook de garage niet meer wil helpen hang ik en gaat mij dit veel geld kosten. Ik weet eigenlijk niet of ik dat risico wel durf te nemen.
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Met 3970 zou je de 3e partitie al moeten hebben. Je kan in je verborgen menu kijken bij hdd, dan zie je snel genoeg of je 2 of 3 partities hebt. Dat geeft hij daar aan namelijk.

1. Theoretisch zouden ze daar moeilijk over kunnen doen als ze het al opmerken. Maar je hebt al software aanpassingen gedaan met de berto89 cd dus dan zou je die al kwijt zijn.

2. als je brand met 8x is dat langzaam genoeg, zorg wel voor goede kwaliteit cd (tdk) en brand met img burn bv

3. Geen sleutel in het contact doen. Auto open maken, cd invoeren, en de rest wijst vanzelf. Je rns zal een aantal x opnieuw opstarten dus schrik niet. Hij zal tijdens het updaten niet uitgaan uit zichzelf.

4. Normaal gesproken is alles op de harde schijf gewist. Radio zenders en instellingen blijven gewoon behouden en je telefoon en andere functies blijven ook gewoon werken normaliter. (maar een risico loop je altijd natuurlijk)

5. Ja blijft gewoon werken (ik heb het namelijk ook ;) )

6. Poi inspector of iets dergelijks voldoet

7. Je maakt op je pc met bv poi inspector een of meerdere bestanden aan waar je je poi's in zet. Deze zet je op je sd card en dan laad je ze in je rns (3e partitie). Mocht je er vanaf willen kan je ze in het menu van de rns weer wissen.

8. Dat opstarten is normaal! Het zal met 4020 iets vlotter gaan, maar verwacht geen wonderen. Heb laatst met een versie H met standaard 4020 er op zitten ''spelen'' en kan nou niet zeggen dat dat veel scheelde met mijn versie B met 4020 qua snelheid. De voornaamste veranderingen zitten in wat toegevoegde functies/opties in 4020

9. Je kan altijd terug naar een ''oudere'' fw versie. Je hoeft daar geen backup voor te maken. Je muziek op je hdd kan je via een sd weer gewoon op je harde schijf kopiëren. (is zelfs handiger als een backup).

Maar nogmaals: ik neem aan dat 3970 origineel er op staat bij je. Je zou dan in principe al 3 partities moeten hebben, als dat het geval is raak je niks kwijt van wat op je hd staat.

Een risico loop je natuurlijk altijd met updaten, maar alles is op te lossen als je weet wat je doet ;)

Mocht je het zelf echt niet aandurven, kan je altijd contact opnemen met ons. Wij hebben inmiddels al tig systemen geüpdate en zonder problemen ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Matr1x

Bericht door Matr1x »

staffpride schreef:Met 3970 zou je de 3e partitie al moeten hebben. Je kan in je verborgen menu kijken bij hdd, dan zie je snel genoeg of je 2 of 3 partities hebt. Dat geeft hij daar aan namelijk.
Sorry ik heb een tikfout gemaakt, want het is 2840

Code: Selecteer alles

SW-Version 2840
1T0 035 680 C: Prodotto: November 2009 bis Mai 2011 
HW52 / SW2840 (C_EU_9.242_txxx) 
Het system menu geeft echter wel aan dat de harddisk 3 partities heeft en dat vind ik wel gek. Ik heb namelijk geen personal POI. Ik denk dat ik het gewoon aan moet durven en de update moet doen van 2840 --> 3890 --> 3970 --> 4020. Is dit een goede volgorde?
staffpride schreef:Maar je hebt al software aanpassingen gedaan met de berto89 cd dus dan zou je die al kwijt zijn.
Klopt, maar ik heb ook een cd om deze modificatie ongedaan te maken. Moet ik dit ook doen overigens als ik een nieuwe firmware installeer? In 4020 is VIM toch standaard aanwezig na een toetscombinatie? En ook het service menu is ook in 4020 aanwezig toch?
staffpride schreef:Geen sleutel in het contact doen.
Loop ik geen risico dat de radio na een tijdje uitschakelt? Als ik 3x een update wil doen ben ik wel even bezig namelijk.
staffpride schreef:Je maakt op je pc met bv poi inspector een of meerdere bestanden aan waar je je poi's in zet. Deze zet je op je sd card en dan laad je ze in je rns (3e partitie). Mocht je er vanaf willen kan je ze in het menu van de rns weer wissen.
Ik neem aan dat die wisfunctie vanaf firmware 3890 beschikbaar is. Nu heb ik deze niet (ondanks dat ik wel een 3e partitie heb.
staffpride schreef:Mocht je het zelf echt niet aandurven, kan je altijd contact opnemen met ons. Wij hebben inmiddels al tig systemen geüpdate en zonder problemen
Dat is fijn om te weten. Ik durf het wel aan, maar misschien is het sowieso wel fijn om het samen te doen. Ik weet alleen niet wie het met MIJ aandurft ;-)
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Matr1x schreef:Sorry ik heb een tikfout gemaakt, want het is 2840
Het system menu geeft echter wel aan dat de harddisk 3 partities heeft en dat vind ik wel gek. Ik heb namelijk geen personal POI. Ik denk dat ik het gewoon aan moet durven en de update moet doen van 2840 --> 3890 --> 3970 --> 4020. Is dit een goede volgorde?
Personal poi heb je pas vanaf fw 3xxx. Als je al 3 partities hebt kan je de tussenstap overslaan en gelijk 3970 laden.
Zal dan even testen of je personal poi bestanden kan laden, zo ja ga je naar 4020.
Matr1x schreef: Klopt, maar ik heb ook een cd om deze modificatie ongedaan te maken. Moet ik dit ook doen overigens als ik een nieuwe firmware installeer? In 4020 is VIM toch standaard aanwezig na een toetscombinatie? En ook het service menu is ook in 4020 aanwezig toch?
Nee je hoeft vim niet opnieuw vrij te schakelen, deze blijft gewoon actief na een fw update, deze word namelijk (ook)in de bios aangepast. VIM werkt op alle fw versies.
Matr1x schreef: Loop ik geen risico dat de radio na een tijdje uitschakelt? Als ik 3x een update wil doen ben ik wel even bezig namelijk.
nee, tenzij je accu bijna leeg is ;)
Matr1x schreef: Ik neem aan dat die wisfunctie vanaf firmware 3890 beschikbaar is. Nu heb ik deze niet (ondanks dat ik wel een 3e partitie heb.
Je zal dan eerst een poi bestand moeten laden, anders valt er niets te wissen ;)

nogmaals, een risico loop je altijd. Maar als je weet wat je doet is dat minimaal

succes met updaten ;)
MVG EMServices

Afbeelding
koekie

Bericht door koekie »

Hallo,

Ik heb zonet mijn software geupgrade naar versie 3890 aangezien ik steeds een fout krijg met software 4020.
Graag wil ik nu de V8 map eropzetten maar ik krijg telkens een DVD fout. Hij herkent mijn navigatie dvd niet die ik heb gebrand op DVD+R DL (philips).
Kan iemand mij een werkende versie via PM bezorgen (downloadlink) aub ?
bv. 7698 KlouxOne versie
passat8630
Type auto: passat variant

Bericht door passat8630 »

gegroet heren (en dames?),

sinds gisteren ben ik van kamp volvo, overgelopen naar kamp vw, met name een passat variant 2.0tdi, 170pk bj 2011.
Heb die gekocht bij een vw dealer in DE, daar hadden ze blijkbaar de wagen met de nodige toeters en bellen die ik zocht als 2dehands.
De dealer had op mijn vraag ook de boordpc+navigatie overgezet naar de NL taal.

Ik heb ondertussen ook even gespiekt in het verborgen menu, en daar kan ik het volgende aflezen:
delivery part nr 1T0035680F
hw versie H60
sw versie 3970
maps west europa, navteq
map version hdd 7551

tijdens de rit naar huis, stelde ik ook vast dat er geen flits pio's medegedeeld worden op het scherm, vandaar dan mijn zoektocht hier op het net.
bij de wagen zaten er geen cd's bij van de navigatie, ik weet niet of dit zo hoort?

je eigen poi's en flitspaalmeldingen ,die ik gewoon was op mijn android phone vond ik geweldig, maar natuurlijk is het gebruik hiervan in Fr en andere landen al verboden (inbeslagname/hoge boete's)
ik vraag me dan ook af, of mijn toestel moet updaten voor die eigen poi's-flitspalen? en of ik nog meer gebruiksgemak zal hebben dan dat ik nu al heb?
en kan ik eenvoudig deze extra service eraf gooien, mocht ik eens op vakantie gaan richting Fr ?
De PIM zou natuurlijk ook wel meegenomen zijn…..
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

passat8630 schreef:gegroet heren (en dames?),

sinds gisteren ben ik van kamp volvo, overgelopen naar kamp vw, met name een passat variant 2.0tdi, 170pk bj 2011.
Heb die gekocht bij een vw dealer in DE, daar hadden ze blijkbaar de wagen met de nodige toeters en bellen die ik zocht als 2dehands.
De dealer had op mijn vraag ook de boordpc+navigatie overgezet naar de NL taal.

Ik heb ondertussen ook even gespiekt in het verborgen menu, en daar kan ik het volgende aflezen:
hw versie H60
sw versie 3970
maps west europa, navteq
map version hdd 7551

tijdens de rit naar huis, stelde ik ook vast dat er geen flits pio's medegedeeld worden op het scherm, vandaar dan mijn zoektocht hier op het net.
bij de wagen zaten er geen cd's bij van de navigatie, ik weet niet of dit zo hoort?

je eigen poi's en flitspaalmeldingen ,die ik gewoon was op mijn android phone vond ik geweldig, maar natuurlijk is het gebruik hiervan in Fr en andere landen al verboden (inbeslagname/hoge boete's)
ik vraag me dan ook af, of mijn toestel moet updaten voor die eigen poi's-flitspalen? en of ik nog meer gebruiksgemak zal hebben dan dat ik nu al heb?
en kan ik eenvoudig deze extra service eraf gooien, mocht ik eens op vakantie gaan richting Fr ?
De PIM zou natuurlijk ook wel meegenomen zijn…..
Als je een Auto koopt met navigatie systeem hoort er wel degelijk een DVD met kaarten bij de te zitten.

het flitspaal verhaal zit standaard niet op een DVD dit is achteraf in geprogrammeerd. Er circuleren verschillende versie op het net waar onder een van mij. Met jou firmware is het mogelijk om POI's/Flitsers via SD kaart te laden en later weer te verwijderen als je in het buitenland komt. Een firmware update voor de RNS is dus niet noodzakelijk. uiteraard heb je wel de benodigde DVD of db3 poi database nodig.
passat8630

@KlouxOne, dank je voor je snelle antwoord.
Ik ben al blij dat ik niet een echte update moet doen van het systeem, kan je me zeggen waar ik die bepaalde dvd haal of db3 data?en hoe dat allemaal in zijn werk gaat?
ik zal alvast de garage een mailtje zenden….
Laatst gewijzigd door passat8630 op 20 nov 2012, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

passat8630 schreef:@KlouxOne, dank je voor je snelle antwoord.
Ik ben al blij dat ik niet een echte update moet doen van het systeem, kan je me zeggen waar ik die bepaalde dvd haal of db3 data?en hoe dat allemaal in zijn werk gaat?
ik zal alvast de garage een mailtje zenden….
Ik weet niet precies waar je vandaan komt? Ik kan je er wel mee helpen
passat8630

PM :P
passat8630

zie trouwens dat er een V9 beschikbaar zou zijn….?
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

passat8630 schreef:zie trouwens dat er een V9 beschikbaar zou zijn….?
bedankt voor je PM.

Klopt deze is ook al reeds gemodificeerd :)
Matr1x

Bericht door Matr1x »

KlouxOne schreef:Als je een Auto koopt met navigatie systeem hoort er wel degelijk een DVD met kaarten bij de te zitten.
Dat had ik ook verwacht, maar toen mijn leaseauto opgeleverd werd zat er geen DVD bij. Wel was de kaart al op de harddisk geinstalleerd. Ik denk dat de leasemaatschappij of de dealer de DVD gewoon achter houdt en dat er voor een speciale actieprijs een versie geinstalleerd wordt.
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Zowel met de Skoda(Columbus) als de GTI(RNS510) die ik beiden nieuw kocht , wilde de dealer Eur.240,- voor de DVD rekenen :shock:
Bovenop de prijs van het apparaat vond ik dat absurd , en heb ik de dealers alleen de software op de HD schijf laten zetten.
Bij Skoda kost dat Eur.70,- dus hebben ze kosten v/d DVD er zo uit...... :?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Stelletje prakkers die dealers. Niet normaal. Volgens mij houden ze doe dvds gewoon achter. Agh na een jaar zijn ze weer verouderd
passat8630

wat is de betekenis van deze afkortingen eigenlijk?:

delivery part nr 1T0035680F waarom D,E,F;….??
hw versie ?
sw versie ?
passat8630

ik had geprobeert , mijn eigen poi't toe te voegen, maar voordat ik dat kan stoote ik op volgend probleem :

Afbeelding

ik kan dus die zelf niet aanvinken (staat in het grijs)
ik heb dus een sd kaartje ingestoken met een .db3 file erop.... maar lukt mij niet direct....
wat kan hier de oorzaak zijn?

hw versie H60
sw versie 3970
maps west europa, navteq
map version hdd 7551
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

.db3 file moet wel in de directory PersonalPOI staan op je sd kaart. Anders wekrt het niet.
passat8630

Thanks for the tip!
ik heb de file gewoon op sd gezet...
ik zal tijdens de lunchpause eens proberen... :P
KlouxOne schreef:.db3 file moet wel in de directory PersonalPOI staan op je sd kaart. Anders wekrt het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”