Heren,
Ik ben op zoek naar een dumpvalve, maar weet niet welke ik moet nemen omdat er verschillende merken/ types zijn.
Wie kan mij hier in adviseren.
Moet een gewone afblaas zijn niet overdreven zoals bij een subaru.
Het is voor een VW Golf V GTI uit 2007
En is het makkelijk zelf te monteren of moet dit gedaan worden door een specialist?
Alvast bedankt,
Mike
Dumpvalve Golf V GTI
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 aug 2012, 08:38
- Type auto: VW Golf V GTI
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Dumpvalve Golf V GTI
Dag Mike,
Ik kan je geen advies geven, maar
Waarom ben je opzoek naar een andere DV? Heb je een scheur in je DV?
Er zijn twee soorten "OEM" DV's, een oud en een nieuw model. Van beide zijn fotos te vinden via de zoek functie.
Heb je nog verder plannen met de wagen? Luchtinlaat, chippen etc?
Ik vraag dit omdat ik zelf de gesloten DV van Forge heb. Deze heb ik laten plaatsen toen de wagen standaard was bij aanschaf. Vervolgens heb ik een andere uitlaat geplaatst, toen een chip genomen en inleg mat van K&N en als laatste een Forge TwinAir waarbij de DV naar voren is gehaald.
Ik hoorde de DV tot voor het monteren van de TwinAir niet. Maar dan ook totaal niet. Sinds de DV naar voren is gehaald en denk in combinatie met de twinair hoor ik deze wel degelijk. Ik heb een (hard) afblaas geluid boven de 1.0 bar turbo druk (aan de turbo druk meter af te lezen).
Mijn stock DV bleek bij het monteren van de Forge totaal niet beschadigd te zijn en zag er goed uit. Achteraf een redelijk onnodige modificatie als je het mij vraagt a +-220 euro.
Succes met je zoektocht!
Ik kan je geen advies geven, maar

Waarom ben je opzoek naar een andere DV? Heb je een scheur in je DV?
Er zijn twee soorten "OEM" DV's, een oud en een nieuw model. Van beide zijn fotos te vinden via de zoek functie.
Heb je nog verder plannen met de wagen? Luchtinlaat, chippen etc?
Ik vraag dit omdat ik zelf de gesloten DV van Forge heb. Deze heb ik laten plaatsen toen de wagen standaard was bij aanschaf. Vervolgens heb ik een andere uitlaat geplaatst, toen een chip genomen en inleg mat van K&N en als laatste een Forge TwinAir waarbij de DV naar voren is gehaald.
Ik hoorde de DV tot voor het monteren van de TwinAir niet. Maar dan ook totaal niet. Sinds de DV naar voren is gehaald en denk in combinatie met de twinair hoor ik deze wel degelijk. Ik heb een (hard) afblaas geluid boven de 1.0 bar turbo druk (aan de turbo druk meter af te lezen).
Mijn stock DV bleek bij het monteren van de Forge totaal niet beschadigd te zijn en zag er goed uit. Achteraf een redelijk onnodige modificatie als je het mij vraagt a +-220 euro.
Succes met je zoektocht!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 aug 2012, 08:38
- Type auto: VW Golf V GTI
Re: Dumpvalve Golf V GTI
Ik ben van plan de auto in de toekomst te laten chippen (chip op maat) en een ander inleg filter.
Maar voor nu gaat het me gewoon even om het psst psst geluid.
En als ik het niks vind gaat het er net zo snel onder vandaan.
Maar ga geen 200 euro uitgeven voor een DV.
Ik zie ze op internet staan voor €75.
Zit hier veel verschil in dan?
Maar voor nu gaat het me gewoon even om het psst psst geluid.
En als ik het niks vind gaat het er net zo snel onder vandaan.
Maar ga geen 200 euro uitgeven voor een DV.
Ik zie ze op internet staan voor €75.
Zit hier veel verschil in dan?
- Its John
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
- Type auto: Tiguan 4-Motion
- Locatie: Midden Nederland
Re: Dumpvalve Golf V GTI
dan moet je de FMDV14T nemen die past zowel met nieuwe en oude oem diverters.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 19 gasten