Downpipe + Magnaflow - jullie advies voor leuke set-up

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
HC1973
Type auto: Golf VI GTI

Downpipe + Magnaflow - jullie advies voor leuke set-up

Bericht door HC1973 »

Nu ik na een aantal maanden gewend ben geraakt aan de stage 1 kuur van JD, begint het te kriebelen om wat extra vermogen uit mijn GTI te halen. Dan kom je al snel bij uitlaten uit. Afgelopen weken heb ik al redelijk wat zoekwerk gedaan op internet en natuurlijk het GTI forum, zodat ik begin volgend jaar een leuke aanpassing kan laten doen.

Het gaat me vooral om vermogenswinst. Deze is volgens mij met name via een downpipe te behalen. Geluid is natuurlijk leuk en geeft een extra sensatie, maar het moet wel binnen de perken blijven (dus ik denk resonated). Ik gebruik de auto namelijk dagelijks en wil ook nog met goed fatsoen naar Zuid Frankrijk kunnen rijden zonder dat je razend wordt van gebrom/gebulder. Als het gaat om geluid dan vind ik Magnaflow erg goed klinken (zie filmpjes onderaan). Na het zoekwerk heb ik toch nog wel wat vragen.

Ik denk nu aan 2 keuzes.

Keuze 1 - Alleen een downpipe:
- Als ik het goed heb dan kan een downpipe met racekat 200 cells op een stock uitlaat worden aangesloten met een verloopstuk zonder al te veel sloop-, slijp- en laswerk. Hij blijft dan nog steeds resonated, omdat mijn middendemper blijft zitten. Klopt dat?
- Wat is dan ongeveer de vermogenswinst bij downpipe + racekat 200 cells + stock katback incl. stage 2 t.o.v. de huidige stage 1 (nu 281 PK & 399nM)?

Keuze 2 - Volledig uitlaatsysteem:
- Volgens mij verkoopt Magnaflow alleen catback systemen. Kan elke downpipe met juiste diameter (bv Miltek) zo aangesloten worden op een Magnaflow systeem?
- Welke ervaringen hebben jullie met Magnaflow? Ik lees zelden over GTI rijders met Magnaflow.
- Wat kost een Magnaflow resonated katback systeem ongeveer?
- Welke vermogenswinst behaal ik ongeveer bij Keuze 1 + Magnaflow katback + stage 2 tuning t.o.v. huidige stage 1?

Nu ik ze zo opschrijf, toch nog veel vragen ;) . Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Thx.

Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Back@GTI
Type auto: ED35

Re: Downpipe + Magnaflow - jullie advies voor leuke set-up

Bericht door Back@GTI »

So... die Magnaflow's geven een donkerbruin geluid. Het zou voor mij iets te veel van het goede zijn.

Ik denk dat je met een Carbonio en een complete uitlaat (downpijp milltek/fox met een magnaflow catback)
toch wel een kleine 30pk en 40-45nm zou kunnen winnen.
Groeten Michel.

--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

@HC1973, check mijn topic.

Gekozen voor optie 1, wilde niet meer herrie. Maar ja, als er een Milltek Race of Akrapovic voorbij komt dan moet ik toch nog een keer heroverwegen.

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... gti#p44031

Groet, René
HC1973
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door HC1973 »

Renekesgti schreef:check mijn topic
Hoi René,

Heb je topic met interesse gelezen. Mede door jou set-up ben ik ook gaan kijken naar downpipes ;-).

Ik vroeg me wel af of je wel helemal tevreden bent
met de drivability (kantelen blok en ervaren vertraging?

Is dit trouwens iets specifieks bij het vervangen van alleen de downpipe of heeft elke gti dit als de uitlaat vervangen wordt?

Back@GTI schreef:toch wel een kleine 30pk en 40-45nm zou kunnen winnen.
Dat moet bij het rijden zeker merkbaar zijn ;-).
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

@HC1973, ik ben echt 100% tevreden. Het blok is echt helemaal wakker en oersterk. Je moet weer even wennen aan een nieuwe auto. :)
Wat betreft de vertraging op het gas, deze is alleen aanwezig rond een specifiek toerental. +/- 3500 toeren en dan volop het gas. Zie uitleg race eend mijn topic.
Dus valt allemaal wel mee. Blok kanteling heel af en toe dat je dat voelt. Dus ik zou die zaken niet sterk mee laten wegen in je beslissing.

René
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”