Het gaat me vooral om vermogenswinst. Deze is volgens mij met name via een downpipe te behalen. Geluid is natuurlijk leuk en geeft een extra sensatie, maar het moet wel binnen de perken blijven (dus ik denk resonated). Ik gebruik de auto namelijk dagelijks en wil ook nog met goed fatsoen naar Zuid Frankrijk kunnen rijden zonder dat je razend wordt van gebrom/gebulder. Als het gaat om geluid dan vind ik Magnaflow erg goed klinken (zie filmpjes onderaan). Na het zoekwerk heb ik toch nog wel wat vragen.
Ik denk nu aan 2 keuzes.
Keuze 1 - Alleen een downpipe:
- Als ik het goed heb dan kan een downpipe met racekat 200 cells op een stock uitlaat worden aangesloten met een verloopstuk zonder al te veel sloop-, slijp- en laswerk. Hij blijft dan nog steeds resonated, omdat mijn middendemper blijft zitten. Klopt dat?
- Wat is dan ongeveer de vermogenswinst bij downpipe + racekat 200 cells + stock katback incl. stage 2 t.o.v. de huidige stage 1 (nu 281 PK & 399nM)?
Keuze 2 - Volledig uitlaatsysteem:
- Volgens mij verkoopt Magnaflow alleen catback systemen. Kan elke downpipe met juiste diameter (bv Miltek) zo aangesloten worden op een Magnaflow systeem?
- Welke ervaringen hebben jullie met Magnaflow? Ik lees zelden over GTI rijders met Magnaflow.
- Wat kost een Magnaflow resonated katback systeem ongeveer?
- Welke vermogenswinst behaal ik ongeveer bij Keuze 1 + Magnaflow katback + stage 2 tuning t.o.v. huidige stage 1?
Nu ik ze zo opschrijf, toch nog veel vragen

Thx.