
normaal is het zo dat als ik het meet in de 3de, 4de, of 5de versnelling de turbodruk altijd op 1.5 piekt en daarna terug word geregeld door het motor managment systeem naar de 1,4 deze houd hij dan ook vast. zo kon ik ook goed voelen en zien dat hij zn druk goed haalde en ik geen lekkage's had.
Sinds een aantal dagen zit daar verandering in. pieken doet hij sowieso al niet meer! dus de 1.5 haal ik niet. de 1.4 bar waar hij normaal op blijft hangen haalt hij ook niet meer. momenteel komt hij niet verder dan de 1.3 bar max.
Ik heb voor de techneuten onder ons (mark JD?) even 2 logjes met vagcom gemaakt in de 3de en 4de versnelling. hier is te zien dat hij zn druk niet haalt, en ook niet piekt. Wat ik voornamelijk mis is de duw in de rug die je krijgt als het intercooler traject/turbo op druk komt. dit doet hij absoluut niet meer. het agressieve mis ik een beetje
nu is de vraag is dit nu normaal? zo nee heb ik dus ergens lekkage. en zal ik dingen moeten gaan uitsluiten. of kan het ook wat anders zijn? sensoren?
als het normaal is waar komt dit dan door? slechte brandstof? hij regelt wel iets terug zie ik in de log. Of komt het door het warme weer? Mijn oude 1.8 t 20vt haalde altijd netjes de 1.5 bar met warm weer dus vandaar dat dat niet erg logisch lijkt.
Mocht het toch lekkage zijn. waar kan ik het best beginnen? PCV? welke slangen zijn vacuum slangen? Lekkage is echt heel irritant met mn vorige auto ook wel is gehad.
hier onder de logjes.
3de versnelling
https://rapidshare.com/files/2202801160 ... elling.csv
4de versnelling
https://rapidshare.com/files/3962476652 ... elling.csv
hoop dat iemand mij kan helpen!
Gr