Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door JimmyGTI »

Dat zou inderdaad kunnen maar dat zou ook een slechte zaal zijn als dat filter nu al dicht zit!
Zal ook is loggen als ik tijd heb...
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Hierbij de staat van mijn filter. Klein half jaar in gebruik???

Afbeelding

Toevallig vandaag een foto van gemaakt en meteen die vacuüm slang schoongemaakt, deze zat onder de smeer... :evil:
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

de meters zijn goed. wat vagcom aangeeft geeft de meter ook aan. daar gaat ook heel dit onderwerp niet over. mn druk word niet gehaald ik heb ook nooit gedacht dat mijn meter stuk is. iets wat hij ook niet is. er lekt waarschijnlijk gewoon iets anders. dat filtertje zit niet verstopt hoor! daar hoef je niet bang voor te zijn.

nu weer on topic :)
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Even een Update!

ik heb het volgende geconstateerd vanmorgen met 17,5 graden buiten. zodra ik de snelweg op rijd haal ik netjes de 1.5 bar en blijft hij hier gewoon netjes op staan, deze druk houd hij vast!

na zon 15 min is het blok goed warm en dan haalt hij maar 1.3 bar. ook de buiten temp was 1 graad gestegen naar 18 graden. Auto is ook merkbaar minder snel. hij trekt stukken minder.

het lijkt me sterk dat de auto bij 18 graden al de turbo druk naar beneden gaat gooien. Dus ik denk toch dat ik een lek heb. Wie kan dit bevestigen?
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Als je een lek zou hebben zou je nooit die 1.5 bar halen s'ochtends. Toen we mijn auto gingen loggen hield mijn auto ook geen 1.5 bar continue vast, maar +- 1.3~.

Ik denk dat dit het nadeel is van een turbodrukmeter. Je let er te veel op :mrgreen: .
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

ik heb nog logjes van jou auto liggen :) die piekte wel gewoon op 1.5 bar hoor. en hij heeft altijd op 1.5 bar gepiekt. dus waarom dat nu niet meer is?

zoals ik het zie. hij gaat misschien ergens lekken omdat plastic delen van de motor warm zijn? ik weet zeker dat hij een stuk minder snel aanvoelt.

maar je hebt gelijk. je gaat er inderdaad op letten
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Ja klopt hij piekt wel 1.5 maar daarna zakt hij terug naar een 1.3~ bar.

Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken. Of hij nou:

- 1.5 bar piekt en terugregeld naar 1.3 bar
- 1.3 bar continue vasthoud

Uitkomst blijft hetzelfde, aldus het vermogen (theoretisch).

Je kan toch ook je meter zo zetten dat hij bij 1.5 bar piept? Probeer dat anders is, misschien zie jij net die 1.5bar piek niet want je moet natuurlijk ook op de weg letten.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

dat doet hij dus niet meer. heeft hij wel gedaan. het is natuurlijk ook waar hij de druk meet. je turbo moet wel veel meer moeite doen op zn druk te halen/vast te houden als je een lek hebt. ook al haal ik de 1.3 bar wel. ik merk wel degelijk dat hij minder vermogen heeft.

Klopt de meter staat zo ingesteld. hij heeft nog geen een keer gepiept. op de snel weg kan je overigens makkelijk testen of hij piekt of niet. ik kan het duidelijk zien op de meter. vind het raar dat hij s' ochtend met een redelijk warme motor zn druk haal 3 x achter elkaar. en als de motor warm is niet meer. dit heeft hij nooit gedaan.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”