Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
Dat zou inderdaad kunnen maar dat zou ook een slechte zaal zijn als dat filter nu al dicht zit!
Zal ook is loggen als ik tijd heb...
Zal ook is loggen als ik tijd heb...
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
Hierbij de staat van mijn filter. Klein half jaar in gebruik???

Toevallig vandaag een foto van gemaakt en meteen die vacuüm slang schoongemaakt, deze zat onder de smeer...

Toevallig vandaag een foto van gemaakt en meteen die vacuüm slang schoongemaakt, deze zat onder de smeer...

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
de meters zijn goed. wat vagcom aangeeft geeft de meter ook aan. daar gaat ook heel dit onderwerp niet over. mn druk word niet gehaald ik heb ook nooit gedacht dat mijn meter stuk is. iets wat hij ook niet is. er lekt waarschijnlijk gewoon iets anders. dat filtertje zit niet verstopt hoor! daar hoef je niet bang voor te zijn.
nu weer on topic
nu weer on topic

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
Even een Update!
ik heb het volgende geconstateerd vanmorgen met 17,5 graden buiten. zodra ik de snelweg op rijd haal ik netjes de 1.5 bar en blijft hij hier gewoon netjes op staan, deze druk houd hij vast!
na zon 15 min is het blok goed warm en dan haalt hij maar 1.3 bar. ook de buiten temp was 1 graad gestegen naar 18 graden. Auto is ook merkbaar minder snel. hij trekt stukken minder.
het lijkt me sterk dat de auto bij 18 graden al de turbo druk naar beneden gaat gooien. Dus ik denk toch dat ik een lek heb. Wie kan dit bevestigen?
ik heb het volgende geconstateerd vanmorgen met 17,5 graden buiten. zodra ik de snelweg op rijd haal ik netjes de 1.5 bar en blijft hij hier gewoon netjes op staan, deze druk houd hij vast!
na zon 15 min is het blok goed warm en dan haalt hij maar 1.3 bar. ook de buiten temp was 1 graad gestegen naar 18 graden. Auto is ook merkbaar minder snel. hij trekt stukken minder.
het lijkt me sterk dat de auto bij 18 graden al de turbo druk naar beneden gaat gooien. Dus ik denk toch dat ik een lek heb. Wie kan dit bevestigen?
Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
Als je een lek zou hebben zou je nooit die 1.5 bar halen s'ochtends. Toen we mijn auto gingen loggen hield mijn auto ook geen 1.5 bar continue vast, maar +- 1.3~.
Ik denk dat dit het nadeel is van een turbodrukmeter. Je let er te veel op
.
Ik denk dat dit het nadeel is van een turbodrukmeter. Je let er te veel op

Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
ik heb nog logjes van jou auto liggen
die piekte wel gewoon op 1.5 bar hoor. en hij heeft altijd op 1.5 bar gepiekt. dus waarom dat nu niet meer is?
zoals ik het zie. hij gaat misschien ergens lekken omdat plastic delen van de motor warm zijn? ik weet zeker dat hij een stuk minder snel aanvoelt.
maar je hebt gelijk. je gaat er inderdaad op letten

zoals ik het zie. hij gaat misschien ergens lekken omdat plastic delen van de motor warm zijn? ik weet zeker dat hij een stuk minder snel aanvoelt.
maar je hebt gelijk. je gaat er inderdaad op letten
Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
Ja klopt hij piekt wel 1.5 maar daarna zakt hij terug naar een 1.3~ bar.
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken. Of hij nou:
- 1.5 bar piekt en terugregeld naar 1.3 bar
- 1.3 bar continue vasthoud
Uitkomst blijft hetzelfde, aldus het vermogen (theoretisch).
Je kan toch ook je meter zo zetten dat hij bij 1.5 bar piept? Probeer dat anders is, misschien zie jij net die 1.5bar piek niet want je moet natuurlijk ook op de weg letten.
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken. Of hij nou:
- 1.5 bar piekt en terugregeld naar 1.3 bar
- 1.3 bar continue vasthoud
Uitkomst blijft hetzelfde, aldus het vermogen (theoretisch).
Je kan toch ook je meter zo zetten dat hij bij 1.5 bar piept? Probeer dat anders is, misschien zie jij net die 1.5bar piek niet want je moet natuurlijk ook op de weg letten.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald
dat doet hij dus niet meer. heeft hij wel gedaan. het is natuurlijk ook waar hij de druk meet. je turbo moet wel veel meer moeite doen op zn druk te halen/vast te houden als je een lek hebt. ook al haal ik de 1.3 bar wel. ik merk wel degelijk dat hij minder vermogen heeft.
Klopt de meter staat zo ingesteld. hij heeft nog geen een keer gepiept. op de snel weg kan je overigens makkelijk testen of hij piekt of niet. ik kan het duidelijk zien op de meter. vind het raar dat hij s' ochtend met een redelijk warme motor zn druk haal 3 x achter elkaar. en als de motor warm is niet meer. dit heeft hij nooit gedaan.
Klopt de meter staat zo ingesteld. hij heeft nog geen een keer gepiept. op de snel weg kan je overigens makkelijk testen of hij piekt of niet. ik kan het duidelijk zien op de meter. vind het raar dat hij s' ochtend met een redelijk warme motor zn druk haal 3 x achter elkaar. en als de motor warm is niet meer. dit heeft hij nooit gedaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten