Om het probleem voort te zetten die ik beschreef in mijn voorsteltopic, hierbij een aparte topic.
Ik heb 2 weken geleden mijn auto laten chippen bij Unlimitedtuning incl. testbank.
Origineel kwam er 190PK/270NM~ uit (vaag). Na een eerste chippoging, kwam er 217PK uitgerold. Hij heeft verder nog wat waardes zitten veranderen en na een half uur kwam er 230PK/380NM uitgerold (maximale waardes uit 3 runs).
Er is toen een samen een testritje gedaan en alles leek in orde. Ik was natuurlijk wel teleurgesteld in het lage vermogen, maar er werd vertelt dat dit wel hoger zou uitvallen na het inleercyclus van het ECU en met oct 98 (had noodgedwongen 95 getankt). Er werd vertelt dat dit het vermogen is wat hij eruit kon halen en ik was (teleurgesteld) vertrokken. Ik had namelijk gehoopt dat het zelfs hoger zou uitvallen dan de geadverteerde 245PK/375NM; in het (overvolle) gastenboek zaten namelijk veel mensen (met een andere auto) bij waarbij de waardes wel hoger waren dan geadverteerd.
Op de snelweg testte ik wat en al gauw viel mij op dat de DSG bak raar schakelde van 5 naar 6 in lage toeren. Wat mij wel opviel is dat wanneer ik volgas rond de 2,5k toeren (trekkracht piekpunt) van 5 naar 6 schakel (DSG), dat hij raar deed; hij klimt eerst hoger in toeren en zakt dan verder, alsof hij slipt.
Heb ze gebelt met het verhaal en mocht even terugkomen. Hij heeft toen even nogmaals getest, maar heeft dit keer elke keer geschakeld tussen 2000 en 3000t/pm. Van 5 naar 6 was duidelijk dat er iets niet klopte, en bij de andere versnellingen zag je dit ook licht voorkomen als je het vaak genoeg herhaalde.
De tuner heeft mij vertelt dat hij hier niets mee kon doen, behalve het vermogen wat verminderen. Dit zie ik natuurlijk niet als oplossing en ben niet akkoord gegaan. Hij was stellig dat het niet aan de chip, maar aan de DSG software lag. Hij wist wel een adres waar ik dit kon laten fixen d.m.v. een software upgrade van de DSG. Hier ben ik ook niet mee akkoord gegaan.
Ik zit dus uiteindelijk met een vermogen wat niet geadverteerd was (oké, origineel was hij wel 190PK) en met een DSG wat niet correct functioneert.
Kort samengevat:
- Gebeurt alleen op volgas schakelen
- Tussen 2000 en 2500t/pm merk je dit het beste (volgens de uitdraai het NM piekmoment)
- Schakelt dus niet strak zoals in andere versnellingen, je voelt echt even een "loos" moment
Uitdraai:

Video's:
http://youtu.be/gIFgKMIdBPs
http://youtu.be/G8SFnU5mqqs
http://youtu.be/6iS3FAILwkQ
Kan iemand dit onderbouwen? Ik zou graag met argumenten naar de tuner terug willen gaan om het eventueel te laten maken, maar zou het liefst mijn geld terug willen. Weet nu wel waar ik heen moet !!