Hoe ziet een divertervalve er uit?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door Timvgti »

Bij een ED30 is het idd nog veel simpeler.
Is er toevallig ook een handleiding/how voor bij een 'gewone' GTI?
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door s3. »

Zojuist bij de dealer geweest om een nieuwe te bestellen. Etka kon geen D revisie vinden, alleen een G. Heb deze maar bestelt. Welke zou beter zijn voor een gechipte auto?
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door Crokko »

s3. schreef:Zojuist bij de dealer geweest om een nieuwe te bestellen. Etka kon geen D revisie vinden, alleen een G. Heb deze maar bestelt. Welke zou beter zijn voor een gechipte auto?
Dit is het nummer:
06H 145 710 D
Afbeelding
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door s3. »

Ah inderdaad, wist even niet dat er nog een letter anders was. Gelijk even gebelt en die konden ze wel vinden. Hij gaat de importeur bellen om te kijken of mijn bestelling gewijzigt kan worden. 06F145710G had ik hiervoor bestelt, volgens mij voor een andere chassis (F).

//Er werd gebelt dat de bestelling is gewijzigd, maar wel met de opmerking dat deze niet voor mijn auto is bedoelt en de vraag of ik het zeker weet. Heb vertelt dat het gewoon zou moeten passen. Waarschijnlijk te maken met het feit dat mijn auto niet goed in het systeem staat (kenteken resultaat is een passat om vervolgens het chassisnummer te kopiëren :? Waarschijnlijk omdat de auto ingevoerd is).
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door MkVI Nmgn »

Waarschijnlijk bedoelen ze dat het onderdeel nummer van een Passat komt ;)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door wehoo »

In Etka wordt de term: uitschakelklep gebruikt.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door s3. »

Ja inderdaad, heb dat ook aangegeven en werd ook gevonden, maar dan alleen de G variant net als bij mij in Etka 7.2. Volgens mij ligt het aan de versie, want een alternatief laat hij niet zien (D).
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door wehoo »

Je vorige nummer met H en G types worden ook aangegeven voor de BWA en BPY motoren. Zie Etka plaatje.
(staat los van de Etkaversie maar is afhankelijk van de Etka-updates.)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door Timvgti »

De G is met rubberen membraam maar dan wel sterker/beter dan de oudere C versie.
De D versie is een plastic piston versie. Die scheurt dus sowieso niet.
Allen zijn onderling uitwisselbaar.
De D versie kan het meeste tegen hogere druk. Dus meest interessant voor mensen met ko4 en grotere turbo's.
De G versie schijnt dan weer sneller/vlotter te reageren dan de D versie.
Sommigen zweren bij de G, anderen bij de D.
Feit is dat ze iig sterker zijn dan de oudere versies.
Aan de andere kant is het zonde van het geld als je met vcds een log van je boost kan maken en daarbij ziet dat je je volledige druk haalt. Dan is je huidige DV niet perse aan vervanging toe.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door MkVI Nmgn »

Waar praten we over €60,-
We rijden wel een auto van minimaal 15.000 en dan kan er €60,- niet vanaf ? :lol:
Ik zal lekker voor de D versie gaan weet je zeker dat die niet scheurt,
En een G versie heb ik ook al kapot gezien dat die compleet los gekomen was.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door s3. »

Fysieke verschil tussen de twee wist ik inderdaad al. Volgens mij merk je bijna niets in de praktijk qua performance tussen D en G. Persoonlijk kies ik dan voor de zekerheid van de D.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb met een G en een D gereden merkte totaal geen verschil.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door Timvgti »

Tonnie je hebt gelijk hoor. Het gaat idd 'maar' om 60 euro en de gezondheid van de auto is het allerbelangrijkste.
Ik bedoel alleen dat er mogelijkheden zijn om de dv te testen, zodat je weet of hij wel of niet gescheurd is. Als hij niet gescheurd is hoef je hem ook niet te vervangen. Je vervangt toch ook niet je banden als ze nog 7mm profiel hebben.
Aan de andere kant kan preventief vervangen natuurlijk nooit kwaad.
Back om topic: ik denk dat wij allen eruit zijn dat de D versie in alle gevallen de beste keus is.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door Crokko »

MKV Nmgn schreef:Waar praten we over €60,-
We rijden wel een auto van minimaal 15.000 en dan kan er €60,- niet vanaf ? :lol:
Ik zal lekker voor de D versie gaan weet je zeker dat die niet scheurt,
En een G versie heb ik ook al kapot gezien dat die compleet los gekomen was.
+1
Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door Renekesgti »

Even een klein schopje van dit topic. Ik heb de laatste tijd dat mijn GTI een hoge piep geeft bij het vol door accelereren. Na de vorige keer de LMM recht te hebben gezet heeft dit niet geholpen, deze stond een beetje scheef na demontage carbonio. Ik vraag me af of wellicht de Diverter Valve, (waarschijnlijk nu G-type) een probleem vormt. Iemand een idee?

Dus nu is de vraag, zal ik een 710D type monteren of gewoon accepteren dat de hoge piep door de Carbonio komt... Volgens mij had Erwin inmiddels ook de piep.
Hij begint ermee op 4.000RPM en ergens rond 5200rpm is de piep weg.

Gr. René.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door MkVI Nmgn »

Renekesgti schreef:Even een klein schopje van dit topic. Ik heb de laatste tijd dat mijn GTI een hoge piep geeft bij het vol door accelereren. Na de vorige keer de LMM recht te hebben gezet heeft dit niet geholpen, deze stond een beetje scheef na demontage carbonio. Ik vraag me af of wellicht de Diverter Valve, (waarschijnlijk nu G-type) een probleem vormt. Iemand een idee?

Dus nu is de vraag, zal ik een 710D type monteren of gewoon accepteren dat de hoge piep door de Carbonio komt... Volgens mij had Erwin inmiddels ook de piep.
Hij begint ermee op 4.000RPM en ergens rond 5200rpm is de piep weg.

Gr. René.
Hey René!
waarschijnlijk komt de piep van je Carbonio of van de Catch can ik en er Staffpride hebben dit piepen ook gekregen na dat de Catch can erop gezet is :roll:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door Renekesgti »

MkVI Nmgn schreef:
Renekesgti schreef:Even een klein schopje van dit topic. Ik heb de laatste tijd dat mijn GTI een hoge piep geeft bij het vol door accelereren. Na de vorige keer de LMM recht te hebben gezet heeft dit niet geholpen, deze stond een beetje scheef na demontage carbonio. Ik vraag me af of wellicht de Diverter Valve, (waarschijnlijk nu G-type) een probleem vormt. Iemand een idee?

Dus nu is de vraag, zal ik een 710D type monteren of gewoon accepteren dat de hoge piep door de Carbonio komt... Volgens mij had Erwin inmiddels ook de piep.
Hij begint ermee op 4.000RPM en ergens rond 5200rpm is de piep weg.

Gr. René.
Hey René!
waarschijnlijk komt de piep van je Carbonio of van de Catch can ik en er Staffpride hebben dit piepen ook gekregen na dat de Catch can erop gezet is :roll:
Tonnie, de piep zat er al in voordat ik de Catchcan plaatste. Uitgesloten dus dat de catchcan de boosdoener is. ;)
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door staffpride »

Bij mij is het na de catch can gekomen, heb een mail uitstaan naar forge.

Hij lekt bij mij ook olie bij het knietje van de africa plate
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door JimmyGTI »

Weet bijna zeker dat het de Carbonio is. Heb het zelf ook wel eens, na het aandraaien en beetje spelen met de carbonio is het al een stuk minder bij mij.

maar dit hebben we toch al eens eerder besproken René als ik me niet vergis?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
silverstar
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 dec 2012, 14:41
Type auto: mk5gti

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door silverstar »

Ik heb ook ff een vraagje jongens wat doet zo een een forge afblaas dv die je meteen op je eigen dv zet (mk5gti)?
Maakt die een afblaas geluid is het goed voor je auto of is het een af te raden?
Ben van plan om zo een D versie erop te zetten met zo een forge (driehoekige ding sorry kom ff niet op de naam :? )
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door Stefz0r »

Forge DV spacer
Geen ervaring mee...

YT:
http://www.youtube.com/watch?v=EJhg641EnfI
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door GolfL »

Heb er een op zitten. Had mijn ED30 zo gekocht (met een forge spacer). Het is leuk dat het erop zit, maar had het zelf niet gekocht.

En of het goed is? Ik rij er zelf al +- 30.000km waarvan 20.000 met stage 2 :mrgreen:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3577
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door NICO! »

Kan je het ook horen als je DV kapot is?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door superdave »

Ik heb altijd wel vermogen, maar ik heb het idee dat ik niet altijd evenveel vermogen heb. Kan het aan de DV liggen?
BJ eind 2008 en inmiddels 173.000km gepasseerd!
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Bericht door KlouxOne »

superdave schreef:Ik heb altijd wel vermogen, maar ik heb het idee dat ik niet altijd evenveel vermogen heb. Kan het aan de DV liggen?
BJ eind 2008 en inmiddels 173.000km gepasseerd!

dat kan zeer zeker. haalt de auto zn gevraagde turbodruk wel?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten