Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Ik wil echt niet onnodig alweer een topic openen over veiligheidsmaatregelen.
Wat ik wel graag zou willen is dat er forumleden dit topic zien en hun ervaring mailen.
M.a.w. Ik heb nu na zo een 3 weken werkelijk het hele forum doorgelezen (leuk tijdverdrijf)
en ben werkelijk NIEMAND tegengekomen als een "user" van Construct of Bearlock de twee welke ze aanbieden...
ik ga hem dus wel aanschaffen (week 43/44) en zal ook mijn praktijkervaring melden...
Ik hoop wel dat er forummers zijn die op hun beurt mij ook kunnen inlichten...
Ik zou bv graag willen weten of de sleutel blijft "kleven" aan een magneetstrip en ook of de sleutel in geopende toestand in het slot dient te blijven....mocht dat laatste het geval zijn heeft de bijrijder er geen hinder van...?
En wat is de comfort-factor, hij zit nl. Uit het zicht van de bestuurder dus hoe makkelijk gaat hij open en dicht als je vanuit de bestuurdersstoel wilt unlocken en wegrijden....
Ik zag nl. Op de Pascari site dat ze "geknoeid" hadden met het promo filmpje....de dame deed het slot open maar er waren zichtbaar beeldjes tussenuit gehaald om het een snel(ler) proces te doen laten lijken...
Heb sinds oktober 2011 een Bearlock en ik moet zeggen dat het prima werkt. Tijdens het rijden/schakelen merk je niets van de aanwezigheid van de Bearlock. Als ik het goed heb bestaat de Bearlock uit een metalen framewerk die ze bevestigen onder je console, je ziet er dus niets van. Het enige dat je ziet is een slot tussen je handrem en versnellingspook (in het geval van een Golf V). Je krijgt dus een extra sleutel. Je parkeert de auto, zet de versnelling in de achteruit en je drukt het slot in (hier heb je niet de bearlock sleutel voor nodig). Werkt allemaal heel soepel en alles is volledig onderhoudsvrij. De sleutel blijft er tijdens het rijden dus niet in zitten. Tijdens het rijden als de Bearlock van het slot is zie je eigenlijk alleen een cilinder van zo'n 2cm hoog.
Dit alles voor een Golf V handgeschakeld uit 2008. Ik weet niet hoe het werkt bij andere types Golf, maar zal in principe hetzelfde zijn neem ik aan. Kans bestaat alleen dat bij jou het slot/cilinder aan de passagierskant zit dat durf ik niet echt te zeggen.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Dat is ook de locatie bij een Golf mk5 indien je dsg hebt (zijkant).
Ikzelf heb hem ook al geruime tijd (Bearlock) en ben er zeeeer tevreden over. Ik heb een keycord aan de sleutel gedaan. Deze hang ik om de dsg-pook en laat de sleutel tijdens het rijden, in het slot zitten. Zodra ik de dsg in de P stand zet zie ik dus het(golf gti) keycord en vergeet ik nooit de bearlock sleutel om te draaien en eruit te halen.
Bj aanschaf veel onderzoek gedaan naar bearlock vs construct. Gesproken met bearlock importeur nederland , films en reviews gezien, etc.
Ik wil de discussie hier niet wéér starten en pascari niet als sponsor van consruct hier in de weg zitten, maar ik koos met overtuiging voor de Bearlock!
Die tip van een keycord is ook wel slim want je ziet alleen de sleutel in de cylinder snel over het hoofd.
Discussie over 2 merken is inderdaad niet waar ik naar toe wil, het gaat meer om de praktijkervaring met een DSG slot.
Nu weet ik dat Construct het slot zelf inbouwt en dat Bearlock daarvoor inbouwstations heeft...dus eigenlijk gewoon bij diverse dealers van autos en of campeerwagens.
Zitten ze bij jullie netjes ingebouwd......ik zou namelijk wel willen dat iemand met ervaring zo een slot inbouwt en niet alleen het een keer bij een camper heeft gedaan.
Het lijkt mij overigens wel anders waren jullie er wel over begonnen.
Ik heb m'n bearlock in laten bouwen door Circuit van Hagen in Naaldwijk. Toen ik hem heb laten inbouwen had de monteur er al aardig wat ervaring in. Het is nu een jaar later dus ik neem aan dat z'n ervaring inmiddels wel is uitgebreid. Ziet er netjes uit en goed afgewerkt.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Ik heb van "Bearlock" vernomen dat als ik voor ze kies en mijn dealer welke de auto aflevert met hen contact op neemt dat het prima in orde kan komen. Ik hou jullie op de hoogte.
maar ik zag laatst een golf 6 gti (handbak) en daar zat het ''bearlock'' slot in de pook hoes (helemaal aan de rechterkant)
terwijl die bij de dsg aan de passagiers kant zit
iemand een foto van een golf 6 gti handbak met bearlock?
als dat zo gemonteerd word is dat echt heel lelijk
Dit is de eerste keer dat ik een slot van een bearlock in een pook hoes zie. Ik heb ook een handbak en de slot is netjes gemonteerd aan de passagiers kant.
Ik heb een Golf 6 gti, DSG, en heb morgen een afspraak staan voor een Bearlock. Heb het een en ander gelezen op het forum, en tóg bijna wel een vereiste voor de GTI.
Enkel heb ik een vraagje, krijg je er eigenlijk een certificaat bij?
En krijg je er Bearlock raam stickers bij? En zoja, is het verstandiger om deze stickers erop te plaatsen of juist niet?
justin--92 schreef:Ik heb een Golf 6 gti, DSG, en heb morgen een afspraak staan voor een Bearlock. Heb het een en ander gelezen op het forum, en tóg bijna wel een vereiste voor de GTI.
Enkel heb ik een vraagje, krijg je er eigenlijk een certificaat bij?
En krijg je er Bearlock raam stickers bij? En zoja, is het verstandiger om deze stickers erop te plaatsen of juist niet?
Yes je krijgt er een certificaat bij ( later verstuurd naar huis adres ) en nog 2 extra sleutels 1 sleutelhanger en 2 raamstickers.
Ik heb ze erop geplakt zo erg storend vind ik ze niet en een bief die ziet ze ook gelijk.
KnuffelTurk schreef:Yes je krijgt er een certificaat bij ( later verstuurd naar huis adres ) en nog 2 extra sleutels 1 sleutelhanger en 2 raamstickers.
Ik kreeg de raamstickers er niet gelijk bij. Die kreeg ik pas toegestuurd op het moment dat ik een formulier had ingevuld en opgestuurd met wat persoonlijke gegevens en serienummer e.d. van m'n ingebouwde Bearlock. Je krijgt ze dan we redelijk snel opgestuurd , duurt een paar dagen.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Certificaat krijg je volgens mij alleen als het door een bearlock erkend inbouw station is. Die staan btw op desite van bearlock. Raamsticker wworden later per post opgestuurd. En het certificaat kreeg ik via mijn volkswagen dealer als mede inbouw bedrijf.
Ik heb ook de auto bij de dealer van een bearlock laten voorzien. Die heeft het door een erkend extern bedrijf laten doen. Certificaat zit erbij, maar geen stickers. Zal dan nog wel via de post komen.
Wel 3 sleutels en een sleutelhanger.
Ik heb het verleden week laten monteren bij een VW dealer in Rotterdam.
Toen ik thuis kwam ben ik erachter gekomen dat wanneer het systeem op slot staat ik toch een beetje speling had.
Zoveel speling dat ik de pook in de R kreeg.
Bearlock gebeld en die vertelde dat dat absoluut niet de bedoeling was.
Dealer wilde er eigenlijk niet aan, was normaal een beetje speling.
Heb aangedrongen dat hun toch bearlock even raadpleegden en inderdaad het hoorde niet.
Ik ga de auto zo weer ophalen, maar is het gebruikelijk terwijl je sleutel in het contact staat je de versnellingspook kunt bewegen?
Het gaat om een DSG bak.