Hallo,
ik heb hier nog een oude set velgen (18*8.5J) liggen die ik misschien wat ga opknappen om als winterset te gebruiken.
Ik had graag de voorste velgen wat laten afdraaien omdat deze net buiten komen aan de voorkant.
Heeft iemand een idee welke et-waarde je minimum moet hebben zonder dat deze aanlopen (225/40/18 band)?
Weet er trouwens iemand of het prijsverschil tussen 17" en 18" winterbanden groot is?
Misschien verkoop ik dan gewoon die 18" velgen en kijk ik voor een 17" setje.
Gr
minimale et-waarde 18*8.5J op een VI
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
minimale et-waarde 18*8.5J op een VI
Golf VI GTI
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: minimale et-waarde 18*8.5J op een VI
Bij 8,5J is et 45 wel ideaal , 48 kan ook nog . Niet hoger want dan komt de velg tegen de veerpoot aan . Lager dan 45 moet je eigenlijk ook niet gaan omdat hij dan weer verder naar buiten komt wat als resultaat heeft (zeker bij verlaging ) Dat hij snel gaat aanlopen aan de spatbord rand. Ook heeft een lage et optisch nadelen omdat de auto hoger lijkt des te meer het wiel naar buiten komt . Dit is natuurlijk ieder zijn eigen smaak . En 18 inch is zeker een stuk duurder dan 17 inch . Het is maar wat het je waard is . Ik zelf gebruik gewoon de denver (17 inch) als winter velgen . Ziet er beter uit dan stalen velgen in 16 inch en is betaalbaar .
- Glenne
bedankt chris.
momenteel is het et45 en vooraan komt dit echt buiten het spatbord (enkele mm). in belgië durven ze wel eens moeilijk doen op de autokeuring als ze dit zien.
misschien laat ik er 3mm af draaien ofwel kijk ik voor een 17" setje denvers en verkoop ik die 18" set.
momenteel is het et45 en vooraan komt dit echt buiten het spatbord (enkele mm). in belgië durven ze wel eens moeilijk doen op de autokeuring als ze dit zien.
misschien laat ik er 3mm af draaien ofwel kijk ik voor een 17" setje denvers en verkoop ik die 18" set.
Golf VI GTI
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Ja lager dan 45 wil je echt niet . Maar ik zou idd kijken voor een setje denver velgen . Die zie je vrij veel te koop voor niet veel geld. En de winterbanden zijn een stuk voordeliger. Als je de velgen wil laten afdraaien let dan wel op, dit is niet bij iedere velg mogelijk .
Ook ik zou voor de winter niet groter gaan dan 17".
Dit omdat de winterbanden aanzienlijk goedkoper zijn, je in de winter wat meer comfort hebt en je eventueel ook beter/makkelijker sneeuwkettingen kan omleggen.
Ikzelf heb bewust gekozen voor een nieuwe set 16" zwarte stalen velgen met Conti Wintercontact TS-830 banden (205 breed, want in de winter is smaller vaak beter) gekozen.
Deze liggen nog nieuw in mijn schuurtje te wachten tot november. Dan gaan ze eronder.
Heb er ook nog originele VW wieldoppen bij, maar denk dat ik die er niet op doe.
Ergens vindt ik het in de winter namelijk wel dik staan -> zwart staal!
Verder is staal natuurlijk ook het prettigste met pekel/vies weer.
Ook is het dan weer extra mooi als je aan het einde van het winterseizoen weer mooie 17, 18 of 19 inch aluminium velgen eronder zet.
De conti's (zowel mijn TS830's als dit jaar de TS850's) zijn steeds de beste keus!
http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentes ... R-15T.html
http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentes ... 3godyWEAFw
Dit omdat de winterbanden aanzienlijk goedkoper zijn, je in de winter wat meer comfort hebt en je eventueel ook beter/makkelijker sneeuwkettingen kan omleggen.
Ikzelf heb bewust gekozen voor een nieuwe set 16" zwarte stalen velgen met Conti Wintercontact TS-830 banden (205 breed, want in de winter is smaller vaak beter) gekozen.
Deze liggen nog nieuw in mijn schuurtje te wachten tot november. Dan gaan ze eronder.
Heb er ook nog originele VW wieldoppen bij, maar denk dat ik die er niet op doe.
Ergens vindt ik het in de winter namelijk wel dik staan -> zwart staal!
Verder is staal natuurlijk ook het prettigste met pekel/vies weer.
Ook is het dan weer extra mooi als je aan het einde van het winterseizoen weer mooie 17, 18 of 19 inch aluminium velgen eronder zet.
De conti's (zowel mijn TS830's als dit jaar de TS850's) zijn steeds de beste keus!
http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentes ... R-15T.html
http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentes ... 3godyWEAFw
- Glenne
Bedankt voor jullie bijdrage.
Conclusie: oude 18" set verkopen en 17" denver zet proberen op de kop tikken
Mocht iemand een setje te koop weten staan mag je dit altijd (via pm) laten weten, maar ga er wel niet naar het noorden van NL om rijden aangezien ik uit Belgë kom
Conclusie: oude 18" set verkopen en 17" denver zet proberen op de kop tikken

Mocht iemand een setje te koop weten staan mag je dit altijd (via pm) laten weten, maar ga er wel niet naar het noorden van NL om rijden aangezien ik uit Belgë kom

Golf VI GTI