Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik wil iig graag als toeschouwer komen(moet ik natuurlijk wel kunnen die dag) ook heb ik interesse in het verwijderen van de kat. Maar wacht de prijs nog wel even af. Het lijkt mij iig heel gezellig!
Jammer dat er geen extra geluid/plofjes bij jou zijn!
Ik had begrepen van anderen dat er weldegelijk een verschil in geluid en ook zeer zeker in performance (langer vasthouden bij hogere toeren) te merken was...
Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
Ik ben van mening dat het geluid onder bij de kat wat duidelijker te horen is.
Je moet niet denken dat het een wereld van een verschil is
kwa performance kan ik niks zeggen omdat mijn chiptuning is verwijderd.
Voor de kat-mod had ik dus een chiptuning en erna niet meer.
Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Zelfde ervaring hier. Dacht precies hetzelfde als jou.
Als de monteur dit voor het eerst gaat doen, dan zal het wat tijd in beslag nemen (1,5uur, demonteren duurt lang). Als het dan €150,- gaat kosten, dan zou ik liever doorsparen voor een aftermarket DP. Het is dat ik het met tegendienst "gratis" kon laten doen.
Als je dit voor het chippen uitvoert, dan denk ik dat je tuner hier wel beter op kan inspelen dan dat je het achteraf laat doen.
RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?
De kat is na de tuning verwijderd. De gti was al gechipt toen ik de info op het forum las anders had ik het omgedraaid.
RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?
De kat is na de tuning verwijderd. De gti was al gechipt toen ik de info op het forum las anders had ik het omgedraaid.
Ach jee, ja zo kan het soms lopen. Net even anders als je misschien had gewild.
Chris5gti schreef:Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
In absolute zin krijg je er natuurlijk geen vermogen bij (het maximum is afgeregeld), maar wel wordt het opspoelen van de turbo beter (lees sneller), hierdoor zal de auto vlotter oppakken en sneller in toeren klimmen. Verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar het is wel merkbaar. Wat Rob ook vertelde, als je ziet waar de uitlaatgassen doorheen moeten worden gesperst bij de 1e kat, dan zou je eigenlijk veel meer resultaat verwachten.
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend ).
ik heb eventueel nog een orginele downpipe liggen van een ed30 van 2007.. voor degene die zijn uitlaat orgineel wil laten.. ik doe er niks mee dus als ik iemand een plezier mee kan doen voor een symbolisch bedrag mag die weg
Edition30 schreef:
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend ).
... helaas is bij mij de brabbel (bijna verdwenen na het verpulveren van de kat)minder geworden na gas loslaten (prettig dat ik nu een veel beter alternatief heb: .. de mk1 )
Chris5gti schreef:Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
In absolute zin krijg je er natuurlijk geen vermogen bij (het maximum is afgeregeld), maar wel wordt het opspoelen van de turbo beter (lees sneller), hierdoor zal de auto vlotter oppakken en sneller in toeren klimmen. Verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar het is wel merkbaar. Wat Rob ook vertelde, als je ziet waar de uitlaatgassen doorheen moeten worden gesperst bij de 1e kat, dan zou je eigenlijk veel meer resultaat verwachten.
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend ).
Die brabbel is wat ik ook bedoel
Ik heb geen DSG misschien dat dat het verschil maakt ?