Ik wil iig graag als toeschouwer komen(moet ik natuurlijk wel kunnen die dag) ook heb ik interesse in het verwijderen van de kat. Maar wacht de prijs nog wel even af.
BZB/Hans Sloot open kat dag 2012!!!
Re: BZB/Hans Sloot open kat dag 2012!!!
Goed idee jongens!!
Ik wil iig graag als toeschouwer komen(moet ik natuurlijk wel kunnen die dag) ook heb ik interesse in het verwijderen van de kat. Maar wacht de prijs nog wel even af.
Het lijkt mij iig heel gezellig!
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
Jammer dat er geen extra geluid/plofjes bij jou zijn!
Ik had begrepen van anderen dat er weldegelijk een verschil in geluid en ook zeer zeker in performance (langer vasthouden bij hogere toeren) te merken was...
Ik had begrepen van anderen dat er weldegelijk een verschil in geluid en ook zeer zeker in performance (langer vasthouden bij hogere toeren) te merken was...
-
MatthijsGTI
- Type auto: Golf ED30
Zou bij deze dag ook Graag als (enthousiaste) toeschouwer aanwezig zijn!:)
Groeten,
Matthijs
Groeten,
Matthijs
- Patrick B
- Type auto: Golf MK5 GTI
Mocht het zover komen bij jd en hans denk ik wel dat ik mijn auto laat chippen die bewuste dag
Groetjes Patrick
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Hier ook interesse in een jd chip. Ligt aan de omstandigheden...
Golf 5 GTI RED
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
Ik ben van mening dat het geluid onder bij de kat wat duidelijker te horen is.
Je moet niet denken dat het een wereld van een verschil is
kwa performance kan ik niks zeggen omdat mijn chiptuning is verwijderd.
Voor de kat-mod had ik dus een chiptuning en erna niet meer.
Je moet niet denken dat het een wereld van een verschil is
kwa performance kan ik niks zeggen omdat mijn chiptuning is verwijderd.
Voor de kat-mod had ik dus een chiptuning en erna niet meer.
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Groet RobvR
Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.

Zelfde ervaring hier. Dacht precies hetzelfde als jou.RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Als de monteur dit voor het eerst gaat doen, dan zal het wat tijd in beslag nemen (1,5uur, demonteren duurt lang). Als het dan €150,- gaat kosten, dan zou ik liever doorsparen voor een aftermarket DP. Het is dat ik het met tegendienst "gratis" kon laten doen.
Als je dit voor het chippen uitvoert, dan denk ik dat je tuner hier wel beter op kan inspelen dan dat je het achteraf laat doen.
- Patrick B
Mijn voorkat is ook leeggehaald ik wil die dag best ruilen met een pijp waar de voorkat nog dicht zit.
Die dag of daar voor laat ik toch een andere downpipe monteren (aftermarket ebay pijpje).
Niet duur en lijkt me ook wel goed.
http://www.ebay.nl/itm/120993228420?ssP ... 1423.l2649
http://www.ebay.nl/itm/221128808032?ssP ... 1423.l2649
De pijp die er nu onder zit is van bouwjaar 2008.
Die dag of daar voor laat ik toch een andere downpipe monteren (aftermarket ebay pijpje).
Groetjes Patrick
- RobvR
De kat is na de tuning verwijderd. De gti was al gechipt toen ik de info op het forum las anders had ik het omgedraaid.Crokko schreef:Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Groet RobvR
Ach jee, ja zo kan het soms lopen. Net even anders als je misschien had gewild.RobvR schreef:De kat is na de tuning verwijderd. De gti was al gechipt toen ik de info op het forum las anders had ik het omgedraaid.Crokko schreef:Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.

- Edition30
- Type auto: Edition 30
In absolute zin krijg je er natuurlijk geen vermogen bij (het maximum is afgeregeld), maar wel wordt het opspoelen van de turbo beter (lees sneller), hierdoor zal de auto vlotter oppakken en sneller in toeren klimmen. Verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar het is wel merkbaar. Wat Rob ook vertelde, als je ziet waar de uitlaatgassen doorheen moeten worden gesperst bij de 1e kat, dan zou je eigenlijk veel meer resultaat verwachten.Chris5gti schreef:Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Ik wil wel met je ruilen hoor. Mijn downpijp komt uit 2009(op kenteken) waar is die van jou leeg gehaald?Patrick B schreef:Mijn voorkat is ook leeggehaald ik wil die dag best ruilen met een pijp waar de voorkat nog dicht zit.
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
- Golddigger
- Type auto: Passat R36
ik heb eventueel nog een orginele downpipe liggen van een ed30 van 2007.. voor degene die zijn uitlaat orgineel wil laten.. ik doe er niks mee dus als ik iemand een plezier mee kan doen voor een symbolisch bedrag mag die weg
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler
Passat R36 2009 335pk/400nm
-
kevin78
@golddigger.. Is deze Downpipe anders dan van een gewone V gti ??
- RobvR
Edition30 schreef:
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend).
Groet RobvR
Die brabbel is wat ik ook bedoelEdition30 schreef:In absolute zin krijg je er natuurlijk geen vermogen bij (het maximum is afgeregeld), maar wel wordt het opspoelen van de turbo beter (lees sneller), hierdoor zal de auto vlotter oppakken en sneller in toeren klimmen. Verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar het is wel merkbaar. Wat Rob ook vertelde, als je ziet waar de uitlaatgassen doorheen moeten worden gesperst bij de 1e kat, dan zou je eigenlijk veel meer resultaat verwachten.Chris5gti schreef:Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend).
Ik heb geen DSG misschien dat dat het verschil maakt ?
- Golddigger
- Type auto: Passat R36
@kevin.. volgens mij is deze gewoon hetzelfde als de gewone idd..
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler