Montage koplampen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Denizle
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:33

Montage koplampen

Bericht door Denizle »

Ik ga mn koplampen vervangen van mijn golf gti mkv, in 1 koplamp zit steeds vocht dus heb 2 z.g.a.n. koplampen aangeschafd.

In dit filmpje staat duidelijk uitgelegd hoe de demontage en montage plaatsvindt. http://www.youtube.com/watch?v=1ryUllFJoVg

Het enige wat mij nog onduidelijk is, is dat volgens mij de koplampen opnieuw gericht moeten worden!!! Hier wordt in het filmpje ook niet over gesproken.


Kan iemand dit bevestigen? En zoja, hoe kan je de koplampen nastellen?
Het betreft hallogeen koplampen.

B.v.d.
Werner
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:53
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Arnhem

Re: Montage koplampen

Bericht door Werner »

In de praktijk zul je ze zeker moeten richten. Om dit 100% goed te doen zul je het door een garage moeten laten doen. Voor zo'n 95% goede afstelling is er een foefje die ik ook gebruikt heb:

1) voor het demonteren van de 'oude' koplampen moet je de auto op een plek neerzetten vlakbij een vaststaand verticaal vlak (bij mij de garagedeur)
2) zet de lampen aan en markeer de bovenste randen van de lichtbundel met schilderstape op het verticale vlak
3) demonteer de oude koplampen en monteer de nieuwe. Zorg er ondertussen voor dat je de auto NIET verplaatst, iets zwaars in de kofferbak legt, etc.
4) zet de nieuwe lampen aan en stel deze zo af dat de bovenste randen van de lichtbundel exact op de markeringen van het verticale vlak schijnen als ervoor

In de praktijk zal een garage hier niet of nauwelijks aan bij moeten stellen en heb je dezelfde lichtafstelling als je hiervoor had (als hiervoor fout was, heb je deze natuurlijk ook fout, maar daar ga ik even niet van uit).

Succes!

Gr. Werner
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Denizle
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:33

Re: Montage koplampen

Bericht door Denizle »

Bedankt voor de tip Werner,

Beter is idd om naar de garage te gaan, maar heb nu weinig tijd om weer door die administratieve molen te gaan( en geen zin en daar heb ik mn redenen voor).

Bedoel je in regel 4 met handmatig afstellen, van binnen uit de draaiknop(hoogteverstelling) verdraaien?

Kun je aan de unit dus de koplamp zelf niets verstellen?

Groet
Werner
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:53
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Arnhem

Re: Montage koplampen

Bericht door Werner »

Met regel 4 bedoel ik de verstelling op de lampunit zelf. Binnenin de auto gewoon alles laten zoals het staat.
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten