Heb nu +- 3 weken mijn KW v1 inox schroefset onder mijn GTI. Deze set is 2e hands, en heeft +- 5~10 k km op zitten. Ook komt de set van een Golf 6 gti af, maar dit is gewoon hetzelfde.
Nu is sinds de montage al het probleem dat mijn set "kraakt", "clunkt". Net alsof de veer onder spanning staat.Het geluid komt vooral voor als ik wegrij bij het parkeren, ga parkeren, of wat ruwere asfvalt wegen met +- 5~10km/h. Bij snelheden van 50km/h of 120km/h hoor ik niks. Je hoort het ook een beetje geluid maken bij het nemen van een drempel/putdeksel (ook weer bij langzaam/ sturend rijden). Op een klinkerweg met 30km/h hoor je weer niks...
Wat er al uitgesloten/gecontroleerd is:
-Veerpootlager (voordat de set is gemonteerd was het goed, en de veer draait zonder problemen rond)
-Homokineet(getest op een parkeerplaats, vol insturen en dan vooruit/achteruit, geen knakken)
-Wiellager (geen speling)
-Stabilisatorstanrubbers zijn goed + ingespoten (net zoals alle andere rubbers)
-Andere wielen (aanlopen is het dus niet)
-Aandrijfas op aanlopen (mensen met air rijden lager, en zonder problemen, wel gecontroleerd iig)
-Stukje rubber tussen de veerspiraal voor het "klappen" van de veerspiraal op te vangen onderling
Nu zat ik net de handleiding op internet is door te lezen. En kwam dit tegen:

De kunstof ring die ik gemarkeerd heb met rood. Die zat bij de 2ehands set er niet bij..., oftewel die is niet gemonteerd!... Of zorgt die ring alleen voor dat de bumperstop wat eerder geraakt kan worden?
Ook zag ik dit:

Tijdens de montage vond ik het vreemd dat de zwarte ring gewoon "kaal" tegen het chassis kwam. Dus hebben we hier een stukje rubber (dun van +- 2mm) tussen gedaan (geknipt in een cirkel met gat erin). Zou dit ook geluid kunnen maken? Al lijkt mij dit sterk,
Zou dit het probleem kunnen veroorzaken?
Mvg,