Hoe ziet jullie winter-modus eruit?!
Re: Hoe ziet jullie winter-modus eruit?!
16 inch staal voor de winter, laatste jaar want komen grotere remmen op.
-
Wel met koud water he, warm water schijnt de reactie van pekel alleenm aar te versnellen!MKV Nmgn schreef:+1staffpride schreef:Invetten met vaseline?
Dan blijft al je vuil er aan plakken.
Zou ze dan wat vaker wassen/afspuiten in de winter(lees pekel) periode, dan kan het er ook niet invreten
Ik spuit elke week 2x de wielen af en de auto
Je kan ze ook inspuiten met blanke tectiel. Deed ik vroeger met mijn motoren ook en dat bleef ook goed, na de winter ochtendje poesten en weer als nieuw

-
- Type auto: Golf VII GTI Perf.
Wintermodus 17 inch RS4 met Vredestein winterbanden!!

- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Deze winter blijft de GTI lekker binnen. Behalve op mooie dagen zonder regen/sneeuw of andere troep.
18 inch Watkins Glenn ED35 (antraciet) velg zomer, 17 inch Denver voor de winter met TS830 bandjes.
18 inch Watkins Glenn ED35 (antraciet) velg zomer, 17 inch Denver voor de winter met TS830 bandjes.
- Tino
- Type auto: Scirocco MK3
205/40-17 Dunlop SP wintersport 4 op de standaard alu 7X17 mooi stil en goed in de regen 

Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
Mijn winterbanden en velgen, Dunlop Wintersport met Audi S6 velgen, rolt wel aardig

Dit weekend al kans op winterse buien hoorde ik!
Tijd om de steelies op te poetsen
Tijd om de steelies op te poetsen

- gol5ive
- Type auto: Golf VII GTI PP
18" Team Dynamics Pro Race 1.2 met Dunlop winterbanden.

Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Hoi John,
Wat een mooie combinatie! Echt gaaf. Ben benieuwd hoe het eruit ziet in het echie!
Wat een mooie combinatie! Echt gaaf. Ben benieuwd hoe het eruit ziet in het echie!
in de winter op mijn 17" denvers
heb ook nog een stel amg style 1 reps liggen in 18" maar die moeten nog herspote worden en beband
[*]
heb ook nog een stel amg style 1 reps liggen in 18" maar die moeten nog herspote worden en beband

[*]

Laatst gewijzigd door p78 op 29 okt 2012, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- gol5ive
- Type auto: Golf VII GTI PP
ThanksRenekesgti schreef:Hoi John,

Kan helaas niet komen op de JD/Hans Sloot meeting maar wellicht bij een andere gelegenheid.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
- Dutch Delight
- Type auto: Scirocco MK3
Ook hier weer in Winter Modus, nu verder op de originele Donington 17-inchers

Wintervelgen: Ori " Rockinghams" 18 inch
Foto plaatsen heb ik nog niet door met de telefok
[edit] via laptop [/edit]
Wintermode:

Foto plaatsen heb ik nog niet door met de telefok

[edit] via laptop [/edit]
Wintermode:

Laatst gewijzigd door Girlzdad op 04 nov 2012, 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Winterslofjes.

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Een tijdje geleden heb ik voor een prachtige prijs een nieuwe set VW stalen velgen met Continental Wintercontact TS830 van Tonnie gekocht.
Setje was helemaal compleet, inclusief nieuwe bouten, slotbouten, VW wieldoppen, boutenvet, etc.
Hebben al die tijd keurig liggen wachten in mijn schuur, maar afgelopen weekend was het tijd om ze eronder te zetten.
Ik heb gelijk alle hubs mooi in de zilveren hammerite gezet omdat ze een beetje geroest/lelijk waren.
Ziet er weer keurig uit en hammerite is oersterk.
Daarna de winterbandjes eronder gezet en man wat rijd dat goed!!!!
Is natuurlijk 'maar' 16 inch en 205 breed en krijg hierdoor een bak vering/comfort en superlicht sturen. In mijn ogen perfect voor de winter en ik vind het zwarte staal ergens wel erg stoer staan!
( dus de wieldoppen gaan er mooi niet op
)
Tevens heb ik mijn zomervelgen (originele BBS GTI Denver's) gelijk onder handen genomen.
Heb ze vanbinnen en vanbuiten helemaal schoon gemaakt en bij 1 velg 3 kleine stoeprandschades weggewerkt.
Helaas zit er niet zo veel profiel meer op de banden (2x Bridgestone Potenza 2.5mm en 2x Bridgestone Turanza 4.5mm).
Geheel ziet er nu weer erg keurig uit en ben van plan ze te verkopen. Eens kijken wat ik ervoor kan krijgen...
Na de winter wil ik dan graag een set originele 18" Detroits kopen (of iets anders moois wat op mijn pad komt).
Hubjes in de Hammerite:

Winterwielen erop:

Schone remklauwen en zilveren hubs:

Wintermodus!!!!
:

Herstellen kleine stoeprandschades 17" Denver velg:

Setje was helemaal compleet, inclusief nieuwe bouten, slotbouten, VW wieldoppen, boutenvet, etc.
Hebben al die tijd keurig liggen wachten in mijn schuur, maar afgelopen weekend was het tijd om ze eronder te zetten.
Ik heb gelijk alle hubs mooi in de zilveren hammerite gezet omdat ze een beetje geroest/lelijk waren.
Ziet er weer keurig uit en hammerite is oersterk.
Daarna de winterbandjes eronder gezet en man wat rijd dat goed!!!!
Is natuurlijk 'maar' 16 inch en 205 breed en krijg hierdoor een bak vering/comfort en superlicht sturen. In mijn ogen perfect voor de winter en ik vind het zwarte staal ergens wel erg stoer staan!
( dus de wieldoppen gaan er mooi niet op

Tevens heb ik mijn zomervelgen (originele BBS GTI Denver's) gelijk onder handen genomen.
Heb ze vanbinnen en vanbuiten helemaal schoon gemaakt en bij 1 velg 3 kleine stoeprandschades weggewerkt.
Helaas zit er niet zo veel profiel meer op de banden (2x Bridgestone Potenza 2.5mm en 2x Bridgestone Turanza 4.5mm).
Geheel ziet er nu weer erg keurig uit en ben van plan ze te verkopen. Eens kijken wat ik ervoor kan krijgen...
Na de winter wil ik dan graag een set originele 18" Detroits kopen (of iets anders moois wat op mijn pad komt).
Hubjes in de Hammerite:
Winterwielen erop:

Schone remklauwen en zilveren hubs:
Wintermodus!!!!

Herstellen kleine stoeprandschades 17" Denver velg:

Ik rijd nog steeds op de zomerwielen al zijn ze nu even geen Sterling zilver meer
, maar de 16" stalen winterwielen zien er niet uit en de auto rijd er veel minder fijn mee.
Helaas 17" of 18" kunnen weer sneeuwkettingen omheen das irritant mochten we even gaan skien......
Grt Yal

Helaas 17" of 18" kunnen weer sneeuwkettingen omheen das irritant mochten we even gaan skien......
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Dat is jouw 'mening'!yal schreef:Ik rijd nog steeds op de zomerwielen al zijn ze nu even geen Sterling zilver meer, maar de 16" stalen winterwielen zien er niet uit en de auto rijd er veel minder fijn mee.
Grt Yal
Ik vind mijn 16" staal er dus voor de winter wél tof uit zien en mijn gti rijdt er wel degelijk 'fijner' mee. Waarbij 'fijn' in mijn optiek staat voor: aanzienlijk meer comfort, geen gedoe bij stoepranden, betere rij-eigenschappen bij winters weer, lichter sturen etc.
Het fijne aan zomersloffen in 17,18 of 19 inch met gepast zomerrubber is natuurlijk een betere wegligging, grip in bochten etc. in de ZOMER.
Overigens zijn er gewoon sneeuwkettingen te koop voor 16, 17, 18 en 19 inch hoor!...
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Ik rij ook nog steeds op zomerwielen rond (toch nog geen sneeuw te bekennen ),en vind me denver velgen eigenlijk al veel te klein voor de winter . Vind de auto te groot voor zon kleine velgen ,vroeger bij de golf 2 had je met 16 of 17 inch grote velgen maar bij een 5 ziet het uit alsof ze te warm gewassen zijn . Volgend jaar meschien maar een set 18 inch detroit ofzo voor de winter kopen .yal schreef:Ik rijd nog steeds op de zomerwielen al zijn ze nu even geen Sterling zilver meer, maar de 16" stalen winterwielen zien er niet uit en de auto rijd er veel minder fijn mee.
Grt Yal
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Doe mij ook maar gewoon 16 inch staal voor de winter hoor.
Bandenprijzen die betaalbaar zijn en voor die paar maandjes in het jaar vind ik het mooi genoeg.
Rij eigenschappen in echt winters weer zijn zoveel maal beter met een smallere band!
Bandenprijzen die betaalbaar zijn en voor die paar maandjes in het jaar vind ik het mooi genoeg.
Rij eigenschappen in echt winters weer zijn zoveel maal beter met een smallere band!
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
ach ja breder of smaller, hard rijden kun je toch niet .. Heb iemand in de familie die origineel 275er winterbanden heeft op zijn auto , kun je ook mee rijden , en heeft grip .
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Sja, een panamera heeft origineel ook dat soort bandenmaten voor winterbanden, maar die ga je dan ook niet op een 205/55R16 zetten.Chris5gti schreef:ach ja breder of smaller, hard rijden kun je toch niet .. Heb iemand in de familie die origineel 275er winterbanden heeft op zijn auto , kun je ook mee rijden , en heeft grip .

hierbij mijn wintervelgjes dit is een foto van vorig jaar nu nog zomerbanden veel te warm voor winterbanden

VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
-
- Type auto: Passat CC TSI
Bridgestone winterreifen op de standaard velgen laten zeten.

- haantje de voorste
- Type auto: Golf GTI ED35
Vandaag een set nieuwe winterbanden op mijn Watkins Glen laten leggen. Ik heb gekozen voor de Dunlop SP wintersport 4D.

Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / Carbonio / GFB DV+/ - 357 PK / 460 NM
Ik ben in onderhandeling voor deze velg incl. Continental 17 inch 225 winterbanden op mijn carbon grey.....

Het lijkt/is op deze velg zwart maar in reality is het grijs...