km-stand edition 30
km-stand edition 30
hallo,
Ik ben beetje aan het zoeken naar een golf 5 gti edition 30.
Heb er wel een gezien die goed onderhoud heeft gehad en alles, maar de auto heeft dan 140.000 gelopen.
Heeft ook chip op maat gehad enz..
Wel is de distrubitie riem recent vervangen.
Graag zou ik jullie meningen hierover willen hebben of jullie denken dat het verstandig is om zo auto nog te kopen..
grtz.
Ik ben beetje aan het zoeken naar een golf 5 gti edition 30.
Heb er wel een gezien die goed onderhoud heeft gehad en alles, maar de auto heeft dan 140.000 gelopen.
Heeft ook chip op maat gehad enz..
Wel is de distrubitie riem recent vervangen.
Graag zou ik jullie meningen hierover willen hebben of jullie denken dat het verstandig is om zo auto nog te kopen..
grtz.
Grtz. GTI_6
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: km-stand edition 30
Zoek liever naar eentje met minder KM op de teller en evt. een jaartje ouder als het niet in het budget past . Ook is het aan te bevelen om een originele te kopen als je de vorige eigenaar niet persoonlijk kent .
ik ken de persoonlijke eigenaar niet..
hij is uit 2008.. opzich is de auto wel vol aangekleed en zit er ook een milltek volledig uitlaatsysteem onder..
alleen de km-stand brengt me tot twijfel..
toch nog maar even goed over nadenken.. het is niet alleen het blok maar dan ook de dsg bak waar ik bang voor ben met zo km-stand.
hij is uit 2008.. opzich is de auto wel vol aangekleed en zit er ook een milltek volledig uitlaatsysteem onder..
alleen de km-stand brengt me tot twijfel..
toch nog maar even goed over nadenken.. het is niet alleen het blok maar dan ook de dsg bak waar ik bang voor ben met zo km-stand.
Grtz. GTI_6
- Chris5gti
Dsg heeft zowiezo altijd wat meer problemen en onderhoud nodig . Gewoon verder zoeken , je moet er ook over nadenken wat een auto naderhand nog waard is als je hem weer verkopen wilt en als die dan bijna 200.000 heeft gelopen kom je zowiezo niet meer kwijt voor een normale prijs .
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Ik heb al redelijk wat auto's versleten en ik kan je zeggen: Zoek naar een lage(re) kilometerstand.
Het liefst ruim onder de 100K. Scheelt je in onderhoud en verkoopwaarde.
Het liefst ruim onder de 100K. Scheelt je in onderhoud en verkoopwaarde.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Is 140.000 km veel? Ik hoop dat mijn auto ook gewoon de 200.000 km haalt (moet ook kunnen lijkt mij). Het is maar net wat je van plan bent, als je veel rijdt zit je al gauw over de twee ton. Daarbij is de prijs er naartuurlijk ook naar. Zelf zou ik minders kilometers willen, daar ik wat langer met de auto rijd.
Over het wel of niet een gechipte auto kopen, tja ....... .De vorige eigenaar van een gechipte auto kan een liefhebber zijn geweest en heeft best wel flink gereden met de auto, maar alleen als de motor warm was. Een on-gechipte auto kan van een "niet" liefhebber zijn geweest die ook met een koude motor heeft lopen scheuren. Andersom kan natuurlijk ook, dus een goede garantie is denk ik wel belangrijk.
Over het wel of niet een gechipte auto kopen, tja ....... .De vorige eigenaar van een gechipte auto kan een liefhebber zijn geweest en heeft best wel flink gereden met de auto, maar alleen als de motor warm was. Een on-gechipte auto kan van een "niet" liefhebber zijn geweest die ook met een koude motor heeft lopen scheuren. Andersom kan natuurlijk ook, dus een goede garantie is denk ik wel belangrijk.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Ja idd ik snap jullie ervaring en uitleg wel om dan een te zoeken met minder km..
Ben er bij een geweest die heeft forte twintake , forte catch can tank, forte dumpvalve.. Is wel serieus spul natuurlijk..
Maar zat een factuurtje bij van JB autoservice, ik naar hun gebeld en hij heeft verhaaltje uitgelegd en blijkt dat luchtmassameter kapot was en auto stotterde.. Ook was de turbo kapot/gescheurd..is wel allemaal opgelost zei hij en het blok is verderop orde..
Auto heeft 81.000 gelopen uit 2007..ingevoerd dan begin ik ook mijn twijfels te krijgen over die km-stand, mede door die kapotte turbo uiteraard...
Ben er bij een geweest die heeft forte twintake , forte catch can tank, forte dumpvalve.. Is wel serieus spul natuurlijk..
Maar zat een factuurtje bij van JB autoservice, ik naar hun gebeld en hij heeft verhaaltje uitgelegd en blijkt dat luchtmassameter kapot was en auto stotterde.. Ook was de turbo kapot/gescheurd..is wel allemaal opgelost zei hij en het blok is verderop orde..
Auto heeft 81.000 gelopen uit 2007..ingevoerd dan begin ik ook mijn twijfels te krijgen over die km-stand, mede door die kapotte turbo uiteraard...
Grtz. GTI_6
- Chris5gti
Ingevoerde autos word ook veel mee gerommeld ik heb toen ook gezocht naar een nederlandse , want (bijna ) iedereen importeerd een schade auto repareerd de schade (vaak ook nog slecht) en zet de km stand terug en gooit het onderhouds boekje bij het oud papier of koopt een nieuw onderhoudsboekje met minder km . Met een nederlandse met NAP kan ook gerommeld worden maar is al een stuk meer zekerheid .
Of je moet de auto zelf invoeren dan weet je wel wat je hebt .
Zelf invoeren zat ik ook aan te denken...alleen heb er geen bal verstand van.
Nog nooit gedaan en woon ook niet vlak bij Duitse grens..
Scheelt dit nou ook nog echt met de prijs uiteindelijk..? Omdat dat vaak gezegd word..
Scheelt dit nou ook nog echt met de prijs uiteindelijk..? Omdat dat vaak gezegd word..
Grtz. GTI_6
- Roderik
Als je zelf in het buitenland gaat shoppen is er niks aan de hand. Ook in duitsland wordt met kilometerstanden gerommeld, maar stuk minder dan hier aangezien het gewoon strafbaar is daar. En vaak is de historie bij een duitse auto goed/beter gedocumenteerd dan bij een nederlandse. (farhzeugbrief)Chris5gti schreef:Ingevoerde autos word ook veel mee gerommeld ik heb toen ook gezocht naar een nederlandse , want (bijna ) iedereen importeerd een schade auto repareerd de schade (vaak ook nog slecht) en zet de km stand terug en gooit het onderhouds boekje bij het oud papier of koopt een nieuw onderhoudsboekje met minder km . Met een nederlandse met NAP kan ook gerommeld worden maar is al een stuk meer zekerheid .
Geimporteerde auto's zonder ducumentatie uit het land van herkomst zijn imo dan ook waardeloos. Bijna altijd mee gerommeld (km standen, schade etc.)
Met documentatie uit land van herkomst is een import auto niks minder en misschien wel beter dan een nederlandse imo.
- Chris5gti
Nee het scheelt eigenlijk niet veel met de prijs waar je hem hier voor koopt naardat ze je hier in nederland de bpm hebben laten betalen . Maar er is wel heel veel keuze in bijv duitsland en zo heb je sneller de auto die je wil hebben dan in nederland .In duitsland heb je 10 keer zoveel aanbod dan hier dus is de keuze ook sneller gemaakt .+ dat het in duitsland verplicht is om een schade in de autopapieren te laten zetten en je zo meer zekerheid hebt enz
- Roderik
Met een beetje zoekwerk kan het flink geld schelen.GTI_6 schreef:Zelf invoeren zat ik ook aan te denken...alleen heb er geen bal verstand van.
Het gaat mij niet alleen om de prijs. Ook om de staat van de auto. Duitsers zijn in de regel VEEL zuiniger op hun heilige koe dan nederlanders.
Dat begint al bij het wassen. Een duitsen zal zijn auto zelden door de krasstraat duwen. Een nederlander kent bijna niet anders. Als ze het uberhaubt al doen.
Verder zit een duitse auto vaak beter in de opties ivm gunstigere prijs. En wordt er in de regel vaak langere afstanden mee gereden en komt de auto beter op temperatuur.
Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten, maar al mijn auto's die ik zelf geimporteerd heb waren stukken beter dan al de rommel die ik in nederland bekeken had.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Hier op het forum staat een witte 3-deurs Ed30 te koop met ca. 95.000 km en een handbak.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 5200000000
Gr. Renco
ik hoorde van jd dat juist de auto's die weinig rijden de beroertste motoren hebben
ik rij ook 126km/30.000 per dag/jaar op en neer naar werk, maar gewoon 100/120, weinig te leiden dus, ligt er dus maar aan hoe er mee wordt gereden en onderhouden
ik rij ook 126km/30.000 per dag/jaar op en neer naar werk, maar gewoon 100/120, weinig te leiden dus, ligt er dus maar aan hoe er mee wordt gereden en onderhouden
- Roderik
Lijkt me stug dat hij het op die manier gezegd heeft.bzb schreef:ik hoorde van jd dat juist de auto's die weinig rijden de beroertste motoren hebben
Korte stukjes... dat is zeer slecht voor een auto. Maar als je een keer in de week 50 km aan een stuk rijd dan is daar niks mis mee hoor.
Als hij maar goed warm wordt gereden.
Maar dat weet je dus nooit. Nou ja is ook niet mijn probleem uiteindelijk
- Roderik
Dat weet je idd nooit, maar dat is hetzelfde bij een auto met veel kilometers. Als die de eerste 5 min van een rit ook gewoon flink doortrekt is dat net zo slecht. 

- Chris5gti
en daar denkt ook echt niemand over na als je hem verkoopt hoor ! Iedereen denkt het zelfde -> meer kilometer -> meer slijtage-> minder dagwaarde .
- Dumdum_Edition30
- Type auto: Golf 7R
De mijne gaat weg in de periode van maart 2013.
Auto zou 62000 km hebben tegen dan. Is wel Belgische wagen.
Auto zou 62000 km hebben tegen dan. Is wel Belgische wagen.
- Roderik
Daarom heeft de mijne pas 39.000kmChris5gti schreef:en daar denkt ook echt niemand over na als je hem verkoopt hoor ! Iedereen denkt het zelfde -> meer kilometer -> meer slijtage-> minder dagwaarde .

-
- Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
- Contacteer:
He die is van mij. Staat inderdaad te koop (ook op dit forum, zie http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =52&t=2194) en is in goede staat met alle papieren aanwezig.Edition30 schreef:Hier op het forum staat een witte 3-deurs Ed30 te koop met ca. 95.000 km en een handbak.
Laat maar horen als je meer wilt weten.
Groet, Ralf
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Mijn motor ook.Roderik schreef:Daarom heeft de mijne pas 39.000kmChris5gti schreef:en daar denkt ook echt niemand over na als je hem verkoopt hoor ! Iedereen denkt het zelfde -> meer kilometer -> meer slijtage-> minder dagwaarde .
Al staat er op de teller 72000

Laat je de teller toch even terug schroeven naar 39.000 :p lolGirlzdad schreef:Mijn motor ook.Roderik schreef:Daarom heeft de mijne pas 39.000kmChris5gti schreef:en daar denkt ook echt niemand over na als je hem verkoopt hoor ! Iedereen denkt het zelfde -> meer kilometer -> meer slijtage-> minder dagwaarde .
Al staat er op de teller 72000