gezocht: Quadlock met 2 of 4 line outs

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Timvgti

gezocht: Quadlock met 2 of 4 line outs

Bericht door Timvgti »

Ik wil de audio in mijn mk5 wat gaan upgraden.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, maar een setje actief aangestuurde Audio System X-ion 200's (welke tegenwoordig Gladen One's zijn genoemd) lijken me wel wat.
Een mooie complete set is de Gladen one Golf pack 1: http://www.hifimotive.nl/product/305/gl ... specifiek/
(hier zit oa een mooie quadlock verloopkabel bij, welke de voorste speakeruitgangen naar 2 rca's laat verlopen, welke de mosconi versterker in gaan, waarna je weer twee in de kabelboom/quadlock aanwezige speaker uitgangen op de versterker aansluit, welke dan weer teruglopen naar de originele speakerbekabeling. Zodoende hoef je geen aparte (dikkere) kabels je deuren in te trekken. Erg handig, maar deze quadlock kabel werkt enkel op mosconi versterkers. Daar zit nml een knopje op waarmee je high input via rca kan doen. Andere versterkers hebben vaak ook wel high input mogelijkheden, maar niet via rca)
Aan de andere kant wil ik het liever zelf opbouwen met een eigen gekozen versterker.
Misschien wil ik zelfs eerst enkel de 10 standaard speakers actief versterkt aan gaan sturen, daar ik lees dat dat ook al een behoorlijke verbetering oplevert.
Verder wil ik de deuren dempen met Merford Vibraflex (reeds goede ervaringen mee in oa mijn Audi TT).

Om te beginnen zoek ik een quadlock verloopstuk, welke de 2 of 4 speaker uitgangen laat verlopen naar RCA's (met een geïntegreerde high low converter).
Bestaat zoiets?
Ik bedoel dus zoiets (maar dan niet zelf gemaakt):
Afbeelding
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: gezocht: Quadlock met 2 of 4 line outs

Bericht door s3. »

http://www.autosound.nl/s16-0630-210.html

Heb ze en het werkt gewoon zoals het hoort. Je plugt ze erbij in je quadlock.
Ze leveren alleen niet direct aan particulieren, maar stuur een mailtje naar Pim Tensen met het artikel nummer en hij kan ze leveren voor je.

Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Die past volgens mij niet bij een rns510 hoor! Die heeft nml geen line outs!
Zo'n kabeltje had ik wel in mijn TT op de audi radio, daar pastte het wel.
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door s3. »

Ik gebruik het zelf op de mfd2, zou volgens mij moeten kunnen.
bzb

Bericht door bzb »

wat is een mfd2? (noob)
Timvgti

Bericht door Timvgti »

De mfd2 is de oude navigatie radio uit oa de Golf 5. Deze is opgevolgd door de rns510
Tik maar eens in google afbeeldingen in. Dan zie je de oudere mfd2.
Terug naar mijn line out verhaal: de mfd2 had idd nog line outs. De rns510 heeft die niet.
Dus de kabel werkt niet.
Dus mijn vraag blijft staan.
Golf88

Bericht door Golf88 »

Heeft iemand hier inmiddels al wat meer duidelijkheid over? Ik zit namelijk met exact dezelfde vraag. Ik loop met dezelfde plannen mbt de voorspeakers en heb vorige week subwoofertje gekocht die ik ook graag op mijn RNS510 wil gaan aansluiten.

Als ik het goed begrijp zou het dus mogelijk moeten zijn om via de gevraagde kabel een line out te maken voor front en rear, maar zou ik dan de rear alleen voor de subwoofer kunnen gebruiken? De achterspeakers hoeven voor mij niet perse aangesloten te blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”