Motorprobleem 2

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Motorprobleem 2

Bericht door Demisgti6 »

Dag allemaal,

Het is alweer lang geleden dat ik gepost heb, maar als ik post, dan post ik direct goed. Afgelopen donderdag reed ik naar mijn werk zonder problemen. 9 uur later start ik mijn gti 6 (83000km) op de oprit van mijn werk. Tot mijn grote schrik klonk mijn auto als een diesel en liep helemaal uit balans en sputterde. Ik gaf wat gas bij en de motor viel uit.

Ik belde direct VW mobiliteitsservice en er kwam een monteur van Maas in Alphen aan den Rijn. Hij starte, hoorde het probleem en belde direct de sleepwagen. Slepen was lastig omdat mn motor niet meer wilde starten, dsg was lastig in N te krijgen. Uiteindelijk toch gelukt.

Vrijdag belde Maas op met melding dat de brandstof regelklep in inlaatspruitstuk van cilinder 1 defect is. Kosten €900,-. Geen garantie want 3 jaar oud.

Maar nu denk ik bij mijzelf : is het mijn fout? Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Ik mag er toch wel vanuit gaan dat zo'n onderdeel langer meegaat dan 83k? Maas zegt dat garantie niet via hun loopt maar via PON. 2 weken ervoor heb ik de beurt laten uitvoeren en zijn de bougies vervangen. Kan dit er mee te maken hebben?

Wel raar he? Weet iemand hoe ik PON aan kan schrijven? Want dit mag toch niet kunnen?

Dank jullie wel,

Groet Dimitri
gout
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2012, 19:41
Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Locatie: 'S Gravenhage

Re: Motorprobleem 2

Bericht door gout »

Je kan om coulance vragen alleen is Pon hier erg beperkt in merk ik.
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Demisgti6 »

Het is nog erger dan erg. Om een mysterieuze reden is m'n timing van m'n kleppen veranderd en zijn zuiger en kleppen met elkaar in botsing gekomen.. Kop moet eraf en z'n beetje hele blok moet opnieuw opgebouwd worden. Ze willen m'n auto terug naar de fabriek sturen omdat ze bij de garage geen idee hebben waar dit vandaan komt.. Ik dacht wellicht riem gebroken maar blijkt ketting te hebben. Maar wat een geld zeg. Dit kost heel veel. Wat een ellende en wat heb ik een ellende met die gti gehad zeg. Ik koop nooit meer een vw. Heb m nu sinds 2009. Koelpomp stuk, stuur scheef, demper instellingen stuk, dag stuk. Nu weer de motor. Oh ja en de inbraken. Wat een ellende en die VII weer geen afneembare beeldschermen.
Voor mij geen vag meer. En een kosten, niet te geloven. Diagnose cilinderkop eraf al 650€
gout
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2012, 19:41
Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Locatie: 'S Gravenhage

Re: Motorprobleem 2

Bericht door gout »

Kettingrek of je spanner van je ketting is stuk.
Dacht dat hier wel coulance op zat !!!
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Motorprobleem 2

Bericht door yal »

@Demisgti6 , wat een pech zeg.

Je hebt wel degelijk recht op coulance , een motor moet een autoleven lang meegaan.
Indien zo'n essentieel onderdeel als een motorblok vroegtijdig de geest geeft moet je zelf een klein deel betalen bijv. 30% maar de rest moet VW betalen.

Alles wat je betaald moet je onder protest betalen , laat het noteren op de factuur!

Als het een fors bedrag is kun je altijd overwegen om naar de rechter te stappen.
Indien je daar geen zin in hebt zou ik er een compleet andere motor erin laten zetten.

Ik heb vaker dingetjes gehad buiten de garantie termijn maar kreeg wel vaak 70% vergoed.

Succes ermee ,

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
michel vwr32
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:02

Re: Motorprobleem 2

Bericht door michel vwr32 »

Wat een pech voor U

Bespreekbaar maken bij de importeur per brief,geen resultaat hierop,brief naar
VW Wolfsburg
Toch succes gewenst.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Motorprobleem 2

Bericht door jaco »

Wat Yal zegt: aanspreken op conformiteits beginsel.
Ik weet niet of je je auto nieuw of gebruikt hebt aangeschaft maar de ANWB heeft hierover de volgende informatie.
Nieuw gekocht: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/ki ... 053506.pdf
Gebruikte auto: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/ki ... 053506.pdf

En natuurlijk kun je googlen voor mee informatie.

Bijgedachte: ben ik blij dat ik de fabrieksgarantie die op mijn gebruikte auto zat direct heb laten verlengen....
Deknipcorner1
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:14
Type auto: Golf V GTI 2006

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Deknipcorner1 »

Bizar zeg!

Denk wel dat ze coulance zullen toe passen.
Het is namelijk niet zo dat als de fabrieksgarantie afgelopen is ook meteen al uw rechten vervallen.
Daarom word ook van de term coulance gesproken omdat je mag verwachten dat dergelijke artikelen langer mee gaan dan twee jaar.
(Coulance meestal tot vijf jaar)
De hoogte van de coulance zal afhangen van de leeftijd, gebruik, onderhoud etc.
Kan mij voorstellen dat de lol er op deze manier wel een beetje van af is, jammer (Want het is toch zo'n mooie, fijne auto).

Wat Yal ook al schreef, betaal alleen onder protest en laat het er niet een, twee, drie bij zitten, Onderhandel.

Succes!

Sidney
JD Stage 2, DSG Stage 1, Full Milltek
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Demisgti6 »

Bedankt voor jullie reacties en Jaco bedankt voor de links naar de ANWB.

Ik laat de boel eerst repareren en ga dan pas mijn rechten aanvechten. Als ik nu zou beginnen met dan ben ik bang dat zij niets meer voor mij doen. Wat ik mij alleen af vraag. Ik heb mijn auto nieuw bij Kamsteeg gekocht in 2009. Na alle pech en teleurstellingen ben ik begin 2012 overgegaan naar Automaas. Een andere dealer dus. Die hebben nu al heel wat uren gemaakt aan de diagnose. Kunnen zij deze uren verhalen op PON? Want ik wil deze natuurlijk niet voldoen.

Een ander ding: zij hebben mijn auto 3 weken geleden nog een grote beurt gegeven. Kosten: €600,-. Deze rekening wil ik voorlopig niet voldoen omdat 2 weken na de beurt mn auto stuk ging. Tijdens d beurt hebben zij mijn bougies vervangen. Zou het kunnen zijn dat zij de stroomkabels verkeerd terug hebben geplaatst? MAar dan zou ik natuurlijk niet nog 2 weken kunnen rijden..


Net een mail naar Kamsteeg gestuurd dat zij contact met Maas moeten opnemen. Want volgens ANWB artikel moet de auto weer terug naar Kamsteeg vanwege koopovereenkomst.
Laatst gewijzigd door Demisgti6 op 08 dec 2012, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoffn
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 apr 2012, 12:48
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Stoffn »

Demisgti6 schreef:Bedankt voor jullie reacties en Jaco bedankt voor de links naar de ANWB.

Ik laat de boel eerst repareren en ga dan pas mijn rechten aanvechten. Als ik nu zou beginnen met dan ben ik bang dat zij niets meer voor mij doen. Wat ik mij alleen af vraag. Ik heb mijn auto nieuw bij Kamsteeg gekocht in 2009. Na alle pech en teleurstellingen ben ik begin 2012 overgegaan naar Automaas. Een andere dealer dus. Die hebben nu al heel wat uren gemaakt aan de diagnose. Kunnen zij deze uren verhalen op PON? Want ik wil deze natuurlijk niet voldoen.

Een ander ding: zij hebben mijn auto 3 weken geleden nog een grote beurt gegeven. Kosten: €600,-. Deze rekening wil ik voorlopig niet voldoen omdat 2 weken na de beurt mn auto stuk ging. Tijdens d beurt hebben zij mijn bougies vervangen. Zou het kunnen zijn dat zij de stroomkabels verkeerd terug hebben geplaatst? MAar dan zou ik natuurlijk niet nog 2 weken kunnen rijden..
Onmogelijk, die tijd is gepasseerd.
Ik zou het probleem niet zoeken bij de bougies, kan je weinig mis mee doen. Tenzij de verkeerde bougies zijn gemonteerd, maar dat betwijfel ik bij een vw dealer.
Ook zou ik die rekening gewoon netjes betalen, ze hebben tenslotte gedaan wat je vroeg (en waar jij mee akkoord ging).
Want dat onderhoud heeft er volgens mij helemaal niks mee te maken met de kosten dat je nu hebt.

Maar dit is allesbehalve leuk te noemen, ook al helemaal dat je niet eens weet wie er moet opdraaien voor de kosten :shock:
Voor mij zou het logisch zijn dat de invoerder de rekening voor 100% betaalt, want een wagen van zo'n aankoopprijs met dat bouwjaar en km-stand.
Dat is VW niet waardig.
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Demisgti6 »

Dag allemaal, een update.
Vandaag werd ik door Maas gebeld. De motor is helemaal stuk en vervanging zal €8000,- kosten. (Ik moest even slikken).
Echter Kamsteeg (waar ik de auto gekocht heb), Maas, PON en VW vullen die kosten voor 90% dragen. De leenauto die ik nu heb krijg ik 50% korting op.

Volgens mij is dit een heel net aanbod van hun en ik ben dan ook akkoord gegaan.

Over een week zal de auto klaar moeten zijn. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan.

Nu hoef ik gelukkig niet op zoek naar een ander merk. Als het zo gaat als zij mij aanbieden, hebben zij het heel prettig afgehandeld.

Groet,

Dimitri
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Motorprobleem 2

Bericht door bzb »

Kom je redelijk weg, al is de kilometerstand een lachertje voor een automotor.
Stoffn
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 apr 2012, 12:48
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Stoffn »

Daar zou ik idd ook vrede mee nemen.
Alhoewel 10% op 8000€ nog steeds 800€ is :shock: + de kosten van je vervangwagen.

Maargoed, aan de andere kant zit jij dan wel terug met een splinternieuwe motor (voor 800€) dus dat "voordeel" heb je dan weer.
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Demisgti6 »

Voorlopog ben ik wel tevreden ookal bieden zij geen 100%. Soms is he bete rom genoegen te nemen anders is er ook een kans op een zaak en dat wil ik niet.
Ik houd jullie op de hoogte
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Motorprobleem 2

Bericht door yal »

Demisgti6 schreef:Voorlopog ben ik wel tevreden ookal bieden zij geen 100%. Soms is he bete rom genoegen te nemen anders is er ook een kans op een zaak en dat wil ik niet.
Ik houd jullie op de hoogte

Ik zou het gewoon erbij laten , je hebt tenslotte ook 83000km gereden dus dan zou een rechter het ook redelijk vinden dat je iets bijbetaald.
Je auto is daarna immers meer waard met een nieuwe motor.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Motorprobleem 2

Bericht door jaco »

Leuk is anders, maar denk dat het niet mooier voor je gaat worden helaas. Naja, je wordt in ieder geval wel tegemoetgekomen. Toch wel apart dat bij een auto van dit bouwjaar en kilometerstand de motor vervangen moet worden...
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Demisgti6 »

Tja het zijn toch weer vervelende extra kosten. En wilde graag 8-13 inruilen voor n diesel. Denk dat ik m nog maar n tijdje houd.
Trouwens de leen 1.2tsi heeft een handbal, tjonge wat moet n gti met handbak een lol zijn. Heb altijd spijt gehad voor mijn dag keuze. Handbal is zoveel leuker.
Oh en met m'n gti deed ik 1:13.5 over een volle tank. Deze 1:14,5
Mmm 260- 105 pk
DJBeb16v
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2012, 19:23
Type auto: Golf6 gti

Re: Motorprobleem 2

Bericht door DJBeb16v »

Mijn auto van bijna 3 jaar oud begon ook als een diesel te starten. Gelukkig garantie van de verkoper en coulance regeling van de VW dealer. Resultaat: ketting vervangen, de spanner, compleet nieuwe cilinderkop vanwege dedefecte nokkenas versteller en nieuwe verstuiver. Vraag me af of het daar bij blijft. HEt is mijn eerste GTI maar wat een ellende. Hij staat nu twee dagen bij de spuiter want er is een professionele dief aan het werk geweest. Moterkap beschadigd van vermoedelijk een laptop en deur en zijscherm. Kabelboom gecompromiteerd. Denk dat ze zijn gestoord. In de avond Pascal Van Pascari gebeld. Volgende dag al een construct versnellingsbakslot gemonteerd. Service is top en prachtig uitgevoerd. Heel solide. Carplan, Muntstad Zeist en Pascari bedankt voor de service. Ik hoop dat ik nu eindelijk mag gaan genieten van mijn golf vi gti. Ik vergeet nog te vermelden dat een navilock ( heb ik nu ook) er erg goed uit ziet. Jammer dat het allemaal moet om diefstal te voorkomen. Volgende week de auto ophalen en duimen maar.
Laatst gewijzigd door DJBeb16v op 16 dec 2012, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
DJBeb16v
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2012, 19:23
Type auto: Golf6 gti

Re: Motorprobleem 2

Bericht door DJBeb16v »

By the way 44.000 gelopen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 okt 2012, 19:15
Type auto: Golf V GTI ED240

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Jos »

Klinkt niet echt prettig als zijnde start als een Diesel, en dan vooral met name wat er daarbij vervangen is :roll:
Als die van mij een nacht stil gestaan heeft en ik start hem dan lijkt het ook net op een Diesel prutel prutel moeilijk en dan slaat die aan.
Maar dan loopt die wel gelijk goed en soepel...
Dus met andere woorden moet ik hierna laten kijken denken jullie?
Of is dat bij alle andere mkv ook zo als je start? :roll:

Hij heetf btw 53.500 gelopen bouwjaar 2008
Groet,
Jos

[Updates: Stage 2 JD - carbonio airintake - milteck uitlaatsysteem - versnellingspook gti 6 - handrem hoes gti 6 - tropenroosters - lichtschakelaar gti 6 - audi oilie dop - alarm klasse 3 - raamschakelaars gti 6 - spiegelschakelaar gti 6 - gti 6 stuur.
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Demisgti6 »

Morgen zou mijn auto klaarmoeten zijn. Maar ik wil nog wel het eea met de dealer doornemen. Want als ik het forum goed doorlees zou bij mij best wel eens de spanner van de ketting gebroken kunnen zijn. Nu moet ik waarschijnlijk vragen of ze dezelfde spanner hebben geplaatst of een gemodificeerde.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Motorprobleem 2

Bericht door FGT »

Jos schreef:Klinkt niet echt prettig als zijnde start als een Diesel, en dan vooral met name wat er daarbij vervangen is :roll:
Als die van mij een nacht stil gestaan heeft en ik start hem dan lijkt het ook net op een Diesel prutel prutel moeilijk en dan slaat die aan.
Maar dan loopt die wel gelijk goed en soepel...
Dus met andere woorden moet ik hierna laten kijken denken jullie?
Of is dat bij alle andere mkv ook zo als je start? :roll:

Hij heetf btw 53.500 gelopen bouwjaar 2008
Ik heb exact hetzelfde, maar na een minuutje loopt hij mooi stationair. Komt misschien ook omdat het nu kouder is buiten.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
DJBeb16v
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2012, 19:23
Type auto: Golf6 gti

Re: Motorprobleem 2

Bericht door DJBeb16v »

Zo begon het bij mij dus ook. Na een 30 seconden liep hij normaal. Had alleen het idee dat ik wat vermogen zou missen. Kennelijk was dat ook zo. Nu loopt hij prima. Hij tikt wel wat maar dat is de inspuitpomp en injectoren/verstuivers
Lennart.
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:02
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Motorprobleem 2

Bericht door Lennart. »

dus als ik het goed begrijp is dit een kwaaltje van de 6e generatie TFSI blokken ? distributie en nokkenas kettingen ?
DJBeb16v
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2012, 19:23
Type auto: Golf6 gti

Re: Motorprobleem 2

Bericht door DJBeb16v »

Ik ken alleen het probleem distributieketting, spanner en nokkenas versteller. Daarnaast diefstal. Ze zijn gewild
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten