Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Hallo
Ik ben Leco en ik heb een Vw Golf GTI uit 2005
Alleen heb ik nu een probleem dat hij niet meer aanslaat.
Ik heb uitgelezen en hij gaf Nokkenas + Krukas sensor aan. Deze heb ik vervangen(nieuwe)
Storing is weg alleen slaat de auto nog steeds niet aan...
Ik heb de volgende geconstateerd:
Bobine 2 Vonkt Goed.
Bobine 4 vonkt zeer zwak,
Bobine 1 Helemaal niet,
Bobine 3 Helemaal niet,
Er brand verder geen sleutel lampje(immobiliser).
Wat kan ik doen wat is hier de oorzaak van?
Groeten!
Ik ben Leco en ik heb een Vw Golf GTI uit 2005
Alleen heb ik nu een probleem dat hij niet meer aanslaat.
Ik heb uitgelezen en hij gaf Nokkenas + Krukas sensor aan. Deze heb ik vervangen(nieuwe)
Storing is weg alleen slaat de auto nog steeds niet aan...
Ik heb de volgende geconstateerd:
Bobine 2 Vonkt Goed.
Bobine 4 vonkt zeer zwak,
Bobine 1 Helemaal niet,
Bobine 3 Helemaal niet,
Er brand verder geen sleutel lampje(immobiliser).
Wat kan ik doen wat is hier de oorzaak van?
Groeten!
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Heb je geprobeerd de bobines om te wisselen van positie ?
Dus prak bobine 2 eens op bobine plek 1 of 3 mochten die dan nog niet vonken dan is er duidelijk ergens een kabelbreuk.
Dus prak bobine 2 eens op bobine plek 1 of 3 mochten die dan nog niet vonken dan is er duidelijk ergens een kabelbreuk.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Hallo
Bedankt voor je snelle reactie
Ik heb bobine 2 op de plek 1 3 4 geprobeerd en de andere bobines op plek 2
Resultaat allebobines werken alleen op plek 2.
Ik heb ook gekeken op de mijne in de Oproep actie vallen maar ik heb de juiste bobines.
Kabelbreuk, waar ergens zou dat zijn? Ik heb bij de motor al een beetje gekeken maar zag geen breuken..
Ik wil vanaf de ecu meten maar waar ligt de ECU en Weet iemand zo welke nummers??
Schemas, diagrammen, test manieren/ waardes zijn allemaal welkom
Groeten
Bedankt voor je snelle reactie
Ik heb bobine 2 op de plek 1 3 4 geprobeerd en de andere bobines op plek 2
Resultaat allebobines werken alleen op plek 2.
Ik heb ook gekeken op de mijne in de Oproep actie vallen maar ik heb de juiste bobines.
Kabelbreuk, waar ergens zou dat zijn? Ik heb bij de motor al een beetje gekeken maar zag geen breuken..
Ik wil vanaf de ecu meten maar waar ligt de ECU en Weet iemand zo welke nummers??
Schemas, diagrammen, test manieren/ waardes zijn allemaal welkom
Groeten
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Ecu zit in de ruimte onder je ruitenwissers.
Zal eens naar het regelapparaat voor je bobines kijken, die gaan wel vaker stuk.
Weet niet waar hij bij een 5 zit, maar heb het op een golf 4 ook wel eens kapot gehad.
Daar zat hij op de luchtfilterkast gemonteerd.
Zal eens naar het regelapparaat voor je bobines kijken, die gaan wel vaker stuk.
Weet niet waar hij bij een 5 zit, maar heb het op een golf 4 ook wel eens kapot gehad.
Daar zat hij op de luchtfilterkast gemonteerd.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
dat stukje kabelboom meteen bij je bobines moet je nakijken . Waar dus de stekkers aanzitten die je op je bobines klikt . Heb ook al vaker gehoord dat mensen daar kabelbreuk(en) in hebben ..Als idd bij het verwisselen van de bobines het probleem niet mee wisselt is het je kabelboom .
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Zie deze afbeelding:

Dit is de kabelboom van de motor ik denk als je even kabel 4 volgt richting de 15 daar misschien ergens een breuk zit want 15 is de kabel van de nokkenas versteller kan goed zijn dat die ook een breuk heeft en je daarom een storing had, anders alles stap voor stap even door meten '' meten is weten
''

Dit is de kabelboom van de motor ik denk als je even kabel 4 volgt richting de 15 daar misschien ergens een breuk zit want 15 is de kabel van de nokkenas versteller kan goed zijn dat die ook een breuk heeft en je daarom een storing had, anders alles stap voor stap even door meten '' meten is weten

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Hallo
Ik heb de accu inclusief houder los gehaald en daar daar stuk isolatie open gemaakt.
De kabels(afkomstig vanaf de ecu gevonden). Vanaf daar tot bobine gemeten in Diode stand en ze hadden allemaal een verbinding.
Ik wil nu dus tussen die accu plek en ecu meten.
Ik weet niet of mijn auto een aparte stuurmodule voor de bobines heeft.
Ik heb de schema bekeken(nogal klein) maar de mijne ziet anders eruit.
Ik kan geen 15 stekker bij mij vinden.
Ik heb de accu inclusief houder los gehaald en daar daar stuk isolatie open gemaakt.
De kabels(afkomstig vanaf de ecu gevonden). Vanaf daar tot bobine gemeten in Diode stand en ze hadden allemaal een verbinding.
Ik wil nu dus tussen die accu plek en ecu meten.
Ik weet niet of mijn auto een aparte stuurmodule voor de bobines heeft.
Ik heb de schema bekeken(nogal klein) maar de mijne ziet anders eruit.
Ik kan geen 15 stekker bij mij vinden.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Rechter muis afbeelding bekijken 
En beste is morgen in goed daglicht even de kabel die naar de 4 bobines gaat even netjes stropen en kijken of er een breukje zit en daarna even kabel ergens in het begin kaal maken en nieuwe trekken naar de bobine en kijken of die dan wel knettert.

En beste is morgen in goed daglicht even de kabel die naar de 4 bobines gaat even netjes stropen en kijken of er een breukje zit en daarna even kabel ergens in het begin kaal maken en nieuwe trekken naar de bobine en kijken of die dan wel knettert.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Hallo
Afbeelding blijft klein. (kan komen door scherm resolutie)
Ik heb de kabels getropen en goed gekeken maar kon helaas niks vinden.
Waar is de ECU want dat met kabel verbinden wil ik vanaf de ecu naar de bobines doen.
Heeft iemand misschien een elektrische schema? ik heb een van 1.6 FSI het systeem lijkt er erg op ook qua kleuren.
Nog een vraag hoe haal je de linker voettree los (waar je de motor kap opendoet)
MOGELIJKHEDEN:
Als het een zekering zou zijn? Dan zou bobine 2 ook niet vonken..
Zou het door een alarm onderbreking komen? Waarom vonkt bobine 2 dan? --De alarm onderbreekt de brandstof pomp en start relais (deze werken).
Zou het een kabel breuk zijn? Waarom vonkt bobine 3 dan steeds 1x in het begin?
Afbeelding blijft klein. (kan komen door scherm resolutie)
Ik heb de kabels getropen en goed gekeken maar kon helaas niks vinden.
Waar is de ECU want dat met kabel verbinden wil ik vanaf de ecu naar de bobines doen.
Heeft iemand misschien een elektrische schema? ik heb een van 1.6 FSI het systeem lijkt er erg op ook qua kleuren.
Nog een vraag hoe haal je de linker voettree los (waar je de motor kap opendoet)
MOGELIJKHEDEN:
Als het een zekering zou zijn? Dan zou bobine 2 ook niet vonken..
Zou het door een alarm onderbreking komen? Waarom vonkt bobine 2 dan? --De alarm onderbreekt de brandstof pomp en start relais (deze werken).
Zou het een kabel breuk zijn? Waarom vonkt bobine 3 dan steeds 1x in het begin?
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Als het regelapparaat niet weet in welke positie de motorstaat kan je dit soort problemen krijgen. Een complete nieuwe kabelboom kost rond de 160 eu nieuw bij de dealer. Heb een vergelijkbaar probleem wel eens eerder meegemaakt. continu fouten op de gasklep en ook slecht rijden/uitvallen moeilijk starten enzovoorts. Nieuwe motorkabelboom erin en geen problemen meer gehad. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de stekker van de kabelboom niet lekker in de ecu zit of elders een fout. Je zal ieder onderdeel appart moeten beet pakken. Als je met vcds je ecu kan uitlezen dan krijgt deze spanning. Dan kan je ook uitlezen of de startblokkering eventueel actief is.
Golf MK1 GTI
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Dus toch kabelboom...
Iemand een eenvoudige manier om bij de ecu te komen?
Ik wil namelijk vanaf de ecu meten.
Weet iemand ook zo meet waardes?
Met welk software kan ik het beste op weg?
AutoData? Elsawin? of iets anders?
Ik heb trouwens een vagcom uitlees apparaat waar de OBD stekker van los kan en op laptop aangesloten kan worden.
Iemand een eenvoudige manier om bij de ecu te komen?
Ik wil namelijk vanaf de ecu meten.
Weet iemand ook zo meet waardes?
Met welk software kan ik het beste op weg?
AutoData? Elsawin? of iets anders?
Ik heb trouwens een vagcom uitlees apparaat waar de OBD stekker van los kan en op laptop aangesloten kan worden.
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
ruitenwissers eraf. rubber van de watergoot afdekking eraf. watergoot eraf en daar onder ligt de ecu. Let op de ecu kan vast zitten met een breekboutje. zitten 2 stekkers op de ecu een naar de auto en een naar de motor.
vagcom/vcds kan je met die kabel waar je het over hebt waardes uitlezen
elsawin is werkplaats handboek
etka is onderdelengids.
vagcom/vcds kan je met die kabel waar je het over hebt waardes uitlezen
elsawin is werkplaats handboek
etka is onderdelengids.
Golf MK1 GTI
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Aantal testen en meetingen gedaan:
Alles aangesloten proberen te starten...
Resultaat: Auto wilt bijna aanslaan(lichte plofjes)
Alleen kabel van Krukas sensor los gekoppeld:
Resultaat: De motor draait maar geen plofjes of kans om aan te slaan.
Alleen kabel van Nokkenas sensor los gekoppeld:
Resultaat: De motor draait maar geen plofjes of kans om aan te slaan.
De kabels van de bobines vanaf de ECU gemeten, ze waren allemaal verbonden (dus geen onderbrekingen)
Alle 4 de stekkers(4 polig/draden) van de bobines los gehaald -> Gemeten in Volt stand en in Ohm stand; Door tussen Pin(1,2,3,4) en aarde te meten.
Resultaat: Ze gaven allemaal dezelfde waardes
Ik denk als er een breuk zou zijn dan zouden de waardes verschillen..
VCDS geinstalleerd kabel op COM poort aangesloten maar kon niet uitlezen
Port status: OK
Interface status: Not found!
Hoe kan ik dit oplossen?
Weet niemand waar het aan kan liggen?? Ik heb van alles al geprobeerd. Wat zou het kunnen zijn?
Foto: VAG com uitlees apparaat
http://imageshack.us/photo/my-images/191/img2414wp.jpg/
Alles aangesloten proberen te starten...
Resultaat: Auto wilt bijna aanslaan(lichte plofjes)
Alleen kabel van Krukas sensor los gekoppeld:
Resultaat: De motor draait maar geen plofjes of kans om aan te slaan.
Alleen kabel van Nokkenas sensor los gekoppeld:
Resultaat: De motor draait maar geen plofjes of kans om aan te slaan.
De kabels van de bobines vanaf de ECU gemeten, ze waren allemaal verbonden (dus geen onderbrekingen)
Alle 4 de stekkers(4 polig/draden) van de bobines los gehaald -> Gemeten in Volt stand en in Ohm stand; Door tussen Pin(1,2,3,4) en aarde te meten.
Resultaat: Ze gaven allemaal dezelfde waardes
Ik denk als er een breuk zou zijn dan zouden de waardes verschillen..
VCDS geinstalleerd kabel op COM poort aangesloten maar kon niet uitlezen
Port status: OK
Interface status: Not found!
Hoe kan ik dit oplossen?
Weet niemand waar het aan kan liggen?? Ik heb van alles al geprobeerd. Wat zou het kunnen zijn?
Foto: VAG com uitlees apparaat
http://imageshack.us/photo/my-images/191/img2414wp.jpg/
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
de vagcom fout zit hem in de pc en niet in de auto. Welke versie van windows gebruik je en is het een originele kabel? Welke versie van de software en kabel?
Golf MK1 GTI
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
De kabel (interface) die jij wil gebruiken is niet geschikt voor vagcom.
Om vagcom te gebruiken heb je een kabel van ross tech nodig. Dit is een dongle adapter waar de registratie voor de vcds software in zit.
Kabel is in NL hier te verkrijgen
http://www.randstadcarsolutions.nl/inde ... duct_id=50
Om vagcom te gebruiken heb je een kabel van ross tech nodig. Dit is een dongle adapter waar de registratie voor de vcds software in zit.
Kabel is in NL hier te verkrijgen
http://www.randstadcarsolutions.nl/inde ... duct_id=50
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Ik gebruik windows xp pro
Ik heb het geprobeerd met rosstech vcds lite geen succes,
vagcom 409-1 geensucces
507 ook geen succes
Mooie systeem maar ik vind het wel een beetje te duur
Ik lees wel meteen dat die geschikt is voor canbus dus die goedkope kabels niet.
Wel lees ik dat het mensen wel lukt met een usb kabel die ze van ebay oif hebben gekocht.
Maar dat de auto niet start kan het aan de timing liggen??
Ik heb het geprobeerd met rosstech vcds lite geen succes,
vagcom 409-1 geensucces
507 ook geen succes
Mooie systeem maar ik vind het wel een beetje te duur

Ik lees wel meteen dat die geschikt is voor canbus dus die goedkope kabels niet.
Wel lees ik dat het mensen wel lukt met een usb kabel die ze van ebay oif hebben gekocht.
Maar dat de auto niet start kan het aan de timing liggen??
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Ja je hebt idd speciale imitatie kabels voor vcds in omloop, alleen is dan de software niet 1 2 3 te updaten naar de laatste versies en je krijgt geen ondersteuning van de helpdesk van ross- tech.
Je moet dan de interface flashen.
Je moet dan de interface flashen.
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Hoe heb je de krukas sensor besteld? Origineel via de dealer op chassis nummer?
Re: Golf 5 GTI Start niet (vonkt niet) 2005
Hallo
Dit is duidelijk een timing fout tussen krukas en nokkenas
Je zegt dat hij het wel doet met 1 sensor.
Dus dan gaat de motor in een noodmodus toch draaien.
Komen de beide singalen niet overeen dan weet de ecu niet welke hij moet geloven en start hij niet en schakelt hij bobines uit.
Je geeft aan dat beide sensoren vervangen zijn dus dat is goed. En als het de goede zijn en goed gemonteerd zijn(ik heb het meegemaakt dat ze de sensor verkeerd hadden gemonteerd)
Zit het daar niet in.
Maar kijk eens naar je nokkenasversteller.
De nokkensassensor zit op de inlaat kant dacht ik en die word door een ketting met de uitlaat verbonden en die zit weer vast aan je DB riem.
Als de nokkenasversteller vast zit kan hij nooit meer naar zn basisstand terug en zal hij die foutcode geven.
Het kan ook nog je kettingspanner wezen die stuk is waardoor je ketting te slap staat.
Dit is duidelijk een timing fout tussen krukas en nokkenas
Je zegt dat hij het wel doet met 1 sensor.
Dus dan gaat de motor in een noodmodus toch draaien.
Komen de beide singalen niet overeen dan weet de ecu niet welke hij moet geloven en start hij niet en schakelt hij bobines uit.
Je geeft aan dat beide sensoren vervangen zijn dus dat is goed. En als het de goede zijn en goed gemonteerd zijn(ik heb het meegemaakt dat ze de sensor verkeerd hadden gemonteerd)
Zit het daar niet in.
Maar kijk eens naar je nokkenasversteller.
De nokkensassensor zit op de inlaat kant dacht ik en die word door een ketting met de uitlaat verbonden en die zit weer vast aan je DB riem.
Als de nokkenasversteller vast zit kan hij nooit meer naar zn basisstand terug en zal hij die foutcode geven.
Het kan ook nog je kettingspanner wezen die stuk is waardoor je ketting te slap staat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten