grotere sierstukken

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

Even een update...na mijn paar dagen Dusseldorf en wat langer gereden te hebben heb ik Raymond toch maar gebeld en hij gaat er overmorgen weer onder vandaan...

Ik baal wel een beetje omdat de demper erg veel leuke dingen doet maar de resonantie is voor mij te vervelend (op mijn oren) bij een aantal gebieden waaronder plm. 120 km p/uur.

Ik heb het geprobeerd en vond het zeer de moeite waard allemaal...ik vraag me af of ik nu het traject moet inzetten met een andere ovale demper welke wat extra dempt of het origineel laat terugzetten.

Ik denk dat ik de originele dan maar weer terugzet.

Gelukkig heb ik nog 3 andere mensen (waaronder BenGTI) de afgelopen bewuste dagen in de auto gehad en die zijn dezelfde mening toegedaan...zodat ik zeker weet dat ik geen zeikerd ben :lol:
xavier gti
Type auto: golf 6 gti dsg

Bericht door xavier gti »

origineel , ofwel één van degelijke kwaliteit zoals milltek , en derg
anders blijf je "bezig " .....
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Hoi X.M.T.

Wat bedoel je ....denk je dat de resonantie te maken heeft met de kwaliteit van de "Simons" demper :?:

Kun je dat uitleggen...ik ben geinteresseerd. ;)
Gti-Mar
Type auto: Golf MK VI ABT
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

ErikGTI schreef:Hoi X.M.T.

Wat bedoel je ....denk je dat de resonantie te maken heeft met de kwaliteit van de "Simons" demper :?:

Kun je dat uitleggen...ik ben geinteresseerd. ;)
Volgens mij heeft het bij Erik niks met de kwaliteit te maken,meer met dat Erik er teveel resonatie in hoort(dat blijft persoonlijk natuurlijk),maar Erik ik zou de orginele dan maar terug laten 8-) zetten...wel jammer,maar misschien kan je Rens er een plezier mee doen(dealtje sluiten met lynx ;) ),die was zeker geintresseerd wat ik begreep

Good luck..... :P
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Ja daar dacht ik ook al aan vandaar dat ik tijdens aankomst in Dusseldorf al meteen belde met Lynx. Ik heb verder nog niets besproken, eerst mijn "probleem" oplossen. :D

Ik kijk wel wat Raymond interessant vind.....

Verder kijk ik wel uit naar mijn zwart/rode logo (evenals Ben)...dus "pretjes" genoeg :lol:
xavier gti
Type auto: golf 6 gti dsg

Bericht door xavier gti »

erik ,
u heeft toch uw middendemper laten vervangen door een aftermarket exemplaar ,
en heeft u toch NU last van enige resonantie , die je voordien ( met de originele demper) niet had , juist ?
aan wat zou het dan kunnen liggen , alvast niet aan de uitlaattips..... ???!
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
bzb

Bericht door bzb »

resonantie kan ook heel goed uit de auto zelf komen, interieurdelen enz. die puur door de zwaardere brom gaan resoneren, beetje schuimrubber hier en daar deed ik altijd om die geluiden weg te werken.
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

hoi XTM,

Ten eerste neem ik dat hele aftermarket met een korreltje zout tov het "origineel" aftermarket is per definitie zeker niet altijd slechter...daarnaast durf ik mijn hand bijna in het vuur te steken dat de standaard GTI siertips gewoon Fox zijn maar zeker niet beter..eerder slechter.
Voor wat betreft de demper...rvs is rvs...dus een aftermarket demper gaat niet ineens resoneren in een "all things being equal" situatie.
Men kiest een aftermarket demper enkel en alleen om OF kwaliteit te verbeteren OF om de dempingsfactor te veranderen.
Dat laatste heb ik gekozen en na intensief gebruik vandaag weer terug laten veranderen...
Het resonantie punt (waarbij cabine en meerdere zaken worden aangesproken) kwam te liggen bij 2700 toeren.
Dat dit punt (voor mij) zeer ongelukkig uitpakt moge duidelijk zijn omdat dit in het werkbare gebied ligt te weten 100 tot 120 km per uur.
Het resonantiepunt van de originele demper ligt bij 1200 toeren dus iets boven stationair en bij 40 km in de zesde versnelling.
Kortom ben nu weer blij met het origineel want voor mij weeg die resonantie niet op tegen de overige (niet geringe) lol bij het opschakelen.
Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb uitgelegd.
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Ben weer helemaal happy.... :lol:

Mijn originele demper zit er weer onder en ik moet zeggen dat ik dit geluid mooier vind.
Het zal wel weer psygisch te verklaren zijn... :shock:

Raymond had er toch wel weer een klusje aan want hij kon niet zo makkelijk overal bij, maar heeft uiteindelijk weer vakwerk afgeleverd. 8-)

Als je nu rustig rijdt gaat het behoorlijk geruisloos en bij optrekken een mooi sportief geluid met een wat hogere frequentie...yepp dit is meer mijn smaak... ;)
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Fijn om te horen Erik, nu weet je in ieder geval wat er gebeurd met de verschillende mogelijkheden die er zijn.
Ik moet je zeggen dat ik mijn eigen keuze tot nu toe wel erg kan waarderen.... :oops:
Heb een Milltek downpipe met de standaard cat back en de aangepaste tips. Bij rustig rijden en constant snelweg stil, maar bij vol gas een lekker diep geluid.
Ik had eerst het idee om een Milltek cat-back te kopen, maar uiteindelijk besloten dit niet te doen. Houd ik ook weer wat geld in de pocket.

René.
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Yepp, mee eens....je kan er uren over filosoferen maar er is maar een manier...hup eronder en rijden... :lol:

En ook weer " terug " durven gaan... ;)

Op foto' s en videos is het allemaal fantastisch voor mij...nu nog in het echie. :D

Anyway ik wacht nog op mijn logootje....ben benieuwd.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

ErikGTI schreef:Yepp, mee eens....je kan er uren over filosoferen maar er is maar een manier...hup eronder en rijden... :lol:

Ben door jou (Erik) toch wel weer gaan twijfelen, maar misschien is het inderdaad toch een kwestie van "hup eronder en rijden" ;)
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Jij hebt een Golf V die is echt anders qua geluid...
Ik vind trouwens standaard een VI wel mooier klinken dan een V.
(jouw auto zal ook wel weer heel anders klinken 8-) )

Maak gewoon een deal met Raymond, deze wist trouwens te melden dat het sowieso moeilijk te voorspellen is wat een demper gaat doen...per auto verschillend.

Trouwens mijn demper ligt bij Raymond dus die heb ik daar maar achtergelaten en verder niet meer over gehad want hij was aardig lang bezig en hij rekende wel erg weinig vond ik.
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Edition30 schreef:
ErikGTI schreef:Yepp, mee eens....je kan er uren over filosoferen maar er is maar een manier...hup eronder en rijden... :lol:

Ben door jou (Erik) toch wel weer gaan twijfelen, maar misschien is het inderdaad toch een kwestie van "hup eronder en rijden" ;)
Ik zou zeker Raymond even contacten,ben er anmiddag nog geweest voor het laten plaatsen van eenndubbele eindtips op de 107 van mijn vouw...helemaal blij mee,en nog even gesproken over de leuke dag die we gehad hebben....

Hoorde al van het initiatief van Tim om wat te organiseren samen met Lynx,even afwachten nog ;)

Succes in iedergeval

Maar Rens,nu er toch een middendemper ligt...waarom niet?,Tim is voor jou goed vergelijkbaar qua auto 8-)
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Bootje_Ronald
Type auto: Golf MK6 GTi DSG

Bericht door Bootje_Ronald »

ErikGTI schreef:Afbeelding

......met beide benen op de grond...en nog niet gewassen.... :lol:
Waar kan ik voor deze tips nog terecht? Staat toch wel ff net iets mooier...Kan het nog geleverd worden voor de groupbuy-prijs?
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Hoi Ronald,
Even contact opnemen met Raymond van Lynx Cardesign en je weet het. ;)
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Mister s
Type auto: Golf mk5 gti dsg

Bericht door Mister s »

Na jullie verhalen te hebben gelezen begint het bij mij ook wel te kriebelen. Mijn uitlaat van de golf 5 ziet er slecht uit en wilde wel een keer nieuwe sierstukken. Klein beetje groter kan ook geen kwaad.

Misschien ook wel een middendemper van Simons want het geluid mag wel wat harder maar ook weer niet te tuning-achtig of dat de auto bij normale snelheid veel geluid maakt.

Welke demper zouden jullie adviseren. En Tim ben jij nog steeds tevreden over het geluid?

Gr. Tom
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Heren,

Mochten er toch nog meer mensen kiezen voor een andere middendemper of eindstukken dan kan ik evt kijken of er weer een group-buy georganiseerd kan worden in samenwerking met Lynx?

Hoor het wel wie er intresse hebben.... ;)
Mvg Marco

ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Ik kan alleen maar melden dat ik mijn eindtips fantastisch vind ge grootte op de foto komt niet eens tot zijn recht...(de oude passen bijna in de nieuwe )
Laatst mijn GTI naast een standaard in de garage geparkeerd...het uitlaatverschil is enorm 8-)

Zo meer reclame voor Ramond :lol:
Bootje_Ronald

Ik ben wel voor een 2e ronde... ;)
Groet, Ronald
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Bootje_Ronald schreef:Ik ben wel voor een 2e ronde... ;)
Dat is leuk om te horen,wie nog meer(minimaal 5) :)
Mvg Marco

Mister s
Type auto: Golf mk5 gti dsg

Bericht door Mister s »

Heb ook wel interesse :D

Sierstuk in ieder geval. Middendemper twijfel ik nog een beetje.
Bootje_Ronald

Heeft Erik Fox type 12 gekozen? Ik wil graag een iets betere kwaliteit materiaal, zodat de eindstukken niet zo snel zwart worden als de originele eindtips. Lijkt wel of ik in een diesel rondkachel...:lol:
Groet, Ronald
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Ik weet niet welk type ik heb...wel dat ze net zo snel zwart worden.
(ze lijken sprekend op de OEM eindtips...misschien ook wel Fox)

Ik weet ook niet of dit met kwaliteitsverschil is op te lossen....
Ik zal het vanmiddag eens aan Raymond vragen.

Ik heb ze al drie keer gepoetst....eindresultaat is dan wel mooier dan mat geborsteld RVS :lol:
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Mijn Milltek tips zijn gelukkig minder gevoelig voor zwart worden. Aangezien ze niet van die scherpe rondingen hebben hecht de carbon gelukkig niet.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”