Geen formule 1 meer

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Geen formule 1 meer

Bericht door WesleyGTI »

Beste leden,
hebben jullie dit treurige bericht ook al gelezen ?

Nog één race en dan komt er een einde aan bijna twintig jaar Formule 1 bij RTL, dat de rechten tussendoor nog wel drie jaar moest afstaan aan SBS. De races verdwijnen volgend jaar bij Sport 1 achter de decoder en dat betekent dat de fans voortaan moeten betalen voor het blijven volgen van hun sport.

Begin jaren ’90 begon RTL 5 met het uitzenden van de Formule 1-races. Dit werd nog kort RTL 4, maar vervolgens bleek RTL 5 toch de vaste plek voor de sport. In 2004 nam SBS de rechten over en werd de Formule 1 drie jaar lang op SBS 6 uitgezonden. Commentator Olav Mol, al sinds jaar en dag verbonden aan de sport, verhuisde destijds mee, maar keerde terug toen de rechten in 2007 weer naar RTL gingen.

De races worden sindsdien op RTL 7 uitgezonden, naast een heel scala aan andere autosporten, maar dat is na dit weekend dus voorbij. Sport 1, dat ook al de MotoGP uitzendt, doet voortaan verslag van de Formule 1.
bron http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/28 ... e-f1-race/



jullie nog ideeën hoe we f1 kunnen kijken zonder 15,- per maand te moeten gaan betalen ?
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
Roderik
Berichten: 309
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:18
Type auto: MK5 GTI ed30
Locatie: zuiden des lands

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Roderik »

Dat is idd een kwalijke zaak...
Ik keek altijd op de BBC, maar ook daar verdwijnt het geloof ik.

Oplossing: TV uit laten op zondag en 's avonds de race downloaden ;) of natuurlijk abo sport 1 betalen

PS: Ik had al sport1 ivm de MotoGP. ;)
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door WesleyGTI »

ik ben niet zown voetbal fan en ook niet echt een motor gp fan dus om nou 180,- pleurie te gaan betalen voor 19 x 2 uurtjes racen kijken... ziek dat je tegenwoordig voor alles maar moet betalen ik dacht dat bernie geldwolf eccelstone zei dat hij meer aandacht aan de sport wilde geven maarja wat doen we er aan.

waar kan ik f1 races downloaden ?
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Girlzdad »

MotoGP keek ik ook op Sport1
Formule 1 boeit mij niet zo.

Dat vond ik ook te duur worden ( alleen MotoGP keek ik )

Nu kijk ik ook op BBC de race,al vind ik het jammer dat de kwalificaties niet live zijn.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door theo »

Het wordt tijd dat de F1 luchtbel wordt doorgeprikt. Wat mij betreft mag het hele circus ploffen.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Edition30 »

Of één van ons neemt een abo op Sport 1 en dan maken we er een meeting van :lol:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Vince82 »

Goed idee Rens! :lol: Wie heeft er een groot scherm en dan maken we er een twee wekelijkse meeting van :P

Wat ik ga doen is het uitgebreide zender pakket nemen van UPC waar ook RTL Duitsland in zit. De races die de BBC uitzend kijk ik daar en de rest dan maar op RTL Duitsland.

Ik weiger om te gaan betalen voor een Sport 1 abbo. Behalve F1 zal ik verder nooit naar die zender kijken dus echt zonde geld.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door WesleyGTI »

Ik heb wel een groot scherm alleen niet genoeg parkeer plaatsen :P
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Hagar »

Goed nieuws als Sport1 kijker! Super irritant om steeds die reclame er tussendoor te hebben. Hopen dat Olaf niet meeverhuisd met z'n zelfingenomen commentaar. Mocht hij toch meeverhuizen dan is het te hopen dat het B-kanaal actief is (meestal Engels). Het beste voetbal bij Sport1, Formule1 bij Sport 1, Tennis bij Sport 1. Als ze nu ook nog fuseren met Eredivisie Live dan is het helemaal top. DTM ook naar Sport 1 en ook Rally rijden zou top zijn.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door jaco »

Op de BBC komt de helft van de wedstrijden (10 stuks) live op de buis.... De anderen in samenvatting. Daar ben ik best blij mee. Ik moet zeggen dat ik de BBC uitzendingen toch wel de beste vind van wat ik heb gezien.

RTL was vroegah (zeg jaren 90) toen er nog budget was goed, maar Mol is de laatste jaren te overtuigd van zichzelf geworden en zit niet meer op het circuit als hij commentaar geeft. Je merkt dus altijd dat ie actie mist omdat ie op lijstjes tuurt, timing controleert op een scherm danwel zijn facebook status bijwerkt. Heb je thuis allang een inhaalactie gezien komtie daar doodleuk soms minuten later pas achter als de herhaling wordt getoond :roll:

Ik heb ook een aantal verslagen van SkyF1 gezien die dit jaar zijn gestart. Deze zien er gelikt uit en hebben 5.1 geluid, maar ik vind dat ze proberen om de BBC te overtroeven door hetzelfde te doen, maar dan meer, meer, meer: dus langer voorbeschouwing wat gelijk staat aan meer oninteressant gewauwel; meer deskundigen maar ik ervaar dat als overkill en als die Anthony Davidson op het circuit aanwezig is is dat een beetje zonde van het vliegticket want het enige wat die doet is voor een touchscreen staan en situaties/acties op het scherm analyseren en van commentaar voorzien, geflankeerd door een blonde bimbo (pluspunten) die alleen maar mooi staat te zijn.

RTL Duitsland heb ik moeite met de taal en het feit dat ze wel erg op de hand van de Duitse coureurs waren. Tenminste dat was vroeger zo, in de goede tijd van der Schumi (tijdperk Schumi 1.0), ik weet niet of dat nu nog zo is want kijk er de laatste jaren niet meer naar.

Bij de belg val ik in slaap, mijn god wat is dat zaaaai.
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Hagar »

jaco schreef:Op de BBC komt de helft van de wedstrijden (10 stuks) live op de buis.... De anderen in samenvatting. Daar ben ik best blij mee. Ik moet zeggen dat ik de BBC uitzendingen toch wel de beste vind van wat ik heb gezien.
BBC is imo ook duidelijk de beste, al zijn ze wel erg enthousiast bij inhaal acties van Button of Hamilton. Heb er geen last van, de Duiters zijn idolaat van Vettel. Het wordt ook allemaal een beetje gehyped, kijkers identificeren zich zelf nou eenmaal makkelijker met een landgenoot.
Gebruikersavatar
Roderik
Berichten: 309
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:18
Type auto: MK5 GTI ed30
Locatie: zuiden des lands

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Roderik »

Ik ben het met mijn laatste twee voorgangers helemaal eens! BBC heeft meeste kennis (samen met duitsland) in huis en het grootste budget.
Helaas is jake humphrey ermee gestopt. Hij wordt waarschijnlijk opgevolgd door Suzi Perry Ook niks mis mee als je op het linkje klikt. ;)
Of haar kennis van F1 ook oke is weet ik dan niet. Ook niet echt relevant natuurlijk met zo'n uiterlijk :lol:
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door iroc-dennis »

Ik heb een Dreambox satelliet ontvanger en ontvang alle zenders voor 15 euro per maand!
Voor mij veranderd er dus niets kwa kosten, alleen de uitzending verhuist!

Tijd voor een Dreambox met card sharing voor jullie hihi !!
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door JonasV »

Ik vind het ook jammer dat het uiteindelijk zover is gekomen als vaste formule 1 kijker!
De komende jaren zal er wel meer wat betreft sport en films verder achter de decoder verdwijnen ben ik bang..
BBC zend nog maar een 3e van de races live uit en de Duitser wordt je ook niet vrolijk van om naar te kijken. Ik ga dus waarschijnlijk wel overstappen.
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Vince82 »

Voor iedereen die UPC heeft:

UPC biedt u de eerste race gratis aan

Gaat Jenson Button op voor zijn vierde zege in deze Australische Grand Prix? Of strijkt wereldkampioen Sebastian Vettel met de eer? Wij willen niemand iets van deze eerste race in het Formule 1 spektakel laten missen. Daarom kan iedere UPC Digitale TV-abonnee zonder abonnement op Sport1 één keer gratis meegenieten. Op zondag 17 maart om 07.00 uur ’s morgens start de race Down Under. Zit u er klaar voor?


Hoe werkt het?

Ga naar UPC Live TV op kanaal 15. Kies met uw afstandsbediening de Formule 1 Grand Prix van Australië 2013.
Heeft u Horizon TV? Selecteer met de menuknop 'Mijn Media', 'Mijn Apps' en 'UPC Live TV'. Ga naar het kanaal dat aangegeven staat bij Formule 1 Grand Prix van Australië 2013. Daar kunt u uw keuze selecteren met uw afstandsbediening.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Hagar »

WesleyGTI schreef:De races verdwijnen volgend jaar bij Sport 1 achter de decoder en dat betekent dat de fans voortaan moeten betalen voor het blijven volgen van hun sport.
Mij beviel het goed. Het commentaar van Roland van Dam en Robert Doornbos viel niet tegen. Hoewel duo commentaar van mij niet hoeft want je (ik) zit automatisch, anderhalf uur lang, naar een gesprek te luisteren en daardoor ben je niet volledig gefocust op wat er gebeurd op het scherm. Als je zelf iets ziet gebeuren en ze lopen te kletsen over iets anders dan is dat redelijk irritant. Ik mis wat dat betreft een B-kanaal met sober / solo Engels commentaar.
Maar switchen naar het 'Sport1 Extra' scherm zodat je vanuit de cockpit kunt meerijden is super. Je kunt meekijken op het stuurtje van sommige auto's, je ziet de rook bij het blokkeren van een wiel je scherm inkomen, je rijd mee de pits in, je hoort heel mooi het verschil in geluid bij terugschakelen van de verschillende motoren. Duidelijk een meerwaarde qua beleving. Als ze ook info geven over de positie van de auto waar je in mee rijd zou het nog beter maken.
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Geen formule 1 meer

Bericht door Vince82 »

Ik heb gekeken via Rtl Duitsland. Beetje partijdig commentaar (pro Vettel) en redelijk wat reclame, maar wel een goed alternatief voor Sport 1. Kortom voor mij geen Sport 1, ik weiger te betalen hiervoor.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten