plakkers binnenkant velgen
plakkers binnenkant velgen
Ik heb lichtmetalen velgen eraf gehaald ivm winterbanden op stalen velgen,
maar nu zie ik dat er op binnenkant lichtmetalen velgen plaklood gezeten hebt en later weer verwijderd maar plakresten enzo zit er nog op,kan ik dit gewoon met een stickerverwijderaar verwijderen?
Mvg,Peter.
maar nu zie ik dat er op binnenkant lichtmetalen velgen plaklood gezeten hebt en later weer verwijderd maar plakresten enzo zit er nog op,kan ik dit gewoon met een stickerverwijderaar verwijderen?
Mvg,Peter.
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: plakkers binnenkant velgen
silicone verwijderaar werkt vaker . En als niks meer helpt met thinner . erna wel opnieuw waxen ..
WD40 wilt ook nog wel is helpen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Karamelschijf voor op de boormachine
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Karamelschijf indeed
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Zoals de voorgangers al aangeven:

En is zo'n caramelschijf bij iedere verfwinkel verkrijgbaar?
- Roderik
Automaterialenzaak. (Brezan etc)
Oké,en kan ik hier heel de binnenkant van velgen mee doen,of is dit alleen voor plakresten?
Nu zitten er ook van die zwarte spikkels(of hoe noem je die) aan binnenkant velgen.
En daarna kan ik deze met een autowas in de was zetten?
En buitenkant lichtmetalen velg kan ik ook met gewone autowas doen?
Nu zitten er ook van die zwarte spikkels(of hoe noem je die) aan binnenkant velgen.
En daarna kan ik deze met een autowas in de was zetten?
En buitenkant lichtmetalen velg kan ik ook met gewone autowas doen?
- Roderik
Zwarte puntjes verwijderen met teer verwijderaar.
Ik gebruik deze:

Wielen kun je het beste in de wax zetten met een wax die speciaal bedoeld is voor je velgen.
Autowax zal ook prima gaan overigens, maar beter gebruik je een wax die speciaal bestemd is voor je wielen.
Bijvoorbeeld:

Ik gebruik deze:

Wielen kun je het beste in de wax zetten met een wax die speciaal bedoeld is voor je velgen.
Autowax zal ook prima gaan overigens, maar beter gebruik je een wax die speciaal bestemd is voor je wielen.
Bijvoorbeeld:

En hoe krijg ik siliconekit/acrylaatkit van velgen af?
Vorige eigenaar heeft namelijk naafdoppen met zwarte silicone/acrylaatkit vastgezet,maar ik heb nu nieuwe naafdoppen dus wil zonder velgen te beschadigen die kit er af krijgen,maar hoe.
en bovenstaande artikelen,kan ik die via bepaalde site bestellen,b.v. carclean?
Vorige eigenaar heeft namelijk naafdoppen met zwarte silicone/acrylaatkit vastgezet,maar ik heb nu nieuwe naafdoppen dus wil zonder velgen te beschadigen die kit er af krijgen,maar hoe.
en bovenstaande artikelen,kan ik die via bepaalde site bestellen,b.v. carclean?
- Roderik
Aangezien Carclean een sponsor van dit forum is wil aan hun niet voorbijgaan, dus die artikelen zijn daar te bestellen via deze link:
http://www.carclean.nl/
Maar staar je niet blind op carclean, er zijn zoveel merken en online shops meer dan alleen carclean.
Zelf maak ik veel gebruik van Chemical Guys. Mooie producten en makkelijk in de verwerking ervan.
Eventueel te bestellen bij: Custom Car Cleaning
Eigenaar is een van nederlands beste detailers. Helpt klanten eventueel ook met gepast advies.
Voor wat betreft de kit, ik zou ook eerst een goede tar & glue remover proberen. probeer het iig niet met iets scherps af te krabben want dan heb je kans op krassen.
http://www.carclean.nl/
Maar staar je niet blind op carclean, er zijn zoveel merken en online shops meer dan alleen carclean.
Zelf maak ik veel gebruik van Chemical Guys. Mooie producten en makkelijk in de verwerking ervan.
Eventueel te bestellen bij: Custom Car Cleaning
Eigenaar is een van nederlands beste detailers. Helpt klanten eventueel ook met gepast advies.
Voor wat betreft de kit, ik zou ook eerst een goede tar & glue remover proberen. probeer het iig niet met iets scherps af te krabben want dan heb je kans op krassen.
carclean heeft geen rimwax van smartwax... 

- Roderik
Daar heb ik het wel ooit aangeschaft. Dan hebben ze Smartwax ook uit het assortiment gehaald. Zo blijven er maar weinig verschillende merken over bij Carclean.bzb schreef:carclean heeft geen rimwax van smartwax...