Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door gerben302JD »

Hallo GTI/VAG bezitters ;)

Ben eigenlijk wel eens nieuwsgierig wat jullie irritant of nadelig vinden
aan jou/jullie GTI/VAG auto.

Of zoiets van dat had beter gekund.
Uiteraard is de RNS van Volkswagen zeer grijpgevoelig, en dat veel forummers dat nadeel zelf hebben meegemaakt :evil:

Waar ik me aan irriteer is het klepje van de asbak, als je er naar wijst staat dat ding alweer omhoog( heb ik over het kleppie ;) )
Vooral met schoonmaken is dat niet handig!

Ben benieuwd naar jullie nadelen of ervaringen omdat hier redelijk veel verschillende auto's
aanwezig zijn op dit forum.

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door kevin78 »

Inderdaad al die diefstallen en inbraken !!! Ben altijd blij als die er s'ochtends nog staat zonder braak sporen.. betrap me erop dat ik heel vaak me andere auto pak als ik ergens heen ga .. Zodat ik me geen zorgen hoef te maken.. Eigenlijk te gek voor woorden. Vind het dan ook belachelijk dat VW hier niks aan doet !! Of je moet de navilock als oplossing van het probleem zien :D ..
Tijger

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Tijger »

Diefstal gevoelig en inderdaad de naïviteit van PON / VW.

Ook (en dat bedoel ik echt met alle respect en iedereen moet vooral doen waar hij zin in heeft en mooi vindt) heel veel tupperware VW's dan wel mensen die tot een laag bevolking behoren waar ik niet zo graag mee geasocieerd wil worden. Voorbeeld : Wegmisbruikers / dieven etc. Maar wellicht ligt dit aan mij hoor. (Overigens heb ik hiervoor BMW gereden en daar valt ook een hoop over te zeggen LOL )

Ik wil met de laatste zin niemand beledigen maar een stukje vrijheid van meningsuiting.
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door gerben302JD »

kevin78 schreef:Inderdaad al die diefstallen en inbraken !!! Ben altijd blij als die er s'ochtends nog staat zonder braak sporen.. betrap me erop dat ik heel vaak me andere auto pak als ik ergens heen ga .. Zodat ik me geen zorgen hoef te maken.. Eigenlijk te gek voor woorden. Vind het dan ook belachelijk dat VW hier niks aan doet !! Of je moet de navilock als oplossing van het probleem zien :D ..
Inderdaad,
Dat heb ik ook jammer genoeg,
Kijk s'ochtends eerst of hij er nog staat, en daarna nog een keer of de ruiten nog heel zijn!
Dat is een groot nadeel als je een mooie en gewilde auto koopt :roll:
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door bzb »

benzineklepje had ik graag aan de andere kant.

maar effe serieus, wat kan vw er nou aan doen dat je hier in nederland kan jatten wat je wil met een pakkans van 0,1% en dan krijg je zelfs nog een taakstraf. PON kan moeilijk een stalen kooi bij leveren. plus dit levert ze veel meer poen op 8-)
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Glenne »

bzb schreef:benzineklepje had ik graag aan de andere kant.

maar effe serieus, wat kan vw er nou aan doen dat je hier in nederland kan jatten wat je wil met een pakkans van 0,1% en dan krijg je zelfs nog een taakstraf. PON kan moeilijk een stalen kooi bij leveren. plus dit levert ze veel meer poen op 8-)
correct, maar ze kunnen wel het systeem van inbouwen veranderen waarbij je dus niet meer 1 module hebt maar ingewerkt in het dashboard.
het nadeel voor de gebruikers is dan dat je vast zit aan je systeem.

@ gerben302JD: ik zucht ook altijd als ik het interieur poets en het klepje omhoog komt te staan en toen ik jou reactie er over las moest ik wel lachen :D

een echt nadeel is het misschien niet, maar ik vind het wel jammer dat de golf 6 alweer vervangen wordt. hij heeft amper 3 jaar op de band gestaan (2009 - 2012) en bijgevolg rijden we binnenkort allemaal weer met een "oud" model. niet dat ik altijd het allernieuwste wil, maar vind dat de 7 toch een jaartje later geïntroduceerd mocht worden.
Golf VI GTI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door bzb »

maar we rijden wel met het meest exclusieve typ ooit :), inbraak beveiliging zal altijd weer omzeilt worden, net als met de iphone, als een nieuwe firmware uitkomt is tie binnen een paar weken weer gekraakt, den snijden ze het dashboard wel op 3 plekken los mocht dat nodig zijn.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Chris5gti »

Ik vind dat vw te weinig pk's aanbied in de golf klasse ! Hoezo komt er niet gewoon een golf met 400 pk ofzo ? Ford heeft de RS met net over 300 pk enz Vind het echt tijd worden dat ook vw eens snelle autos krijgt en niet alleen audi ! In heel veel tests tegen andere merken is de vw met vermogen altijd achteraan .
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door sitechris »

Diefstal en inbraak op 1. Maar in de categorie klein leed: het ergert mij dat ik niet met de afstandsbediening mijn buitenspiegels kan laten inklappen. Nu moet dat altijd van binnenuit, maar die spiegel is toch wel handig bij het uitstappen. Helemaal vreemd vind ik dat iets simpels op de Seat Leon wel gewoon kan.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Glenne »

sitechris schreef:Diefstal en inbraak op 1. Maar in de categorie klein leed: het ergert mij dat ik niet met de afstandsbediening mijn buitenspiegels kan laten inklappen. Nu moet dat altijd van binnenuit, maar die spiegel is toch wel handig bij het uitstappen. Helemaal vreemd vind ik dat iets simpels op de Seat Leon wel gewoon kan.
dat van die spiegels geef ik je ook gelijk. ik mis het niet echt, maar is wel handig en mocht wel op een wagen zitten in deze prijsklasse. het zit zelfs op die kartonnen doos van de buren ... :?
Golf VI GTI
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Schippersss »

De prijs van bepaalde vag producten en onderdelen. Kan je zeggen van dat andere merken ook duur zijn in onderdelen maar bij het vag concern weten ze de prijs wel.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Spuugemmer »

Golf 7 heeft wel een los beeldscherm en navi computer. Maar daar wordt vast ook wel weer iets op gevonden. Als ze nou andere stekkers draadboom gebruiken voor wel navi auto en niet navi auto dan zou het al een voordeel zijn. Maar dat zal vast niet want door zoveel mogelijk gelijke onderdelen gaat de productie prijs naar beneden en dat is het enige wat interessant is voor VW.

Qua vermogen heb je met VW echt niet te klagen hoor! standaard 211 pk en met wat kleine aanpassingen rond de 300 pk en een prima koppel. Vergelijkbare audi's hebben ook niet zoveel vermogen een golf 6 R en een S3 ontlopen elkaar niet zo heel veel. Waarom ze geen 400 pk auto hebben? Omdat die niet betrouwbaar genoeg zijn. Daarnaast is het leuk al dat vermogen maar ik denk of weet eigenlijk wel zeker dat 99% van de mensen die een GTI met 211 pk rijden niet het maximale uit de auto halen. Pk's zijn leuk maar je hebt ze niet echt nodig als je maar van de rem afblijft en het stuur goed gebruikt! Stel dat er een 400 pk golf zou zijn. Dan is dat niet alleen een dikke motor maar ook grote remmen aanpassingen onderstel. Verstevigingen aan de koets en de aandrijving moet aangepast worden want 400 pk op de voorwielen is niet normaal mee te rijden. Dus dan kost een 400 pk golf ineens 65-70k. Laten we heel eerlijk zijn niemand gaat zoveel geld aan een GOLF uitgeven. Alhoewel..........
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Chris5gti »

Nou een audi rs3 is anders een groot verschil met een golf R . Ik hoop dan ook dat er eindelijk een golf rs zal uitkomen met een 5 cilinder turbo , wat in grote productie gemaakt word voor een normale prijs . Zeker hij zal duurder zijn dan normaal maar daar krijg je ook iets voor terug .
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door bzb »

1 cylinder meer, zelfde haldex systeem, wel 30 ruggen meerprijs waard?
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Gengar »

kevin78 schreef:Inderdaad al die diefstallen en inbraken !!! Ben altijd blij als die er s'ochtends nog staat zonder braak sporen.. betrap me erop dat ik heel vaak me andere auto pak als ik ergens heen ga .. Zodat ik me geen zorgen hoef te maken.. Eigenlijk te gek voor woorden. Vind het dan ook belachelijk dat VW hier niks aan doet !! Of je moet de navilock als oplossing van het probleem zien :D ..
Ik ben het met je eens. Ook ik erger en irriteer me eraan dat zowel Pon als VW helemaal niks doet, betreft het diefstallen en inbraken van alle VAG modellen.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door yal »

Ik mis een langere 6de versnelling (of 7?) , dan zou de ED35 een stuk minder zuipen :lol:

Verder vind ik dat VW meer aandacht aan de lakafwerking moet besteden , ziet er niet uit onder de motorkap en her en der zie je grondverf doorschemeren bij scharnieren. Reken dan wat meer voor de metallic/pareleffect lak en lever perfect werk!
Ook vind ik de lak zoals mijn deep black pareleffect erg krasgevoelig zeker vergeleken met onze andere zwarte auto.

Een Skoda Superb heeft wel verlichting in de deuren en in de GTI zitten dezelfde glaasjes maar dan zonder lampjes :shock:

Belachelijk dat je extra moet betalen voor een reservewiel/thuiskomer , niet alleen VW maar meerdere merken doen dit :cry:

Verder super wagen , en vermogen is prima zeker met alleen voorwielaandrijving!

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door bzb »

o ja de remmen vind ik persoonlijk onder de maat, als je 200 in duitsland rij en je remt effe snel voor een afslag krijg ik veel te weinig remvermogen, soms echt gevaarlijk
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door MartijnGTI »

De reacties van andere mensen wanneer je zegt dat je een GTI rijdt. Heeft niets met de auto te maken, maar met de bestuurders en die kleine groep verpest het altijd...
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door 73GTI »

MartijnGTI schreef:De reacties van andere mensen wanneer je zegt dat je een GTI rijdt. Heeft niets met de auto te maken, maar met de bestuurders en die kleine groep verpest het altijd...
:lol: daarom zeg ik altijd dat ik een Golf heb en geen GTI :mrgreen:

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door MkVI Nmgn »

De min punten aan de GTI het geluid origineel had wel iets sportiever gemogen, De Remmen hadden standaard zelfde als een R moeten zijn en dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van de Velgen en de motor problemen waar toch al een X aantal last van gehad hebben.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tijger

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Tijger »

MartijnGTI schreef:De reacties van andere mensen wanneer je zegt dat je een GTI rijdt. Heeft niets met de auto te maken, maar met de bestuurders en die kleine groep verpest het altijd...
+1
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door yal »

Ook super irritant is het regenwater dat blijft circuleren op de zijruit bij de spiegel en dat de spiegels erg snel nat worden omdat het glas niet diep genoeg in de behuizing zit.

Hier had ik met de Golf IV/Bora geen last van.

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door s3. »

Om de haverklap een beslagen voorruit..
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door GolfL »

Paar komen er inderdaad overeen met hierboven:

-GTI word gelijk gezien als "petjesauto"
-Valt op (positief, maar ook negatief=> politie, dieven etc)
-Standaard remmen hebben te weinig remkracht
-Origineel zelfs met klasse 3 alarm is een gti met een schoenlepel nog te openen
-Radiosysteem wat veeeeel te makkelijk uit te bouwen is
-(plastic)Rammeltjes hier en daar (voor een auto uit 2007..., mijn leon 1.8T uit 2000 rammelde totaal niet)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Wat vind je irritant aan je GTI/VAG

Bericht door Chris5gti »

s3. schreef:Om de haverklap een beslagen voorruit..
een tijd lang de airco uitlaten en met verwarming rijden dan gaat het vanzelf weg .
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten