Om maar te beginnen: ik ben nieuw hier op het forum en lees een korte tijd mee tot nog toe. Wat ik hier zo lees geven de mensen hier goed advies, vandaar dat ik me ook maar heb aangemeld om dingen te vragen.
Kleine voorstelling: mijn naam is Ruben, ik ben 18 jaar oud en zit nog op het voortgezet onderwijs

Nou kennen jullie het vast wel, je bent net 18, rijbewijs is bijna binnen (23 januari is mijn praktijkexamen) en je zit al vast rond te kijken naar auto's, of beter gezegd, te dromen over toekomstige auto's..
Telkens wanneer ik naar auto's kijk kom ik weer terug op een golf V gti, gewoon omdat ik het simpelweg machtig mooie auto's vind, leuk vermogen, sportief, qua vaste lasten nog net te betalen als beginner (oke, een groot deel van m'n inkomen gaat eraan, maar goed < verzekering zou ik op eigen naam willen, gezien het gezeik dat je kan krijgen bij een ongeluk op ouders naam, dat scheelt dus ook een hoop).
Nou wat vraagjes aan jullie: een golf V gti, als eerste auto.. sterk af te raden, of is er eventueel wel mee te rijden als beginner? (voor mijn gevoel heb ik een vrij defensieve rijstijl, maar hou nog wel van een beetje doortrappen waar mogelijk < dat is mijn ervaring met de scooter en mijn rijlessen nu)
Ofwel, ik zou niet iemand zijn die als een gek overal met 5000 toeren gaat optrekken en doen, maar vind verantwoord hard rijden toch ook wel leuk

Ik ben bang dat als ik een wat goedkopere auto zal gaan kopen (ik weet 99% zeker dat het een golf IV of V gaat worden, andere auto's heb ik tot nog toe geen interesse in of zijn droomauto's < veels te duur dus) dat ik er spijt van ga krijgen en hem na een jaar al weer weg wil doen om toch een GTI te kopen..
Ik heb golf V gti's gezien voor 10k, veel goedkoper vind je ze niet.. Kan zo'n golf V gti voor 10.000 euro nou nog goed zijn? of kan ik er eigenlijk gelijk van uit gaan dat ze afgetrapt zijn en redelijk wat mankementen hebben?
goed voorbeeld: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Op het eerste gezicht een prachtige auto, eigenlijk zitten alle optie's er wel op, de km-stand is niet gek hoog in mijn ogen (de 1 vind 60k hoog, de ander 180k..)
Nou zou ik dit geld ook pas over ongeveer een jaar hebben (over een jaar zijn ze weer heel ietsjes goedkoper, maar ik verwacht niet veel onder de 10.000 euro)
en vraag me dus af of het verstandiger is om gewoon binnenkort naar een auto van zo'n 3/4000 euro te kijken (vandaar deze vragen, ook al duurt het nog een lange tijd) en wellicht spijt te krijgen, of toch gewoon doorsparen en wel een GTI als eerste auto te kopen. (eventueel nog wat langer dan dat jaar doorsparen om een GTI voor 12/13/14 te kopen en zeker te zijn van de 'kwaliteit' van een tweedehands auto.
edit: wellicht handig om te vermelden, ik heb een kleine 500 euro per maand om uit te geven aan de auto, dat is inclusief benzine (~7500km / jaar), daar moet ik het toch makkelijk mee redden gemiddeld?
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me goed advies kunnen geven, uiteraard is het uiteindelijk mijn eigen keuze, maar meningen van anderen zullen er veel bij helpen!
Groet, Ruben