DSG koppeling upgrade icm JD Stage 2
DSG koppeling upgrade icm JD Stage 2
Beste Hobbygenoten,
Vorig jaar heeft mijn Scirocco 2.0 DSG een JD stage 2 gekregen en een DSG stage 1 ivm het opheffen/verhogen van de koppellimiet.
Afgelopen december heb ik mijn inlaatsystem gereinigd en om vast te stellen wat de schoonmaakactie heeft opgeleverd Vandaag hebben we 2 stage 2 Scirocco's op de rollenbank gezet waarvan er een is schoongemaakt. In april 2012 leverden beide Scirocco's 301 PK, vandaag is het verschil 11PK in het voordeel van de schoongemaakte Scirocco.
Mark (JD) heeft geconstateerd dat de koppelingsplaten het vermogen niet meer aankunnen, cq de koppelingsplaten bijna zijn overleden.
Ik ben even benieuwd of er hier mensen zijn die de DSG-koppelingsplaten inmiddels geupgrade hebben en voor welk type jullie hebben gekozen. Wellicht dat jullie een goed adres hebben voor deze ingreep.
Vorig jaar heeft mijn Scirocco 2.0 DSG een JD stage 2 gekregen en een DSG stage 1 ivm het opheffen/verhogen van de koppellimiet.
Afgelopen december heb ik mijn inlaatsystem gereinigd en om vast te stellen wat de schoonmaakactie heeft opgeleverd Vandaag hebben we 2 stage 2 Scirocco's op de rollenbank gezet waarvan er een is schoongemaakt. In april 2012 leverden beide Scirocco's 301 PK, vandaag is het verschil 11PK in het voordeel van de schoongemaakte Scirocco.
Mark (JD) heeft geconstateerd dat de koppelingsplaten het vermogen niet meer aankunnen, cq de koppelingsplaten bijna zijn overleden.
Ik ben even benieuwd of er hier mensen zijn die de DSG-koppelingsplaten inmiddels geupgrade hebben en voor welk type jullie hebben gekozen. Wellicht dat jullie een goed adres hebben voor deze ingreep.
http://www.derijdercentraal.nl DRC = Het sociale netwerk realiteit. Het autorijden weer ongeremd genieten.
Re: DSG koppeling upgrade icm JD Stage 2
Ik kwam ze een keer toevallig tegen bij dsgdokter.nl. Kijk onder prijzen bij DSG koppeling upgrades.
@S3 Cheers, ik kwam hem vanavond ook tegen, zou dat inclusief montage zijn ???s3. schreef:Ik kwam ze een keer toevallig tegen bij dsgdokter.nl. Kijk onder prijzen bij DSG koppeling upgrades.
http://www.derijdercentraal.nl DRC = Het sociale netwerk realiteit. Het autorijden weer ongeremd genieten.
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Ik heb wel een klein beetje ervaring met dsg platen......
Dit was een koppeling van South side performance. Maar goed krijgen is nooit gelukt. Hij slipte meer dan origineel.
En dit terwijl het een complete kit met Viton seals en alles erop en eraan was. Toch zie ik op hun site dat er een golf R is die met hun koppeling 10seconde op de 1/4 mile rijdt. En daar heb je best serieus vermogen voor nodig.... Vooral omdat ze een GTX tol gebruiken.

Dit was een koppeling van South side performance. Maar goed krijgen is nooit gelukt. Hij slipte meer dan origineel.
En dit terwijl het een complete kit met Viton seals en alles erop en eraan was. Toch zie ik op hun site dat er een golf R is die met hun koppeling 10seconde op de 1/4 mile rijdt. En daar heb je best serieus vermogen voor nodig.... Vooral omdat ze een GTX tol gebruiken.

Golf MK1 GTI
- Spuugemmer
En over het bedrijf waar ik de naam niet van zal noemen zal ik maar niets zeggen anders hebben Nico en Ik zo weer een aangetekende brief op de mat liggen of ik dat niet meer wil doen....
Golf MK1 GTI
Spuugemmer schreef:En over het bedrijf waar ik de naam niet van zal noemen zal ik maar niets zeggen anders hebben Nico en Ik zo weer een aangetekende brief op de mat liggen of ik dat niet meer wil doen....

- Golddigger
- Type auto: Passat R36
Dit is een heel mooi topic voor mij
Ik heb een dsg upgade koppelingset erin..Neem aub 1 ding van mij aan en koop geen koppeling van SSP.!!! goedkoop word duurkoop.. Ik heb zelfs een rechtzaak lopen tegen de (dealer) in nederland met dit set. die overigens telefoontjes verkoopt als beroep.. terwijl ik dacht dat hij een vakkundig iemand was die wist van dsg... SSP sets kunnen niet veel koppel aan.. hoe weet ik dat omdat ik 2 x alles uit elkaar heb moeten laten halen en er een koppelings set via JD erin heb laten zetten door HANS SLOOT..die koppeling is wel 2x zo duur maar dan heb je wel waar voor je geld...ik heb de uitdraai van JD als bewijs voor je..
Dus om je een echt drama te laten voorkomen GEEN SSP KOPPELING.. Slechte kwaliteit !! En dat is geconstateerd niet door mij.. maar mijn bak is opgestuurd naar een derde en die heeft dat bevonden en geloof me dat die weet waar die over praat..
Ik heb een dsg upgade koppelingset erin..Neem aub 1 ding van mij aan en koop geen koppeling van SSP.!!! goedkoop word duurkoop.. Ik heb zelfs een rechtzaak lopen tegen de (dealer) in nederland met dit set. die overigens telefoontjes verkoopt als beroep.. terwijl ik dacht dat hij een vakkundig iemand was die wist van dsg... SSP sets kunnen niet veel koppel aan.. hoe weet ik dat omdat ik 2 x alles uit elkaar heb moeten laten halen en er een koppelings set via JD erin heb laten zetten door HANS SLOOT..die koppeling is wel 2x zo duur maar dan heb je wel waar voor je geld...ik heb de uitdraai van JD als bewijs voor je..
Dus om je een echt drama te laten voorkomen GEEN SSP KOPPELING.. Slechte kwaliteit !! En dat is geconstateerd niet door mij.. maar mijn bak is opgestuurd naar een derde en die heeft dat bevonden en geloof me dat die weet waar die over praat..
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler
Passat R36 2009 335pk/400nm
@Golddigger CheersGolddigger schreef:Dit is een heel mooi topic voor mij

Mark (JD) gaf aan dat de koppeling die wordt gebruikt in de R veel sterker was, heb jij daar nog naar gekeken ???
- Golddigger
ik heb een koppelings set dat 650nm kan hebben.. over een r20 kan ik niks zeggen want daar heb ik me niet in verdiept omdat ik toch richting 600nm wilde gaan..maar het schijnt dat het wel mogelijk zou zijn met een bepaald type orginele platen maar daar moet je toch echt bij mark voor zijn.. maar het verschil van 500 en 510 nm is toch niks,, haha jij wil ook extreem dus
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler
Golddigger schreef:ik heb een koppelings set dat 650nm kan hebben.. over een r20 kan ik niks zeggen want daar heb ik me niet in verdiept omdat ik toch richting 600nm wilde gaan..maar het schijnt dat het wel mogelijk zou zijn een bepaald type orginele platen maar daar moet je toch echt bij mark voor zijn.. maar het verschil van 500 en 510 nm is toch niks,, haha jij wil ook extreem dus
@Golddigger

Mag ik vragen welke merk en type de 650NM aankan en aan wat voor bedragen ik dan moet denken inclusief montage ???
- Spuugemmer
Dat is mooi nog iemand met slechte ervaringen met SSP dus. (eigenlijk niet mooi maar wel een duidelijke bevestiging dus). "Mooi" figuur die ssp dude hier in NL. Dat is mij wel bekend. Ook niet de beste ervaringen mee. Ben door dat gezeur wel het vertrouwen in alle andere aftermarket koppelingen verloren. Dus blijf maar een beetje tobben met max 500 nm op een originele koppeling. Wil hier eerst van iemand in NL zien dat hij 650nm+ op een dsg koppeling zet voor ik weer aan het avontuur ga beginnen en dan heel simpel waar die persoon het heeft laten doen wordt het voor mij ook gedaan met zelfde koppeling en dsg software. Das ook de enige reden waarom ik van de dsg baal. potentie zat in de motor alleen de dsg koppeling zorgt ervoor dat het er niet uit kan/mag komen.
Golf MK1 GTI
mmrocco schreef:@Golddigger Ik zag al even in je aftiteling dat jij op 510NM zit. Voor hoeft het niet zo extreem, ik denk zelf dat ik aan 500NM max voldoende zal hebben.Golddigger schreef:
nou dat scheelt

- Golddigger
@mmrocco
stuur mark jd effe een persoonlijke mail die heeft mijn de koppeling bezorgd en weet ook te vertellen welk merk dat het is want ik heb de koppeling nooit in me handen gehad
@spuugemmer.. mijn koppeling zou het moeten aankunnen want het is iedentiek dezelfde koppeling die JD in zijn golf5 gti had met 500+ pk en 600+nm
stuur mark jd effe een persoonlijke mail die heeft mijn de koppeling bezorgd en weet ook te vertellen welk merk dat het is want ik heb de koppeling nooit in me handen gehad
@spuugemmer.. mijn koppeling zou het moeten aankunnen want het is iedentiek dezelfde koppeling die JD in zijn golf5 gti had met 500+ pk en 600+nm
@Golddigger Ok, ga ik doen !Golddigger schreef:@mmrocco
@Bzb waarde is puur als veiligheidsmarge, ik zit nu op 435NM, ik heb nog niet kunnen vinden wat de platen van een R kunnen verdragen.bzb schreef:mmrocco schreef:@Golddigger Ik zag al even in je aftiteling dat jij op 510NM zit. Voor hoeft het niet zo extreem, ik denk zelf dat ik aan 500NM max voldoende zal hebben.Golddigger schreef:
nou dat scheelt
Met heel veel respect bekijk ik de rollenbankuitdraaien hier, voor mij is 300PK+ en 435nm echt voldoende.......

had jd jou niet al een tip gegeven over een goede kopplung? volgens mij hadden ze het over een HGP koppeling
Nope,........JD (Mark) gaf gisteren aan dat platen van de R sterker zijn en dit dus een goede vervanger zou zijn, HGP is volgens mij iets prijziger.bzb schreef:had jd jou niet al een tip gegeven over een goede kopplung? volgens mij hadden ze het over een HGP koppeling
Binnenkort gaat een nieuwe koppeling in, ik heb gekozen voor de standaard variant aangezien de platen uit de R en alle andere auto's die zijn uitgevoerd met de DSG-6 identieke platen hebben. Het enige verschil is dat er inmiddels een vernieuwde variant is voor mijn koppeling, dwz B ipv A. Ik ga er voor et gemak even van uit dat de nieuwe koppeling wel 470Nm aankan.
De versterkte versies liepen behoorlijk in de papieren en bovendien had ik geen goed gevoel bij de verschillende aanbieders.
De versterkte versies liepen behoorlijk in de papieren en bovendien had ik geen goed gevoel bij de verschillende aanbieders.
weet je toevallig vanaf waneer het nieuwe type in gti's/rocco's zitten? 

- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
2011/2012
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Ter info: Wij gebruiken nog SSP koppelingen, nog HPG koppelingen.
Onze komt bij een Duitse leverancier weg. Heeft ook in JD zijn eigen GTI gezeten, deze koppeling was nooit het probleem, de pistonpennen vd motor begaven het eerder dan deze dsg koppeling
Overigens zit dergelijke koppelingsset incl montage snel aan +- 4000 euro.
Onze komt bij een Duitse leverancier weg. Heeft ook in JD zijn eigen GTI gezeten, deze koppeling was nooit het probleem, de pistonpennen vd motor begaven het eerder dan deze dsg koppeling

Overigens zit dergelijke koppelingsset incl montage snel aan +- 4000 euro.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl