Vreemd geluid met remmen vanaf 200 km p/u
- Meik
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Vreemd geluid met remmen vanaf 200 km p/u
Ik heb nu een aantal keer meegemaakt dat mijn Golf 6 GTI DSG bij het afremmen met snelheden boven de 200 km p/u een soort bonzend geluid maakt.
Het gebeurt alleen als ik van boven de 200 rem. het geluid blijft dan tot ik stil sta. Doe ik hetzelfde vanaf de 160 dan is er niets aan de hand.
Het geluid stopt overigens ook als ik de rem loslaat. Zelf vermoede ik dat het aan de banden zou liggen. Ik heb het nu met 2 verschillende set geprobeerd (zomer en winter) maar het probleem blijft.
Vervolgens ben ik naar de dealer gegaan, het eerst wat hun zeiden "banden" vervolgens het nog een keer getest met een 3de set banden maar nogsteeds speelt het probleem.
Morgen ga ik weer terug naar de dealer, maar ik dacht mischien hebben jullie een idee.
Hieronder een flimpje van het geluid
http://youtu.be/RkN-3uJkG10
Het gebeurt alleen als ik van boven de 200 rem. het geluid blijft dan tot ik stil sta. Doe ik hetzelfde vanaf de 160 dan is er niets aan de hand.
Het geluid stopt overigens ook als ik de rem loslaat. Zelf vermoede ik dat het aan de banden zou liggen. Ik heb het nu met 2 verschillende set geprobeerd (zomer en winter) maar het probleem blijft.
Vervolgens ben ik naar de dealer gegaan, het eerst wat hun zeiden "banden" vervolgens het nog een keer getest met een 3de set banden maar nogsteeds speelt het probleem.
Morgen ga ik weer terug naar de dealer, maar ik dacht mischien hebben jullie een idee.
Hieronder een flimpje van het geluid
http://youtu.be/RkN-3uJkG10
Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Re: Vreemd geluid met remmen vanaf 200 km p/u
Het zouden ook je remschijven/blokken kunnen zijn. Hoeveel KM is er gereden met de 6?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Meik
om en nabij de 74.000
Groet,
Meik
Meik
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Einde schijven en automatisch dus ook de blokken.
Golf MK1 GTI
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
lijkt mij ook iets met de remmen te maken te hebben. misschien kromme schijf?
heb je hem gepoetst/afgespoeld toen de remmen warm waren? of op handrem gezet toen de remmen erg heet waren?
heb je hem gepoetst/afgespoeld toen de remmen warm waren? of op handrem gezet toen de remmen erg heet waren?
Golf VI GTI
- Meik
Bedankt voor de snelle reactie's. Ik zelf had altijd netjes voor de remmen gezorgt, ik weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft
Heeft iemand enig idee wat zn geintje kost?

Heeft iemand enig idee wat zn geintje kost?
Groet,
Meik
Meik
- Spuugemmer
Kan je het zelf? Wil je weer standaard remmen? Wil je een beter blokje en een betere schijf?
Golf MK1 GTI
- Eric H
- Type auto: Golf MK5 Gti
Wellicht loont het de moeite niet, maar wil de mogelijkheid wel even aanstippen.
Laat je schijven even nameten op slingering.
Mocht daar een afwijking uitkomen dan zou je kunnen overwegen om de betreffende schijf te laten afdraaien.
Echter gezien je KM stand is er inderdaad een grote kans dat je schijven aan vervanging toe zijn.
Wanneer je je schijven laat vervangen, vervang dan ook ALTIJD je blokken.
Mocht je voor een remmen-upgrade gaan, kies dan AUB voor echte kwaliteit, en niet voor cheap-ass looking good rommel.
Kosten zijn weliswaar hoger voor kwaliteits spul, maar je zult het verschil merken.
Laat je schijven even nameten op slingering.
Mocht daar een afwijking uitkomen dan zou je kunnen overwegen om de betreffende schijf te laten afdraaien.
Echter gezien je KM stand is er inderdaad een grote kans dat je schijven aan vervanging toe zijn.
Wanneer je je schijven laat vervangen, vervang dan ook ALTIJD je blokken.
Mocht je voor een remmen-upgrade gaan, kies dan AUB voor echte kwaliteit, en niet voor cheap-ass looking good rommel.
Kosten zijn weliswaar hoger voor kwaliteits spul, maar je zult het verschil merken.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
- Meik
Ik zou het zelf graag willen maar ik heb er de kennis niet voor. Als het prijs verschil niet al te veel is doe ik liever gelijk een upgradeSpuugemmer schreef:Kan je het zelf? Wil je weer standaard remmen? Wil je een beter blokje en een betere schijf?
Groet,
Meik
Meik
Hans sloot, die heeft een upgrade schijf en blokken welke een stuk beter zouden moeten zijn.
- Meik
Ik ga vandaag of morgen even langs de dealer. mocht het spul versleten zijn neem ik zeker even contact op met Hans Sloot.
Groet,
Meik
Meik
- Meik
Auto is inmiddels terug van weggeweest.
Uiteindelijk waren het toch de remmen. Nu deze zijn vervangen is het geluid weg. Ik heb het nog niet helemaal goed kunne testen i.v.m. het slechte weer.
Wat wel heel vreemd was, is dat er op 1 van de schijven een zwarte aanslag zat.

Uiteindelijk waren het toch de remmen. Nu deze zijn vervangen is het geluid weg. Ik heb het nog niet helemaal goed kunne testen i.v.m. het slechte weer.
Wat wel heel vreemd was, is dat er op 1 van de schijven een zwarte aanslag zat.

Groet,
Meik
Meik
- Spuugemmer
Als je die blauwe zwarte plekken op de schijf bedoeld dat zijn gewoon plekken waar de temp te hoog is opgelopen. Dit zal je met nieuwe schijven en blokken na verloop van tijd ook weer krijgen als je ze thermisch te veel belast.
Golf MK1 GTI