niet warm te slaan

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: niet warm te slaan

Bericht door yal »

Mijn ED35 is zo op ruim 80 graden (olie) , tot die tijd kom ik niet boven de 2000-2200rpm en boven de 85 graden ga ik iets meer gas geven omdat de motor anders gewoon niet warmer wordt.

Mijn mk1 GTI heeft een externe oliekoeler , geen warmtewisselaar en het duurt echt veeeeel langer om de olie op 90graden te krijgen!
Zeker 25 km rijden zonder de verwarming aan.

Mijn tdi was ook een drama om warm te krijgen , op wintersport trok je zo kvs temperatuur naar beneden met de verwarming vol aan , en dat 700km vlammen :shock: , thermostaat vervangen maar was niet defect :cry:

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: niet warm te slaan

Bericht door KnuffelTurk »

O2RS schreef:
Burak schreef:
p78 schreef:mijn 5 is toch sneller warm hoor, enkele minuten (stadsverkeer) op de autostrade (of is het snelweg :lol: ) gaat dit sneller
Als je netjes schakelt bij de 2000/2300 zonder de turbo veel te belasten dan krijg jij hem echt niet warm in 5 min. En bij de 5 geeft die niet de olietempratuur weer bij de 6 wel.


Opschakelen bij 2000rpm is volgens mij ook niet echt goed bij een koude motor, dan val je veel te ver terug in de toeren ( < 1700rpm).
Zeker bij opschakelen van bijvoorbeeld 3--> 4 is rustig optrekken tot 2500-2700rpm en dan schakelen volgens mij beter.
Heb een dsg bak ik heb niks te bepalen :P
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
p78
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:22
Type auto: mk5 gti

Re: niet warm te slaan

Bericht door p78 »

die olie temp meter heb ik idd niet

maar je spreekt over de kachel en kou lijden, er komt echt wel snel warmte uit bij mij hoor
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: niet warm te slaan

Bericht door bzb »

vanmiddag weer naar huis gereden :) iedereen rijd ook zo takke traag, de hele weg 60-65, olie temp zakte soms zelfs, kwam niet verder dan 75 graden op 17 kilometer :lol:

maarja dat het maar snel weer zomer mag worden...
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: niet warm te slaan

Bericht door FGT »

Mijn tdi was ook een drama om warm te krijgen , op wintersport trok je zo kvs temperatuur naar beneden met de verwarming vol aan
Ik heb ook nog een Transporter T5 2012 en daar heb ik precies hetzelfde. Op de snelweg zakt de kvs meter gewoon en als ik dan voor het stoplicht sta, loopt de temperatuur weer op.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten