Golf 5

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door KlouxOne »

MkVI Nmgn schreef:Dennis En Danial rijden toch met een pijp van Jelmer
Klopt. Die van danial is pas geleden nog gescheurt
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door MkVI Nmgn »

KlouxOne schreef:
MkVI Nmgn schreef:Dennis En Danial rijden toch met een pijp van Jelmer
Klopt. Die van danial is pas geleden nog gescheurt
Klopt ja toen had ik hem nog gesproken via de App :lol:
Was toen niet de hele Flens van de Downpipe gescheurd ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door KlouxOne »

MkVI Nmgn schreef:
KlouxOne schreef:
MkVI Nmgn schreef:Dennis En Danial rijden toch met een pijp van Jelmer
Klopt. Die van danial is pas geleden nog gescheurt
Klopt ja toen had ik hem nog gesproken via de App :lol:
Was toen niet de hele Flens van de Downpipe gescheurd ?
klopt. Danial belde toen dat er herry onder de kap vandaan kwam en het naar brandstof rook. Auto liep slecht. De komplete flens afgescheurd helaas. This wel netjes opgelost door jelmer. Maar hier zit je niet op te wachten
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door Race Eend »

PatrickR schreef:
Dit is de downpipe waar hij had over had, JMTuning levert deze. Heeft zich bewezen op de bank bij JD, maar omdat het geen 'Milltek' opdruk heeft of verkocht word door een forum sponsor is het ineens slecht?

De downpipe is tot de kat 89mm, en daarna 65mm

Dat is ook prima, de pijpen van JM tuning doen het ook goed op de testbank, maar het is waanzin om nog groter dan dit te gaan.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
JMTuning
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2011, 12:14

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door JMTuning »

KlouxOne schreef:
MkVI Nmgn schreef:Dennis En Danial rijden toch met een pijp van Jelmer
Klopt. Die van danial is pas geleden nog gescheurt

Ik wil graag even wat dingen hier vermelden voordat mijn downpipes zomaar worden afgekraakt.

Ik probeer een zeer goede kwaliteit te leveren tegen een goede prijs.

Afgelopen jaar heb ik 3 keer een downpipe gehad die stuk is gegaan.

1 keer een flens van de eerste bocht gescheurd, ik heb nu andere flensen laten laseren om dit probleem op te lossen.
Tevens ik ben er achter gekomen dat de flexibele delen welke ik gebruikte, bij een 350pk en zeer hoge uitlaatgastemperatuur het begeven.
Hier heb ik nu een ander flexibel deel voor gevonden welke sterker moet zijn.

Alle defecten worden gewoon kosteloos opgelost, ik wil zelf ook graag een product leveren dat goed is.
Maar bepaalde zwakke plekken kom je pas in de loop van de tijd achter, dus dit is voor mij ook leerzaam.

Dit moest ik even kwijt.

M.v.g.

Jelmer Maarschall
JMTuning - RVS-Uitlaat.nl
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door Race Eend »

Prima verhaal Jelmer, milltek scheurt overigens ook nog wel eens hoor, ondanks de motorsteunen, net als FOX. Er komen gewoon zeer veel krachten op te staan bij de TFSI's. Uiteraard prima om er mee te blijven door ontwikkelen om het zo veel mogelijk te voorkomen en mocht het toch eens voorkomen dan is het keurig dat je het kosteloos voor je klanten op lost, ga zo door :!:
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door Verlengsnoer »

Ik kan Jelmer zijn verhaal alleen maar beamen. Ik ben prima geholpen en kon er ondanks het Jelmer niet goed uitkwam toch dezelfde avond terecht!

Voor mijn gympen zweer ik op Nike Air Max en voor uitlaten zweer ik bij Jelmer :mrgreen:
Race Eend schreef:Prima verhaal Jelmer, milltek scheurt overigens ook nog wel eens hoor, ondanks de motorsteunen, net als FOX. Er komen gewoon zeer veel krachten op te staan bij de TFSI's. Uiteraard prima om er mee te blijven door ontwikkelen om het zo veel mogelijk te voorkomen en mocht het toch eens voorkomen dan is het keurig dat je het kosteloos voor je klanten op lost, ga zo door :!:
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door bcgti »

heb ook een uitlaat van jelmer sinds 11-2011 en is nog niks mee gebeurd.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door PatrickR »

Ik kan de service van Jelmer ook alleen maar +++ en geven.... het was mijn auto waarbij het flexibele deel stuk ging, waarschijnlijk door hitte. 2x toe een ander flexibel stuk gekregen, waarbij de laatste keer een sterkere/andere geplaatst is... ook heeft hij nog een powerflex rubber nageleverd tegen het kantelen van de motor, allemaal kostenloos!
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door bcgti »

klopt en die powerflex is er speciaal voor om je flexibel gedeelte te sparen.heb deze ook (dogbone)niet via jelmer maar wel gelijk na de uitlaat geplaatst.daarom issie bij mij nog heel denk ik.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door PatrickR »

bcgti schreef:klopt en die powerflex is er speciaal voor om je flexibel gedeelte te sparen.heb deze ook (dogbone)niet via jelmer maar wel gelijk na de uitlaat geplaatst.daarom issie bij mij nog heel denk ik.
Bij mijn eerste flexibele stuk zat hij er niet onder, bij mijn tweede wel en nog ging deze stuk ... dus nu een ander stuk.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Lennart.
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:02
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door Lennart. »

De DP die ik er onder heb (staal) is ook nog prima in orde.
(Zonder her powerflex rubber)
Jelmer, wat voor vermogens hadden deze auto's waar de Dp kapot ging?

K04 turbo's? Of k03?

Grtz!
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door Race Eend »

Als het vooral om de temperatuur ging dan maakt het weinig uit, de k03 turbo die op zijn max loopt zal net zo veel temperatuur creëren als een k04 turbo die 340pk levert.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
JMTuning
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2011, 12:14

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door JMTuning »

Race Eend schreef:Als het vooral om de temperatuur ging dan maakt het weinig uit, de k03 turbo die op zijn max loopt zal net zo veel temperatuur creëren als een k04 turbo die 340pk levert.

Bij de auto waar het flexibel deel kapot is gegaan is de temperatuur de boosdoener geweest.
Dit was een gechipte auto met k04 turbo en vrij sportieve rijstijl.

Aan de verkleuring van het rvs was wel te zien dat deze heel erg heet is geweest.

Ik had flexibele delen met een extra wapening binnenin, maar door de hitte is het rvs vlechtwerk helemaal uitgerekt en gaan vernauwen

In overleg met de leverancier van de flexibele delen gebruik ik nu een uitvoering zonder intern "vlechtwerk" maar met vrij gladde binnenkant.
Als het goed is kunnen deze beter tegen de enorme hitte.
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door PatrickR »

JMTuning schreef:
Race Eend schreef:Als het vooral om de temperatuur ging dan maakt het weinig uit, de k03 turbo die op zijn max loopt zal net zo veel temperatuur creëren als een k04 turbo die 340pk levert.

Bij de auto waar het flexibel deel kapot is gegaan is de temperatuur de boosdoener geweest.
Dit was een gechipte auto met k04 turbo en vrij sportieve rijstijl.

Aan de verkleuring van het rvs was wel te zien dat deze heel erg heet is geweest.

Ik had flexibele delen met een extra wapening binnenin, maar door de hitte is het rvs vlechtwerk helemaal uitgerekt en gaan vernauwen

In overleg met de leverancier van de flexibele delen gebruik ik nu een uitvoering zonder intern "vlechtwerk" maar met vrij gladde binnenkant.
Als het goed is kunnen deze beter tegen de enorme hitte.
:mrgreen: :lol:
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
JMTuning
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2011, 12:14

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door JMTuning »

en dat is zeker zachtjes uitgedrukt? :mrgreen:

Ach dan wordt t tenminste wel goed uitgetest, en kom ik er achter of mijn uitlaten hufter-proof zijn :lol:
Gebruikersavatar
Keizer
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
Type auto: Golf Mk 5 GTI
Locatie: Friesland

Re: Golf 5 GTI fluitend geluid en misfire cil 2 en 3.

Bericht door Keizer »

PatrickR schreef:
Spuugemmer schreef:rooilbuis als uitlaat
Afbeelding

Dit is de downpipe waar hij had over had, JMTuning levert deze. Heeft zich bewezen op de bank bij JD, maar omdat het geen 'Milltek' opdruk heeft of verkocht word door een forum sponsor is het ineens slecht?

De downpipe is tot de kat 89mm, en daarna 65mm


Ik heb er ook eentje van Jelmer onder zitten en dat ding werk perfect En met mijn bypass klep geopend Is het helemaal te geK Dan is het gewoon turbo racekat 200 cels t.splitsing klep.dicht normaal uitlaat systeem klep open vet bruut geluid en bij het over schakelen dikke klappen Ik heb een zeer goede ervaring met Jm tuning Aardige mensen En van het zelfde kaliber En dat van je kat komt doordat er teveel olie in je motor heeft gezeten De carterdampen gaan rechtstreeks je turbo in Te veel olie dan gáát er dus gewoon olie door heen Das niét góed
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten