DV

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Mik
Type auto: Golf 5 GTI

DV

Bericht door Mik »

Na meerdere dingen door gelezen te hebben hier op het forum ( bijna alles :lol: ).
Ben ik meerdere dingen te weten gekomen over de bekende kwalen, waaronder de diverter valve.

Heb op meerdere topics het onderdeel nummer gezien en ik dacht, weetje wat ik ga hem preventief vervangen of hij nu kapot is of niet.
Zaterdag besteld, vandaag binnen meteen erop geschroeft en wat blijkt de oude was dus kapot ( vaak zat aan de laptop gehangen om te kijken naar storingen maar NIETS! ).

Ik had een iritante gezoem als ik wegreed net een elektrische auto, schakelen van zijn 1 naar zijn 2 voelde je duidelijk ( DSG ).
Ik kan zeggen heb nergens meer last van!! Had dus ook pk verlies wat ik niet eens in de gaten had vond hem snel zat eigenlijk, maar nu hij vervangen is, merk je duidelijk het verschil :twisted: :twisted: .

Ik dacht lees alleen maar mee, schrijf zelf ook een keer wat.

Mvg,

Mik
Expect the Unexpected..
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Re: DV

Bericht door Race Eend »

Veel voorkomend probleem bij de golf 5 gti modellen Mik, toevallig vandaag ook weer een defecte moeten vervangen.

Snel is hij echt niet, tenminste, met de lekkende DV heb je maar 170pk en 250Nm. Natuurlijk is dat niet heel traag, maar het is niet echt gti waardig...
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Mik
Type auto: Golf 5 GTI

Re: DV

Bericht door Mik »

Ik merkte het verschil echt pas achteraf, omdat ik volgens mij sinds ik de auto bezit met een kapotte dv heb gereden heb hem net een maand of 2 vandaar :oops: .

Mvg,

Mik
Expect the Unexpected..
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”